Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Životinje kroz istoriju umetnosti II deo

AUTOR: Isidora Spasić 15 Apr, 2021
Životinje kroz istoriju umetnosti II deo

Životinje su oduvek bile značajan deo istorije umetnosti. One su zapravo često predstavljale ključni motiv u stvaralaštvu velikih umetnika, o čemu svedoči narednih osam primera.

Jagnje

Agnus Dei, iliti jagnje Božje, u umetnosti se najčešće javlja kao hrišćanski motiv koji simboliše žrtvu i čistotu. Zato je rad savremenog umetnika Demijena Hersta posebno interesantan. On je pravu ovcu izložio u svojevrsnom akvarijumu, gde je zauvek sačuvana u formaldehidu. Ova instalacija govori o prolaznosti života, i trenutku zauvek zarobljenom u vremenu.

Foto: www.tate.org.uk

Bik

Neki od najstarijih prikaza životinja datiraju još od pre 40.000 godina. Oni se nalaze u raznim pećinama širom sveta, i veoma često prikazuju bika ili bivola. Postoje razna tumačenja zašto je praistorijski čovek imao potrebu da se okruži slikama životinja. U pitanju je mogao biti ili kult obožavanja ili impresija iz lova.

Foto: www.pinterest.com

Konj

U XVIII i XIX veku životinje su zauzele posebno mesto, jer su bogati ljudi naručivali slike svojih ljubimaca. Dobar primer za to jeste delo engleskog umetnika Džordža Stabsa. Konj je ovde potpuno slobodan, bez čoveka koji ga jaše. Na slici on specifično dominira, pošto ga okružuje neutralna pozadina.

Foto: www.pixels.com

Jelen

Barokna slika španskog slikara Dijega Velaskeza prikazuje portret jednog jelena. Velaskez je i inače bio poznat po portretima, ali uglavnom ljudi. Ekspresivni izraz na licu životinje govori o njenoj moćnoj pojavi. Takođe, jelen posmatrača gleda pravo u oči, što dodatno pojačava efekat ovog umetničkog dela.

Foto: www.museodelprado.es

Nosorog

Albreht Direr svakako je najistaknutiji stvaralac nemačke renesanse. Drvorez nosoroga uradio je samo na osnovu opisa iz pisma koje je dobio od svog prijatelja, jer zapravo nikada uživo nije video ovo stvorenje. Deskripciju oklopa životinje shvatio je bukvalno, ali upravo je to ovog nosoroga učinilo unikatnim.

Foto: www.commons.wikimedia.org

Tigar

Postimpresionistički slikar Anri Ruso imao je prepoznatljiv stil. On se sastojao od vidnog uticaja naivne umetnosti i egzotičnih kultura. Njegovi pejzaži odišu posebnom lepotom, a konkretno na ovoj slici tigar je simbol sile prirode. Tigar takođe predstavlja i divlju stranu ljudske psihe.

Foto: www.pinterest.com

Mačka

Bronzana figura koja datira iz starog Egipta prikazuje statuu mačke. Ali ovo nije bilo koja mačka, već boginja-mačka zvana Bast. Ona se poštovala kao solarno božanstvo, i smatrala se boginjom rata. Kao takva bila je faraonov čuvar. Enigma i gracioznost koju statua poseduje svedoče o njenoj uzvišenosti.

Foto: www.metmuseum.org

Veverica

Hans Holbajn Mlađi bio je renesansni slikar koji je u jednom periodu stvarao na dvoru Henrija VIII. Na slici koja je pre svega portret žene, primetna je veverica. Ona je naslikana sa posebnom pažnjom, što se naročito ogleda u istaknutom crno-belom oku. Razlika između sveta ljudi i sveta životinja ovde je sasvim jasna.

Foto: www.nationalgallery.co.uk

Naslovna slika: www.pinterest.com i www.nationalgallery.co.uk