Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije
Pozorište u aprilu i maju

Članovi beogradskih pozorišta nastavljaju da vredno rade i pored teških uslova u kojima su prinuđeni da obavljaju svoju profesiju. Narodno pozorište, Beogradsko dramsko pozorište i Atelje 212 spremili su za nas nekoliko zanimljivih premijera, a koje su to predstave koje će se u aprilu i maju davati na ovim scenama, saznajte u nastavku teksta…

ORLANDO I ILUZIJÆ U NARODNOM POZORIŠTU

Narodno pozorište otvara prolećni deo pozorišne sezone premijerama dva klasika prozne i dramske književnosti.

Dramatizacija romana Virdžinije Vulf, iz pera Tanje Šljivar i uz dopisani tekst Gorana Ferčeca je prva adaptacija romana slavne engleske spisateljice napisanog 1928. u Narodnom pozorištu.

Koncept reditelja Bojana Đorđeva zasnovan je na ideji da glavnu ulogu, naizmenično, igraju glumac i glumica pa je Orlando imao dve premijere, prvu sa Draganom Sekulićem u naslovnoj ulozi, a drugu sa Ivom Milanović.

Foto: Narodno pozorište

Orlando se bavi pitanjima identiteta i roda samo kao jednog od aspekata ljudske ličnosti. Dramski tekst, uz dopisan deo koji ga smešta u okvir sadašnjosti, predstavlja izuzetnu kombinaciju vrsne elokvencije Virdžinije Vulf, karakteristični engleski humor, razigrani tok svesti glavnog junaka i suptilnu društvenu kritiku, dodatno naglašenu prelaskom iz jednog rodnog identiteta u drugi.

Ostale uloge tumače: Aleksandra Nikolić, Kalina Kovačević, Nikola Vujović, Zoran Ćosić, Pavle Jerinić, Vanja Ejdus i drugi. Siniša Ilić potpisuje scenografiju, a Maja Mirković kostim.

Izvođenja Orlanda su na sceni „Raša Plaović“ tokom aprila i maja po repertoaru izvođenja.

Druga premijerna predstava nacionalnog teatra je postavka jednog od najpoznatijih klasicističkih tekstova iz pera genijalnog Pjera Korneja, Komične iluzije, ovog puta skraćenog naziva Iluzijæ.

Reditelj Nikola Zavišić Kornejev tekst prebacuje iz 17. u 21. vek smestivši radnju među glumačku trupu u vremenski okvir generalne probe Kornejevog komada, pa je i sam tekst dopisan u odnosu na izmenjenu postavku originalnog komada, a glumci igraju dvostruke uloge – članova jedne glumačke trupe, po, donekle, dokumentarističkom principu i originalne, Kornejeve. Time Iluzijæ dobija improvizacijsku notu koja ide sa neizvesnom situacijom u svim svetskim pozorištima usled pandemije korona virusa.

Foto: Narodno pozorište

Glavne uloge tumače: Nikola Vujović, u alternaciji sa Ivanom Bosiljčićem, koji se oporavlja od korone, Anastasija Mandić, Miloš Đorđević, Sena Đorović, Zoran Ćosić, Nemanja Stamatović i Bogdan Bogdanović. Kostime potpisuju Bojana Nikitović i Suna Kažić, a scenografiju Nikola Zavišić.

Iluzijæ se, takođe, igraju na sceni „Raša Plaović“.

TIHO TEČE MISISIPI U BEOGRADSKOM DRAMSKOM POZORIŠTU

Dramatizacija romana Vladimira Tabaševića na velikoj sceni „Olivera i Rade Marković“ BDP-a nastavlja niz premijera kojima se ovo pozorište svrstava u red najuspešnijih i najproduktivnijih u poslednje dve godine.

Misisipi zaokružuje priču o jednoj državi, veku i ideji, nudeći nam poražavajući intimni bilans njihovog kraja u kome se prepliću istorija i intima, lično i ideološko, oslikavajući kraj jednog veka i raspad jednog društva.

Foto: Dragana Udovičić

Predstavu i dramatizaciju, zajedno sa autorom romana, potpisuje Ivica Buljan. Scenograf je Aleksandar Denić, a kostimograf Nebojša Lipanović. Uloge tumače Branka Katić, kojoj je ovo veliki povratak na pozorišnu scenu, Aleksandar Jovanović, Vladan Milić, Vesna Čipčić, Dunja Stojanović, Jana Milosavljević, Mladen Sovilj, Miloš Petrović Trojpec, Milan Zarić i Nikola Malbaša.

Izvođenja predstave su po repertoaru tokom maja meseca.

64 U ATELJEU 212

Praizvedba komada jedne od najpriznatijih regionalnih dramskih spisateljica, Tene Štivičić, u režiji Alise Stojanović, priča priču o ženama i muškarcima, o deci i roditeljima, o stvarnosti i mašti.

64 razotkriva intimu savremenog bračnog para koji se lomi pod teretom očekivanja. Onih sopstvenih, izneverenih, međusobnih i onih koje im nameće društvo.

Na pragu četrdesetih Eva i Danijel trebalo bi da su situirani, stabilni i ostvareni, konačno spremni da zasnuju porodicu, ali na svim životnim planovima nagrizaju ih emotivne, finansijske i egzistencijalne nesigurnosti. Činjenica da ne uspevaju da naprave dete i da moraju da se upuste u proces vantelesne oplodnje, primora ih da preispitaju i svoju vezu i sebe same i sva svoja uverenja.

Uloge tumače: Hana Selimović, Miloš Timotijević, Jelena Đokić, Vladislava Vladica Milosavljević, Branislav Zeremski, Ivan Jevtović, Vladislav Mihailović i Denis Murić. Scenograf je Darko Nedeljković, kostimografkinja Jelisaveta Tatić Čuturilo, a kompozitor Ivan Brkljačić.

Premijera 64 je bila 21. aprila na sceni „Mira Trailović“, a igranja u aprilu i maju su po repertoaru pozorišta.