Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije
Pozorište u aprilu

Repertoar beogradskih pozorišta u aprilu biće bogatiji za tri nove predstave. U Ateljeu 212 igraće se predstava Sin po drami Florijana Zelera. Fasbinderov komad Kišne kapi na vrelom kamenu publika će moći da gleda na maloj sceni Predrag Pepi Laković Beogradskog dramskog pozorišta, a pozorišni projekat Seks-umetnost-komunizam Bojane Đorđeva, Tamare Antonijević i Tanje Šljivar u Bitef Teatru.

SIN U ATELJEU 212

Poslednji deo dramske triologije Florijana Zelera, jednog od najznačajnijih francuskih dramskih i proznih pisaca srednjih godina, imaće premijernu izvedbu na srpskom jeziku u Ateljeu 212.

Zeler je široj publici postao poznat kao reditelj i scenarista filmske adaptacije prvog dela ove trilogije – Otac, koja je nominovana za šest Oskara na ovogodišnjoj dodeli, uključujući i nominaciju za najbolji film. Drugi deo – Majka, postavljen je na Brodveju, a treći – Sin, videćemo u Beogradu.

Kao što proizlazi iz naslova sva tri komada, Zeler se bavi dinamikom i psihologijom porodičnih odnosa s fokusom na jednog člana. Sin za temu ima adolescentsku depresiju nakon razvoda roditelja i istražuje unutrašnje borbe, osećanja i odnose članova rasturene porodice.

Rediteljka je Ana Tomović, dramaturg Dimitrije Kokanov, a uloge tumače: Luka Grbić, Svetozar Cvetković, Isidora Minić, Tamara Dragičević, Branislav Zeremski i Relja Janković.

FASBINDER U BEOGRADSKOM DRAMSKOM POZORIŠTU

Komad Kišne kapi na vrelom kamenu najvećeg savremenog nemačkog dramskog umetnika, Rajnera Marije Fasbindera, o psihološkim manipulacijama i, često naopakom, odnosu između glumice i reditelja u pozorištu, postavila je mlada ekipa na daskama male scene Predrag Pepi Laković Beogradskog dramskog pozorišta.

Foto: Dragana Udovičić

Reditelj Jug Đorđević i dramaturškinja Tijana Grumić postavljaju Fasbinderov narativ o ljubavnom četvorouglu iza zavesa pozorišne scene vivisekcijom visokih umetničkih i životnih ambicija u sudaru s grandioznom umetničkom veličinom vođenom perverznim, niskim i manipulativnim strastima. Priča o mladoj glumici i starijem reditelju, uticajnoj zvezdi i doajenu, aktuelna je i danas, možda i više nego ikada s globalnom medijskom pažnjom koju dobijaju ovakvi slučajevi.

Uloge tumače: Pavle Pekić, Ljubinka Klarić, Aleksandar Vučković i Iva Ilinčić. Igranje predstava zavisi od epidemiološke situacije.

SEKS-UMETNOST-KOMUNIZAM U BITEF TEATRU

Pozorišni projekat Bojana Đorđeva, Tamare Antonijević i Tanje Šljivar bavi se nasleđem 20. veka iz perspektive tri revolucije: umetničke avangarde, seksualne i komunističke. Njihov značaj i domete artikulišu tri istorijske ličnosti – Margarit Diras, Oskar Davičo i Pjer Paolo Pazolini – čije radove i događaje iz života insceniraju glumci na sceni. Ova tri emancipatorska istorijska događaja autori sučeljavaju sa savremenim vremenom u kome bi stepen proklamovanih sloboda i tehnološkog razvoja trebalo da bude direktni proizvod revolucionarnog prošlog veka, a situacija je, kao što i svi vidimo, često dijametralno suprotna.

Foto: Bitef Teatar

Uloge tumače: Vladislava Đorđević, Slaven Došlo, Miloš Timotijević, Tamara Pjević i Đorđe Galić. Izvođenja su uslovljena epidemiološkom situacijom.