Tom Henks tvrdi da je ovaj film pogledao 120 puta: Ostvarenje iz 1968. i dalje ga fascinira
Tom Henks je u razgovoru za „Collider“ otkrio da je jedan film pogledao čak 120 puta.
Naime, u intervjuu je glumac Tom Henks podelio svoje „divljenje jednom remek-delu“ napominjući da ga je gledao „oko 120 puta, ili tako nešto“. Reč je o filmu „2001: A Space Odyssey“.
Taj film iz 1968. zauvek je promenio stav prema žanru naučne fantastike, koji se u to vreme još uvek doživljavao kao nešto neozbiljno, forma koja je najbolje egzistirala u sferi B filma.
2001: Odiseja u svemiru nastala je prema knjizi Artura Klarka i bavi se temom veštačke inteligencije, uticajem vanzemaljaca na život na Zemlji i ljudskom evolucijom.
Naučnofantastični klasik Stenlija Kjubrika, daleko je manje lak za gledanje od većine Henksovih projekata. Objavljen 1968. godine, film je pokazao neke posebno napredne specijalne efekte u pokušaju za prikazivanjem istraživanja svemira na ekranu.
Henksovi lični poduhvati u svetu naučne fantastike ostali su prilično ograničeni uprkos njegovoj ljubavi prema navedenom filmu. Okušao se u svetu istraživanja svemira na ekranu, a glumio je u filmu Rona Howarda „Apolo 13“ iz 1995. godine, ali film je bio mnogo više zasnovan na stvarnosti nego Kjubrikov. Umesto da se udubljuje u vanzemaljski život, pratio je pokušaje iz stvarnog života istraživanja drugih svetova.
O čemu se radi u najvažnijem sci-fi filmu u istoriji?
Film se sastoji od nekoliko povezanih segmenata, počevši s The Dawn of Man, gde se prikazuje kako praistorijski hominidi otkrivaju upotrebu alata nakon susreta s misterioznim crnim monolitom. Ovaj monolit, koji se pojavljuje kroz celi film, predstavlja naprednu vanzemaljsku inteligenciju koja utiče na evoluciju čovečanstva.
Sledeći segment radnju premešta u budućnost, gde je monolit pronađen na Mesecu, a njegovo otkriće pokreće signal prema Jupiteru. To dovodi do misije na Jupiter s posadom koju čine astronauti Dejv Bouman i Frenk Pul i veštačka inteligencija HAL 9000 koja upravlja svemirskim brodom Discovery.
Film se zatim usredsređuje na odnos između posade i HAL-a, koji postaje nepouzdan i počinje da pokazuje znakove defektne logike i autonomnog ponašanja, dovodeći do smrtonosnog sukoba. Bouman uspeva da deaktivira HAL-a i nastavlja sam put prema Jupiteru.
Završni deo filma, Jupiter and Beyond the Infinite, prikazuje Boumanove susrete s još jednim monolitom u orbiti Jupitera. Ovde film prelazi u seriju vizualno apstraktnih i psihodeličnih scena koje prikazuju Boumanovo putovanje kroz neku vrstu svemirskog portala. To ga dovodi do serije bizarnih iskustava, uključujući susret sa starijim verzijama samog sebe, prenosi Index.
Nema komentara! Budite prvi.