Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Coca-Cola HBC ponovo proglašena najodrživijim proizvođačem napitaka u Evropi

AUTOR: CityMagazine 17 Nov, 2020
Coca-Cola HBC ponovo proglašena najodrživijim proizvođačem napitaka u Evropi

Po Dau Džons indeksu, jednom od vodećih svetskih merila na polju održivosti, Coca-Cola HBC je ponovo ocenjena kao najodrživiji proizvođač napitaka u Evropi. Ovo je sedmi put za osam godina da je kompanija osvojila prvo mesto u Evropi, a sa rekordnim brojem bodova je rangirana kao druga na svetu – i tako već desetu godinu zaredom svrstana u prve tri kompanije.

„Održivo poslovanje važnije je nego ikada pre i ovo prestižno priznanje potvrda je naših napora da čak i u trenucima ozbiljnih izazova ne zaboravljamo ono što je najvažnije, a to je dobrobit naših zaposlenih i lokalne zajednice u kojoj poslujemo“, izjavio je Svetoslav Atanasov, generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija.

Ovaj rezultat je još jedno u nizu priznanja za učinak kompanije Coca-Cola HBC na osnovu drugih istraživanja i indeksa održivosti kao što su MSCI ESG, CDP, FTSE4Good , i FTSE Russell ESG.

Neki od najvažnijih rezultata kompanije na polju održivosti su:

  • naučno zasnovano smanjenje karbonskih emisija za 25 odsto duž celog lanca vrednosti (u poređenju sa 2010. godinom), dve godine pre roka. Od 2010, ušteda kompanije odgovara količini od 1,53 miliona tona CO₂;
  • preko 98 odsto troškova za kupovinu robe i sirovina u ukupnom iznosu od 3,2 milijarde evra je ostvareno na lokalnom nivou (na tržištu proizvodnje);
  • svako radno mesto u sistemu u proseku podržava 11,8 drugih radnih mesta;
  • od pokretanja glavnog programa kompanije usmerenog na podršku zajednici- #Podrškamladima 2017. godine, oko 300.000 mladih ljudi u 28 zemalja je završilo obuku;
  • količina vode potrošene u proizvodnim postrojenjima u oblastima pod rizikom od nestašice vode smanjena je za 7 odsto u poređenju sa 2017. godinom;
  • na 38 odsto menadžerskih funkcija u kompaniji se nalaze žene, a cilj je da ih do 2025. godine bude  50 odsto;
  • četiri brenda mineralne vode na pet tržišta se sada pakuje u boce napravljene od 100% recikliranog PET materijala; 0.5l Coke boce se prave od 50% recikliranog PET materijala u dve zemlje;
  • kompanija je ostvarila rezultat od 90% u oblasti angažovanosti zaposlenih, što je iznad definisanih normi visokog učinka i daleko iznad proseka za FTSE 100 kompanije;
  • donacija preko 4 miliona litara napitaka za zdravstvene radnike i banke hrane na prvoj liniji borbe tokom prvog talasa kovida-19;
  • zajedno sa Fondacijom Coca-Cola pomoć od preko 10 miliona dolara za akcije Crvenog krsta i naše kupce iz ugostiteljskog sektora.

I Coca-Cola HBC Srbija dostignućima u domenu ulaganja u zajednicu, angažovanja zaposlenih, zaštite životne sredine i inovacijama na tržištu značajno je doprinela impresivnim održivim rezultatima kompanije.

Tako je smanjena potrošnja vode po litru proizvedenog pića za 53,8 odsto, dok je ukupna potrošnja energije smanjena za 52 procenta do 2019. godine. Povećan je i sadržaj recikliranog materijala u ambalaži i samo u 2019. godini, ostvarena je ušteda od 295 tona PET materijala. Tu su i inovacije u portfoliju koji odgovara na potrebe koje prate aktivne stilove života: poput novog ukusa Coca-Cola Zero Lemon i to bez kalorija ili AdeZ proizvodi u kategoriji biljnih napitaka.

Samo u 2019. godini, u projekte koji podstiču razvoj lokalne zajednice Coca-Cola HBC Srbija uložila je preko 36 miliona dinara. Nastavlja se i sa programima profesionalnog osnaživanja mladih kao pokretača budućeg razvoja, ali i snažnom podrškom ugostiteljskom sektoru, kao jednom od najugroženijih tokom pandemije.

Naslovna fotografija: Unsplash

Najčitanije

Ako volite ovu pesmu – čestitamo vam, naučnici kažu da ste psihopata

Jedan od najpoznatijih repera, ali i muzičara danas je svakako Eminem, sa više miliona prodati ploča singlova i strimova pesama…

Nesvakidašnja scena na Slovenskoj plaži u Budvi: “Ne prilazite”

Kraj slovenske plaže u Budvi pliva mladunče delfina. Sasvim samo, i izgubljeno pliva veoma blizu obale. Turisti i znatiželjnici prilaze…

Namestili ste klimu da greje, a ona uporno hladi, evo u čemu je problem

Jesen je zvanično počela, a poslednjih malo više od nedelju dana bili smo svedoci naglog pada temperature, zbog čega su…

Ovo su znaci da pijete previše alkohola

Čaša uz ručak, čaša posle večere, povremeno opuštanje sa prijateljima. Nije problem ako povremeno uživate u alkoholu, ali kada zaista…

Ovako bi danas izgledale poznate ličnosti da nisu prerano izgubile život

Mnogo je poznatih ličnosti koje su neočekivano preminule, mnogo pre nego što su dostigle duboku starost. Ne možemo a da…

Zašto je Sandra Ou bila na sahrani kraljice Elizabete?

Među poznatim licima iz celog sveta na sahrani kraljice Elizabete II bila je i glumica Sandra Ou. Najpoznatija po ulogama…

Najnovije - Promo

Da li želite da ostanete vitki uz slatkiše? Ovo je način

Da li i vama odricanje od slatkiša teško pada? Ako i dalje želite da uživate u slatkim namirnicama i pićima…

Žiri za Emmy nagrade odabrao najbolje u kategoriji Telenovela

Polufinalno ocenjivanje u kategoriji Telenovela za 50. Međunarodnu nagradu Emmy® održano je u Dubrovniku. Domaćini ovog značajnog procesa koji će…

Španska vina ponovo u srcu grada

Festival Belgrade Wine Week i manifestacija Španska vina u srcu grada ponovo su uplovili u Beograd. I ovog septembra, sada…

Šta je digitalna distribucija muzike i ko u regionu to radi?

Digitalna distribucija predstavlja jedan od najsavremenijih načina plasiranja sadržaja putem interneta. Na ovaj način mogu da se distribuiraju različiti tipovi…

Nova Plazma Mini Mini osvaja tvoj svet

Za ljubitelje najslađe i najmanje Plazme Mini Mini, stiglo je novo iznenađenje iz kompanije Bambi. U skrivenoj oazi u srcu…

HONOR 70 5G nudi inovativna rešenja koja pomeraju granice videografije

Živimo u vremenu kada mobilni telefoni sve više dobijaju na značaju, postaju sastavni deo čovekovog života i mogu se koristiti…