Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Moć pojedinca je veća nego što se misli

AUTOR: CityMagazine 03 Mar, 2021
Moć pojedinca je veća nego što se misli

Inovativni, željni promena, puni inspiracije i stvaralačke energije, ali veoma zreli i svesni realnosti i izazova koji ih okružuju – ovako se mogu opisati mladi umetnici iz Srbije koji su sve prisutniji i na svetskoj sceni, dizajnerka Nevena Ivanović (28) i vizuelni umetnik Vuk Ćuk (33). Njene kreacije, pod imenom Neo dizajn, ponele su brojne manekenke na nedeljama mode i takmičenjima širom Evrope. Istovremeno, Vukovi nesvakidašnji radovi i izložbe, među kojima je poslednja We have L.A. at home (Imamo Los Anđeles kod kuće) sve više bude interesovanje šire javnosti zbog snažnih poruka koje nose.

Prepoznati kao uspešni predstavnici nove generacije, koji se svojim radom zalažu da ostave trag u zajednici, Nevena i Vuk su podržali najnoviju Reebok kampanju za Classics Leather Legacy siluetu, u čijem je srcu očuvanje životne sredine. Ovaj poznati brend već dugo u fokus stavlja moć pojedinca i važnost nasleđa za buduće generacije, ali se sve više okreće i gorućem globalnom pitanju održivosti i očuvanja životne sredine. Kao prvi korak ka tome, Reebok je za sezonu SS21 predstavio prvu siluetu čije je gornjište napravljeno od čak 30 odsto recikliranog materijala – Reebok Classic Leather Legacy model. Tokom snimanja kampanje, Nevena i Vuk su otkrili koje bi promene želeli da vide lokalno, ali i u svetu, a za početak su izdvojili tri teme kojima bi danas svako trebalo da posveti više pažnje.

Vuk: Ono što zahteva najhitnije delovanje je globalno zagrevanje. Najveći faktori zagađenja su posledice konzumerizma i hiperprodukcije i odgovornost svakog od nas je da promeni svoje navike. Sledeća tema je borba protiv diskriminacije i eksploatacije ljudi i težnja ka najvećem stepenu jednakosti i slobode nevezano za nečiji pol, seksualnu orijentaciju ili rasu. Počinjemo da osećamo i posledice sistema prenošenja informacija u novom digitalnom dobu. Mediji i društvene mreže su  danas jedan neuređeni sistem u kome postoji prostor da se najveće besmislice plasiraju kao istine. To je svakako nešto što je teško urediti, jer svaka kontrola slobode govora vodi u drugi ekstrem cenzure.

Nevena: Sve što činimo na ličnom nivou nama se čini kao mala stvar, ali ukoliko nas više radi određenu stvar, to postaje globalno. Pre svega, smatram da treba podići svest o problemu zagađenja planete. Važna tema je i položaj žena i muškaraca u današnjem društvu i to što smo često izloženi nasilju koga nismo uvek svesni.

Oboje ste dobijali svetska priznanja, a ostali u Beogradu. Koliko je važno da umetnici doprinose svojoj zajednici?

Vuk: Mislim da je važno da se svako trudi da bude najbolja verzija sebe i da nikoga u tom procesu ne ugrožava. Imaš bolje ili lošije dane, ali ako je trud konstantan, napredak je neizostavan. To se u početku preliva na tvoje najbliže okruženje, a kasnije postiže momentum i zapravo rezultira opipljivim doprinosom sredini u kojoj živiš. Pojedinac ima mnogo veću moć nego što se to uobičajeno misli.

Nevena: Smatram da umetnička zajednica mora da se ohrabruje i širi kako bi ljudi imali želju da ostanu u zemlji. Ja crpim inspiraciju iz bogate istorije, tradicije i nasleđa koje mi je ostavljeno u ovoj zemlji, to je nešto što bi trebalo da znamo, da se ponosimo time i da iskoristimo.

Jedna od gorućih tema u 21. veku je održivost. Koje je vaše poimanje održivosti?

Vuk: Pronalaženje modela življenja i poslovanja koje neće imati pogubne efekte po prirodu, reciklaža materijala i strože regulisanje upotrebe prirodnih resursa, masovnija upotreba obnovljivih izvora energije, smanjenje hiperprodukcije i podizanje kvaliteta proizvoda a samim tim i smanjenje potrošnje i maničnog kozumiranja.

Nevena: Mali brendovi su održivi, jer proizvode koliko je potrebno. Time s jedne strane smanjujemo proizvodnju, a ujedno vodimo računa o materijalima koje koristimo. Moja koleginica Ana Trošić Trajković govori da će prefiks „održiva” postati neodvojiv od reči „moda” i drago mi je da se ide ka tome.

Koji uspesi su vam najdraži?

Vuk: Uspesi u samom radu. To što evoluiram kao umetnik, pronalazim nove izražajne forme i što uspevam da se zabavim kroz to što radim. Pošto radim i kao docent na Fakultetu primenjenih umetnosti, raduje me i svest da sam doprineo profesionalnom razvoju ljudi koji su na početku svoje umetničke karijere.

Nevena: Učešće u evropskom finalu takmičenja Woolmark prize 2017. godine i osvajanje sedmog mesta na Elle-ovom svetskom takmičenju dizajnera. Veliko iskustvo za mene je i to što sam dva puta zaredom radila kostime za Evroviziju.

Šta je vaš legacy, šta biste voleli da ostavite u nasleđe mlađim generacijama?

Vuk: Moji radovi i ono što oni poručuju pre svega. Osim toga, želeo bih da svojim primerom pokažem kako svakodnevni i posvećeni rad nije nešto što je iscrpljujuće i odvojeno od onoga što smo privatno. Naprotiv, kroz takvu aktivnost obogaćujemo svoj život i širimo percepciju prema svetu u kome živimo. Bitno je naučiti zabavljati se kroz rad.

Nevena: Volela bih da utabam put ljudima koji ne žele da se bave isključivo komercijalnom umetnošću, ljudima koji veruju u to da mogu da žive od umetnosti. Verujem i da sve ono što umetnici stvaraju ostaje drugima kao nasleđe koje može da se iskoristi.

Reebok Classic Leather Legacy slavi zajednicu – različita nasleđa, tipove ličnosti i sve ono što nas oblikuje. Sada je vreme za tvoje nasleđe i zato je važno da pokažeš stav i utičeš na zajednicu. Ako ti se nešto ne dopada, promeni. Ako nešto nedostaje, kreiraj novo. Jer, iako ne možeš da promeniš ono što je bilo ranije, sada možeš da utičeš na ono što dolazi.

WRITE YOUR LEGACY

Foto: @benny.take.a.moment