Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Origin – Prepoznatljiv i drugačiji brend

AUTOR: Jelena Jovanović 15 Mar, 2021
Origin – Prepoznatljiv i drugačiji brend

Tašne beogradskog brenda Origin zanimljivo spajaju moderan dizajn i tradicionalne motive. Praktične su, raznobojne, vedre, zanimljive, ženstvene, originalne i prepoznatljive, i izrađuju se od kože, u malim serijama.

Vlasnice brenda Origin su Nataša Grbović i Bojana Perisić Petovar. U razgovoru za City Magazine, Nataša navodi da su brend oformile 2018. sa idejom da podstaknu individualizam, podrže žensko preduzetništvo, te da promovišu tradicionalni srpski srednjovekovni ornament kroz urbani stil.

Srednjovekovni ornamenti kao detalji

„Izložba srpskih srednjovekovnih ornamenata Osvežavanje memorije u Muzeju primenjene umetnosti bila je začetak ideje da tradicionalni motiv i ručni rad budu osnov za razvoj našeg brenda. Kasnije smo dalje istraživale na ovu temu, i to nas je samo učvrstilo u uverenju da smo na dobrom putu”, kaže Nataša.

Origin torbe su moderno dizajnirane, vrhunskog kvaliteta, i imaju prepoznatljiv motiv – srednjevekovnu šaru. Nataša Grbović objašnjava da su ornamenti koje koriste kao detalje na svojim proizvodima preuzeti sa srednjovekovnih freski. Reč je o freskama iz perioda od 13. do 15. veka, koje se nalaze u srpskim manastirima i crkvama koje su upisane na Uneskovu listu svetske kulturne baštine (Studenica, Sopoćani…).

Ručni rad

Naša sagovornica navodi i da pažljivo biraju kožu od koje izrađuju tašne i asesoar. Jednaku pažnju posvećuju i metalnim delovima, koje tretiraju kao „nakit” na proizvodima, svesne da i oni veoma utiču na finalni rezultat.

„Želimo da svaka naša torba bude, ako ne unikat, onda jedan od svega par izrađenih komada. A drugo, ne želimo da odstupimo od ideje o jačanju ženskog preduzetništva. Ukoliko bismo se priklonili izradi velikih serija, odstupili bismo od onoga što nas je inicijalno motivisalo da započnemo Origin priču. Izgubili bismo dušu.”

Svi proizvodi izrađuju se ručno. U priči o tome kako izgleda proces proizvodnje, Nataša navodi da, recimo, svaka mašna koja je postala prepoznatljiv detalj njihovih modela, nastaje tako što se prvo pažljivo bira najkvalitetnija koža pogodna za štampu, jer kvalitet štampe nije isti na svakoj vrsti kože.

„Koža se seče uz pomoć posebno izrađenog noža, po ručno iscrtanom šablonu, a zatim se prelazi na štampu. Pre finalnog štampanja, isprobava se na drugim komadima kako će se boja koju ste zamislili „primiti” na odabranu kožu, a zatim se odabrani komad iskrojen u „buduću mašinu” postavlja pod laserski štampač. Ceo ovaj proces mora biti vrlo pažljivo vođen, da bi print bio precizno odštampan sa obe strane. Mašna se zatim sklapa i spaja, ručno, da bismo je na kraju okačile na torbu.”

Spoj modernog i tradicionalnog

Origin dizajn, ističe još naša sagovornica, spaja moderno i tradicionalno, praktično i ekstravagantno.

„Bojana i ja ponosne smo na to što naš brend spaja zanatsku veštinu, najkvalitetnije materijale, i savremeno poimanje estetike i dizajna, čuvajući istovremeno duh naše tradicije. Svaki naš proizvod spona je između prošlosti i budućnosti, starih običaja i savremenih potreba, tradicije i novih tehnologija u obradi kože, praktičnosti i visoke mode.”

U ponudi brenda nalaze se i kožne futrole, novčanici, pernice, tagovi, i ostali sitni asesoari. Nataša kaže da se svaki komad izrađuje po narudžbini, kao i da svaki može biti personalizovan.

„To im daje posebnu draž, a tako se stvara i posebna veza sa svakim našim klijentom, jer na taj način Origin proizvodi dobijaju i njihov lični pečat.”

Žensko preduzetništvo

Brend Origin podstiče i neguje žensko preduzetništvo u Srbiji. Nataša Grbović objašnjava da u Srbiji ima puno žena, posebno iz tekstilne i kožne industrije, koje su iz velikih fabrika otpuštene, i to u određenim godinama života, godinama koje ih generalno ne čine „poželjnim” na tržištu rada.

„Kroz Origin brend odlučile smo da budemo direktni učesnici u oživljavanju naših marginalizovanih grupa. Direktni učesnici u ovom važnom procesu su i naši klijenti koji birajući naše proizvode daju svoj doprinos i pomažu nam da brinemo jedne o drugima. Svaka žena koja radi na izradi naših torbi ponovo radi i privređuje za svoju primarnu zajednicu. Na taj način, u našoj viziji razvoja brenda Origin širimo duh zajedništva i brige o drugima. Svaki naš proizvod otvara krug razvoja ženske individualnosti, od nas koje ga kreiramo, preko žene koja ga svojim rukama stvara, do one koja bira da ga nosi.”

Ista tašna za različite prilike

U priči o tome kome su Origin tašne namenjene, i kojim prilikama, vlasnica brenda Origin kaže da njihove tašne mogu da se nose u toku čitavog dana.

Objašnjava da većina žena danas dan počinje tako što ne zna kako će se situacija do večeri razvijati, pa je u svakoj Origin tašni (ili asesoaru) oličen koncept „tri u jedan”. Ovaj koncept omogućava da se žena tokom dana iz poslovne ili elegantne „verzije sebe” transformiše u onu neformalnu, opuštenu verziju, nakon završetka dnevnih obaveza.

Inspiracije

Nataša dodaje i da ona i Bojana, kao kreativni dizajnerski tandem brenda Origin, imaju potrebu da bude i podstiču različitost, individualnost, pa i „hrabrost” da se iskorači iz ustaljenih navika, i izađe iz zone komfora.

„Svaki put kad biramo nove kože, nove teksture i boje su novi podsticaj. Iskustvo koje smo stekle u radu, ali i upoznavanje sa potrebama naših kupaca, ohrabruju nas da povlačimo smele poteze, eksperimentišemo i radujemo se kad naša ideja zaživi kao finalni proizvod.”

Onlajn prodaja

Brend Origin je za sada orijentisan na onlajn prodaju (proizvodi se mogu videti i naručiti na Fejsbuk i na Instagram stranici brenda), a vlasnice navode da se trude da proizvodi na fotografijama i snimcima budu realno dočarani.

Tu su i brojne pohvale od kupaca, a pozitivni komentari su najdragocenija moguća preporuka, jer žene koje se možda dvoume da li da kupe neki Origin proizvod mogu da vide kakva su iskustva onih koje su već postale deo Origin zajednice.

„Od osnivanja brenda, ni jedan model nismo prestale da proizvodimo, uprkos tome što nam paleta proizvoda postaje sve bogatija. Naši modeli su za svako godišnje doba, za svaku priliku, i ne izlaze iz mode.”

U najavi

Brend Origin, kaže Nataša Grbović, uvek radi na novim modelima, a stvaranje svakog novog modela je proces koji traje. I  nije uvek moguće unapred precizirati kada će ideja zaživeti kao gotov finalni proizvod.

„Svaki novi proizvod Bojana i ja prvo koristimo, nosimo tašnu da bismo osetile kako se formira prema telu, kako stoji na ruci, na ramenu, kakav vizuelni efekat stvara, ali i da li odgovara svakoj situaciji u kojoj žena može da se zatekne u toku dana. I tašne koje prođu to „testiranje”, i zadovolje sve naše kriterijume, ulaze u ponudu brenda Origin.”

Na kraju razgovora, Nataša Grbović najavljuje i novu liniju originalnih odevnih komada u kombinaciji pamuka i kože. A svi dosadašnji Origin modeli mogu se videti na FB i Instagram stanici ovog brenda.

Najčitanije

Šta se dešava u vašem telu kada jedete čokoladu svakog dana?

Ukoliko ste ljubitelj čokolade (a ko nije), verovatno vam je zbunjujuće to što se ona čas preporučuje kao deo ishrane,…

Jedna čaša ovog čudesnog soka dnevno smanjuje rizik od srčanog udara, a to nije jedina njegova zdravstvena korist

Cvekla je zdravo korenasto povrće koje se može pripremiti na mnogo različitih načina, a njen sok jedan je od sve…

Nedostatak vitamina B-12 je čest problem koji može ostaviti ozbiljne posledice na zdravlje

Nedostatak vitamina B12 uobičajen je zdravstveni problem koji pogađa oko 13% ljudi. B12 je oskudan u ishrani, a nalazi se…

Ovo je 10 najlepših žena svih vremena po izboru običnih ljudi: Prvo mesto je baš iznenađenje

Da li se slažete sa njihovim izborom? Lepota nije nešto što se može izmeriti ili oceniti, ali ljudi iz nekog…

Najbrži test inteligencije ima samo 3 pitanja, a na njemu padne 83 odsto ljudi: Da li ste među njima?

Test kognitivne refleksije poznat je i kao najkraći i najbrži test inteligencije na svetu, a potrebna su samo tri pitanja…

Ovoj ženi fudbalera će biti najteže da gleda meč Srbija – Švajcarska: Razlog nije afera o kojoj svi bruje

Kristina Frojler će sutra imati težak zadatak. Evo zbog čega se svi pitaju da li će navijati za Srbiju ili…

Najnovije - Stil

Najpopularniji modni brend 2022. godine poznat je po kontroverzama i lošim radnim uslovima

Najpopularniji modni brend do sada je bila Zara, ali tu titulu ove godine preuzeo je kineski brend Shein, ali ono…

Izabran je najbolji modni dizajner u 2022. godini

Kako se godina bliži kraju, pravo je vreme da se osvrnemo na modne trendove koji su obeležili dvanest meseci za…

Megan Markl se pridružila trendu poznatih i zablistala u belom

Vojvoda i vojvotkinja od Saseksa juče su u Njujorku prisustvovali dodeli nagrada Robert F. Kenedi za ljudska prava, što je…

Ovo su najlepše trendi frizure koje će obeležiti 2023.

Kraj godine rezervisan je za sumiranje utisaka i glavnih trendova koji su je obeležili, te otkrivanje šta je to novo…

Najsmeliji autfit Kejt Midlton do sada koji šalje važnu poruku i odaje počast princezi Dajani

Kejt Midlton zna da moda može poslati važnu poruku i to vešto demostrira kad god joj se ukaže prilika. Tako…

Zaboravite na „Barbie core”, ovo je novi modni trend

Iako se činilo da je „Barbie core” nezamenljiv ovog trenutka, još jedan monohromatski trend ubrzo će ga skinuti sa trona,…