Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Prepoznatljivi paterni poznatih modnih kuća

AUTOR: Isidora Spasić 08 Dec, 2020
Prepoznatljivi paterni poznatih modnih kuća

Zna se da je logo ono što najviše definiše svaki modni brend. Ali, tu je i specifičan patern koji takođe kreira stil i vizualni identitet. Ponekad se logo i patern preklapaju, a nekad funkcionišu zasebno. Zato, podsetite se nekih od najznačajnijih paterna poznatih modnih kuća. I ne zaboravite – kreatori se menjaju, ali paterni ostaju zauvek!

Louis Vuitton

Neverovatna informacija kazuje da je ovaj patern dizajnirao Žorž Viton pre 122 godine! Braon-bež kombinacija boja dobro je osmišljena, a pored logoa modne kuće – LV, nalaze se cvetni motivi koji su inspirisani japanskim simbolizmom. Patern se javlja na mnogim komadima Louis Vuitton-a – od torbi, preko jakni, džempera, kaiševa, i patika.

Foto: www.pinterest.com

Givenchy

Princip paterna koji ima modna kuća Givenchy sastoji se od slova G na koje se nadovezuje isto to slovo samo obrnuto, kao u ogledalu. Tako se stvaraju svojevrsni kvadratići koji se zatim ponavljaju unedogled. Ovaj hipnotišući i obično crno-beli motiv vidi se na torbama, maramama, šalovima…

Foto: www.lyst.com

Burberry

Tartan, iliti karirani patern, definitivno definiše ovu prestižnu englesku modnu kuću. Vremenom se menjao i bio redizajniran, ali je kombinacija Tomasa Barberija, koja povezuje crno-bele pruge sa onim bež i crvenim, ipak ostala nezaboravna. Često se koristi na postavama, na primer u prepoznatljivom Burberry trenč mantilu.

Foto: www.pinterest.com

Gucci

Dupli G motiv osmislio je Aldo Guči 1964. godine. Ali, čisto da znate, dva G su tu zbog toga što se osnivač modne kuće zvao Gučio Guči. Prvo ide normalno slovo G, a zatim isto to samo obrnuto nadole. Onda se od njih formira dijagonalan i unakrsni niz, koji povezuju tačkice. Pozadina je obično bež, a slova i tačkice braon.

Foto: www.pinterest.com

Fendi

Logo brenda, koji se koristi i u paternu, osmislio je Karl Lagerfeld 1965. godine. Slično brendu Gucci, i Fendi koristi isti princip. To znači da je prvo F standardno, a drugo obrnuto nadole. Ovde nema tačkica koje ih povezuju, već se motiv ponavlja u kontinuitetu. Boje variraju, ali su najefektnija crna slova na narandžastoj podlozi.

Foto: www.ssense.com

Dior

Sedamdesetih godina Mark Boen dizajnirao je Dior-ov patern koji će nadalje koristiti svi kreativni direktori ove renomirane modne kuće. Ovde je ispisano čitavo ime firme, sa akcentom na slovu D, koje je veće. U prvi mah se patern pojavio na torbama i koferima, pa čak i na tepihu koji je prekrivao stepenice u butiku.

Foto: www.bukowskis.com

Versace

Glava Meduze jeste logo ove modne kuće, pa se često pojavljuje i kao patern na tekstilu. Ipak, motiv koji je zapravo učestali patern jeste meandar. On predstavlja dekorativnu borduru u arhitekturi i umetnosti, koja se manifestuje u vidu iskrivljene linije koja se ponavlja. Meandar se još zove i grčki ornament.

Foto: www.pinterest.com

Naslovna slika: www.bagaholicboy.com

Najčitanije

Ovo je 7 kozmetičkih proizvoda koje bi svaka žena posle 40. godine trebalo da koristi

Različiti periodi života zahtevaju različite kozmetičke proizvode. Bilo da je u pitanju omiljeni ruž za usne koji će vašem licu…

3 loše navike koje imaju inteligentne osobe

Oko sebe ostavljate nered i puno psujete? Verovatno ste ceo život bili osuđivani zbog ovih loših navika, ali studije su…

Nova južnokorejska serija za jedan dan postala popularnija od serije „Squid Game“

Izgleda da je svet željan južnokorejskih serija, a Netflix i te kako ima nameru da to iskoristi. Naime, samo 24…

5 znakova da ne volite sebe dovoljno

Jedno je reći da volite sebe i da vodite računa o svom emotivnom, mentalnom i fizičkom zdravlju, a drugo je…

6 zdravih navika koje možemo da naučimo od britanske kraljevske porodice

S obzirom na njihov gust raspored obaveza i pojavljivanja u javnosti, članovi britanske kraljevske porodice i te kako moraju da…

5 stvari koje su iznenada postale popularne zahvaljujući filmovima

Kada filmski autori osmišljavaju i snimaju svoja ostvarenja, oni najčešće pronalaze inspiraciju za svoje ideje iz sveta oko sebe. Ponekad,…

Najnovije - Stil

7 odevnih predmeta u koje vredi uložiti novac dok su na popustu

Crna nedelja prilika je da se po povoljnijim cenama pripremimo za predstojeće praznike, i tako obradujemo sebe i najbliže. Mnogi…

Kraljica Leticija jednim detaljem pobrala sve simpatije

Zvanična poseta španske kraljevske porodice Švedskoj još jedna je prilika da uživamo u modnim izdanjima dame iz naslova. Iako je…

Monoi noviteti

Brend nakita Monoi prepoznatljiv po svojoj sofisticiranoj minimalističkoj estetici lansirao je kampanju Outlines posvećenu ogrlicama! Kao najpre prstenje, a potom…

Dženifer Lopez kao mlada na najnovijem nastupu

Iako je bilo davno, još 2003. godine, možda se i dalje sećate udruženog MTV nastupa Britni Spirs, Kristine Agilere i…

Ovaj retro kroj haljine sve je popularniji među poznatim damama

Dobro je poznato da se moda oslanja na prošlost, koliko i na sadašnjost, te da inspiraciju možemo pronaći svuda ukoliko…

Modni omaž Stele Makartni grupi Bitlsi

Iako umetnicu iz naslova mnogi prepoznaju pre svega zbog slavnog prezimena koje nosi, ona je vrsna dizajnerka, koja niže uspehe…