Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Erik Klepton je strastveni ljubitelj automobila

AUTOR: CityMagazine 31 Mar, 2020
Erik Klepton je strastveni ljubitelj automobila

Svi znamo Erika Kleptona kao virtuoza na gitari i muzičku zvezdu sa karijerom dužom od šest decenija, tokom koje je postao jedini muzičar koji je tri puta primljen u Kuću slavnih rokenrola. Ono što nisu svi znali do sada je da sebe opisuje kao velikog ljubitelja automobila.

Niko nije siguran koliko automobila je imao u svom životu, pa tako ni on sam. Jednom prilikom je izjavio da mu je žao što nema veću kolekciju, koja bi vredela milijarde, mada se njegovo bogatstvo procenjuje na oko 300 miliona dolara. Baš kao i Brus Vilis, promenio je mnoge modele. Među automobilima koje je vozio u životu najviše je onih marke Ferari, ali tu su i drugi zanimljivi modeli, kao što ćete videti u nastavku teksta.

Cadillac Fleetwood (1938)

Foto: simon clay / Alamy Stock Photo

Ljubav prema kolima započela je od ovog modela sredinom 60-ih godina prošlog veka, kada ga je ugledao kako parkiran viri iz jedne garaže. Uprkos tome što nije imao vozačku dozvolu, Klepton je odlučio da ga kupi. Kaže da je auto uglavnom stajao napolju, često prekriven lišćem, a on bi ga gledao kroz prozor. Oni koji su ga probali kažu da nije puno propustio, jer je bilo veoma teško upravljati ovom grdosijom.

Ferrari 365 GTC

Foto: Phil Talbot / Alamy Stock Photo

Ovo je automobil koji ga je inspirisao da dobije dozvolu i konačno počne da vozi. To se desilo kada mu je njegov prijatelj Džordž Harison došao u posetu u jednom takvom tamno-plavom Ferariju. Klepton je opisao taj pogled kao da je video najlepšu ženu na svetu i da je odmah odlučio da mora da ima taj auto i konačno nauči da vozi sa manuelnim menjačem. Otkupio je kola i prefarbao ih prvo u srebrnu, a potom u belu boju.

Ferrari 250 GT Lusso (1964)

Foto: National Motor Museum/Shutterstock

Ovaj klasik izrađen je u samo 350 primeraka, što je dolaženje do njega činilo teško i pre pola veka, a kamoli danas. Naravno, uz to treba izdvojiti i ogromnu sumu novca, koja nije problem samo za određeni broj ljudi, među kojima i je i Klepton. Nije tajna da mu je ovo omiljeni automobil, a kada se uzme u obzir da je za svoje vreme imao V12 motor sa 240 konjskih snaga, to uopšte ne iznenađuje.

Mini Cooper (1967)

Foto: National Motor Museum/Shutterstock

Brajan Epstajn, menadžer Bitlsa, kupio je 1965. godine četiri primerka ovog automobila i poklonio po jedan svakom članu benda. Harisonov auto je dobio psihodelične detalje zahvaljujući Haroldu Radfordu i kasnije postao poznat po pojavljivanju u filmu Magical Mystery Tour. Harison je potom odlučio da svoj auto pokloni Kleptonu, koji se u njemu vozikao neko vreme, ali je Harisonu ipak nedostajalo ovo parče psihodelije, pa mu je Klepton vratio auto posle dve godine.

Ferrari Enzo

Foto: Joanne Melling / Alamy Stock Photo

Automobil nazvan po osnivaču ovog brenda proizveden je u samo 400 primeraka između 2002. i 2004. godine, a pravo na kupovinu imali su samo oni koji su bili pozvani. Klepton je bio prvi vlasnik u Ujedinjenom Kraljevstvu, pre Nika Mejsona (Pink Floyd) i Džej Keja (Jamiroquai). Ferari je inače mušterijama dostavljao ovaj auto, ali je Klepton bio toliko uzbuđen da je lično išao u Italiju da ga preuzme i doveze kući. U povratku su ga kaznili jer je u zoni gde je dozvoljeno 50 km/h vozio čak 230 km/h, a to nije ni bila maksimalna brzina automobila.

Izvor: GQ

Naslovna fotografija: Heritage Images