Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Ove namirnice sprečavaju dehidrataciju

AUTOR: CityMagazine 01 Sep, 2021
Ove namirnice sprečavaju dehidrataciju

Na visokim temperaturama ili tokom treninga telo se pojačano znoji, što kao rezultat ima gubitak vode i vitalnih elektrolita. Osobe koje se bave trčanjem posebno su na udaru, ukoliko ne unose dovoljno tečnosti. Dehidratacija može prouzrokovati grčeve, ali i ozbiljnije zdravstvene tegobe. Poznato je da smo sačinjeni mahom od vode, a procenat zastupljenosti varira u odnosu na građu. Ne treba zaboraviti da organi svakodnevno obavljaju brojne funkcije, za šta utroše prosečno između 1500 i 3500 ml vode. Stoga, potrebno je razmišljati o količini tečnosti koju unosimo, kako kroz piće, tako i hranu. Stručnjaci tokom leta preporučuju unos svežih namirnica, a u redovima koji slede saznajte koje se posebno preporučuju, i to obrnutim redosledom.

10. Vurda

Sadržaj vode: 81 procenat

Vurda sadrži 11 g proteina na 100 g, a unos 225 g ovog sira obezbeđuje polovinu dnevne preporučene doze. Jedna porcija donosi i 36 procenata fosfora, 19 procenata kalcijuma i 31 procenat selena. Ukoliko volite vurdu, znajte da je izvor vitamina B2 i B12, a zbog svega navedenog, odličan je izbor za one koji žele da smršaju.

9. Grejpfrut

Sadržaj vode: 88 procenata

Polovina ovog voća može se izjednačiti sa pola čaše vode, a bogato je vlaknima, antioksidansima i mineralima. Nabrojaćemo samo nekoliko dragocenih sastojaka, a to su vitamin A, kalijum i folna kiselna, veoma važna za trudnice. Svega 100 g grejpfruta obezbeđuje preporučenu dnevnu dozu vitamina C. Pored smanjenja telesne težine, odličan je saveznik u borbi protiv holesterola, ali i regulaciji krvnog pritiska i šećera.

Ol’ga Efimova / Eyeem / Getty images

8. Dinja

Sadržaj vode: 90 procenata

Postoje različite sorte ove namirnice, ali bez obzira na male razlike u ukusu, vitamin C i vlakna su njen neizostavni deo. Beta karoten je takođe zastupljen, a telo ga pretvara u vitamin A. On dalje dokazano jača imuni sistem, što je veoma važno. Dinja se može jesti u svežem obliku, ali i u vidu supa i šejkova, a lepo se kombinuje sa đumbirom.

7. Lubenica

Sadržaj vode: 92 procenta

Poznato vam je da je lubenica veoma zdrava, čak u toj meri da spečava pojavu hroničnih oboljenja. Za razliku od povrća o kome će tek biti reči, ona se može jesti u većim količinama. Bogata je vitaminima i mineralima, ali i antioksidansima, kakav je likopen, koji smanjuje oksidativni stres. Sadrži malu kalorijsku vrednost, a može se konzumirati na različite načine.

6. Paradajz

Sadržaj vode: 92,5 procenata

Prosečan paradajz može se izjednačiti sa 118 ml vode, a odličan je izvor vitamina A i C. Kada govorimo o kalorijama, u 100 g nalazi se svega 31. Izdvojićemo i likopen, koji smo već spomenuli, ali i savet da paradajz, ukoliko je moguće, jedete u svežem obliku.

Riess Studio / Getty images

5. Tikvice

Sadržaj vode: 94 procenata

Ukoliko pojedete 125 g ovog povrća, unećete 90 procenata vode, 1 g vlakana i 35 procenata preporučene dnevne doze vitamina C. U 100 g nalazi se 20 kalorija, što ga čini veoma poželjnim na trpezi. Verovatno ste do sada isprobali različite načine pripreme, a mi vam preporučujemo da ih koristite sveže, kao zamenu za špagete.

4. Zelena salata

Sadržaj vode: 94,7 procenata

Pored vode, zelena salata sadrži vitamine K i A, koji jačaju kosti i imuni sistem, a ne treba zaboraviti ni folnu kiselinu. Zasitna je uz mali broj kalorija, a može se servirati kao prilog raznim jelima.

3. Kokosova voda

Sadržaj vode: 95 procenata

Glavna prednost ovog napitka jesu elektroliti, kakvi su kalijum, natrijum i hlorid. Nadoknađuje manjak vode, a preporučuje se nakon treninga, umesto drugih pića bogatih šećerom.

Burcu Atalay Tankut / Getty images

2. Celer

Sadržaj vode: 95 procenata

Jedna porcija ovog povrća ima svega 16 kalorija, a izlišno je govoriti o tome da ga mahom čini voda. Vitamin K i kalijum značajni su za očuvanje zdravlja, a prednost je u tome što se celer može konzumirati svež i termički obrađen, pa čak i u obliku štapića uz humus ili grčki jogurt.

1. Krastavac

Sadržaj vode: 95 procenata

Pored sastojaka koje deli sa celerom, krastavac nudi i magnezujum, i 15 kalorija na 100 g. Ukoliko ne volite svež krastavac, možete ga pripremiti na razne načine.

Izvor: Womenʼs Health España

Fotografije iz naslovnog kolaža: Wachirawit Iemlerkchai / Getty images, Amarin Jitnathum / Eyeem / Getty images