Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Tri razloga zbog kojih nikad ne bi trebalo da idete na dijetu

AUTOR: CityMagazine 03 Jan, 2021
Tri razloga zbog kojih nikad ne bi trebalo da idete na dijetu

Dijete su svuda oko nas, u vidu pravila kojima se zabranjuje određena hrana (bez pravih medicinskih i etičkih razloga). Ako osećate krivicu zbog svoje ishrane, verovatno polazite iz mentaliteta dijete. Saznajte koja su tri razloga zbog kojih nikad ne bi trebalo da idete na dijetu.

1. Dijete vam ne pomažu da održite izgubljene kilograme dugoročno

Ideja da ljudi ne uspevaju u dijetama zbog manjka snage uma je mit ovekovečen industrijom dijeta. Kada ste na dijeti, hrana je jednostavno primamljivija. Uz to, nastaje problem: metabolizam se usporava jer telo pronađe način da radi sâmo, uz manje kalorija, pa se više ostataka skladišti u organizmu.

Dakle, nije iznenađenje da studije pokazuju da 95 odsto ljudi „ne uspeva” u dijetama. Čak iako ste među pet odsto ljudi koji mogu da održe umanjenu težinu dugoročno, razmislite o tome čega se odričete da biste ovo dostigli: šta je dobro u tome da imate „idealno telo” ako žrtvujete odlazak na večeru, parče čokoladne torte i svoja interesovanja van opsesivnog brojanja kalorija?

2. Mršavljenje nije ključ ka većoj sreći

Dijete „ne rade” ako je vaš cilj da održite težinu nakon mršavljenja dugoročno. Kako god, postoji problem sa samom idejom mršavljenja kao ciljem, jer vezivanje sreće za nešto spoljašnje jeste recept za nezadovoljstvo. Ljudi žele da budu mršavi zbog značenja koje tome pripisuju, jer žele da se fokusiraju na nešto opipljivo u šta lažno veruju da mogu da kontrolišu.

Šta ako biste se fokusirali na to da zavolite i prihvatite svoje telo baš takvo kakvo je sada? Računanje kalorija, opsednutost masnoćom u telu i iščitavanje knjiga o dijetama verovatno oduzima mnogo vremena od važnijih stvari.

3. Mršavljenje neće učiniti da budete zdraviji

Moguće je da se smatrate gojaznom osobom, a da ste zdravi. Možete biti i mršavi, ali ne i zdravi. Kilaža nije dobra „sprava” za merenje celokupnog zdravlja. Većina zdravstvenih indikatora može da se poboljša promenom ponašanja u ishrani, bez obzira na težinu. Svakako, restriktivne zabrane u ishrani i mršavljenje nisu odgovor na to što tražimo.

Mršavljenje nije posao vašeg života, a računanje kalorija nije poziv vaše duše. Sigurno ste predodređeni za nešto mnogo bolje, mnogo veće, nego na skidanje 10 kilograma ili izračunavanje kalorija.

Izvor: Psychology Today

Fotografije: Unsplash