Top 7 nesvakidašnjih glumačkih izbora Silvestera Stalonea
Najnoviji Rambo je ovih dana i u našim/ovdašnjim bioskopima a vreme (možda čak i bliska budućnost) će pokazati da li će Do poslednje kapi krvi (kako glasi srpski podnaslov) i zaista biti završetak ove neočekivano dugovečne franšize ili je opet reč o mamipari koja hvata na sentimentalnost bučnih oproštaja. Ali dok čekamo da vidimo šta će nam narečena budućnost po tom pitanju doneti, mogli bismo i da se podsetimo nekih od neuobičajenijih glumačkih izbora neprolazno-nepobedivog Silvestera Stalonea, zar ne?
- Paradise Alley (1978)
Teško je precizno odrediti o čemu je tačno u ovom istinski promašenom filmu reč – ima tu i borilačkih okršaja, i sindikalne borbe, i porodične drame, i nacionalno-kulturoloških stereotipa, i klimave i metiljave romanse… A povrh svega je ipak ponajviše golemog Staloneovog ega nakon golemog uspeha Rokija, te je Stalone u ovom filmu sve – glavni glumac, scenarista, reditelj. A, kako su mudro primetili mnogi, Stalone u ovom filmu nosi zapanjujuće puno šešira, kapa i inih pokrivalica za glavu, neznano tačno zašto.
- Rhinestone (1984)
Ovde je u pitanju izrazito pitko (i, doduše, plitkoumno) gledalačko zadovoljstvo – Doli Parton i Silvester Stalone se uz sijaset country popevki u pozadini i u prvom zvučnom planu nadgornjavaju i glože oko raznoraznih banalnosti u ovoj ne baš vešto skockanoj romantičnoj komediji sa malo toga istinski smešnog i duhovitog. Ali, s druge strane, ovaj filmčić i na današnja gledanja predstavlja zgodno parče saharinske treš-romanse.
- Oscar (1991)
E, ovde se već radi o vrsnoj i zaista dovoljno osobenoj komediji u kojoj je nekada i zadugo veliki Džon Landis u svojstvu reditelja iskrojio finu i skladnu posvetu eksplozivnim i dinamičnim slepstik komedijama i komedijama mahom histerične zabune iz starog Holivuda. Stalone se dobro snašao u ulozi posesivnog oca koji bdi nad hirovitom i razudanom kćerkom. Jedina nevolja je što je Sly možda i neplanirano ostao u dubokoj senci maestralne Marise Tomei u jednoj od ranijih joj uloga.
- Stop or My Mom Will Shoot! (1992)
Samo godinu dana kasnije Stalone nam je podario još jednu sočnu komediju, ovoga puta u oblandi poletne i duhovite akcije iz policijskog života. Osim sa kriminalcima, njegov junak se ovde nosi i sa hiperbrižnom i svojeglavom majkom u odličnom tumačenju Estele Geti (nezaboravne Sofije, nastarije zlatne devojke iz veličanstvenog starostavnog sitkoma Golden Girls). Ali, avaj, Stalone i ovde gubi trku sa glumačkom veštinom i nadahnućem direktne mu partnerke.
- The Specialist (1994)
Ovo je možda bio trenutak kada su stvari krenule po zlu i kada je voda ušla u uši – Specijalista je višestruko diskutabilan triler urađen po neo-noar mustri sa podosta akcijaškog šenlučenja, ali i scenama seksa Stalonea i Šeron Stoun na upadljivom auto-pilotu od glume. Pomenute scene seksa očitavaju nelagodu aktera, a čitav film već u prvoj petini, recimo, krene da zasluženo klizi put zasluženog brzog zaborava.
- Copland (1997)
Neo-noar uticaji se lako daju detektovati u slučaju ovog solidnog, ali ipak previše srednjačkog i ziheraški postavljenog filma. Copland je korektna drama iz policijskog miljea, u delo sprovedena bez većeg nadahnuća i strogo u skladu sa krojem srodnih priča o lomovima u životu čuvara zakona i reda kada nalete na svoje saborce ogrezle u kriminal i korupciju. Stalone je, da podsetimo, ovde ekran i najavnu i odjavnu špicu podelio sa Robertom De Nirom, Rejom Ljotom, Harvijem Kajtelom, Piterom Bergom, Robertom Patrikom, Džanin Garofalo, Anabelom Šjorom, Majklom Rapaportom, Noom Emerihom, Keti Moriajrti…
- Reach Me (2014)
Ovde pričamo o filmu koji gotovo niko nije želeo da gleda, a po sredi je prilično zadrta drama iz domena samopomoći, u kojoj silina nezanimljivih likova/junaka krene u poteru za mističnim autorom neodoljive knjige iz domena pominjane samopomoći. Tu su Kira Sedžvik, Kevin Konoli, Tomas Džejn, Nelly, Kelsi Gramer, Teri Kruz, Keri Elves, Tom Berendžer, Tom Sajzmor…, ali i Silvester Stalone u začudno rutinski odglumljenoj i ničemu potrebnoj epizodi grlatog urednika u jednom zbilja brzo potrošnom filmu skromnih, ako ne i krajnje ograničenih dometa.
Naslovna fotografija: wildfiremotionpictures.com