Converse X zajednica: Neki novi klinci
Svaka generacija nosi nešto svoje. Naši roditelji puštali su ploče, slušali Bitlse i Stonse, nosili zvoncare i imali bujne duge kose… Mi smo početkom dvehiljaditih otkrivali čari interneta i prvih mobilnih telefona, pravili profile na My Space-u i po ceo dan čekali kako bismo na MTV-u videli novi spot omiljenog benda… A onda su došli neki novi klinci…
Kako spadam u milenijalce, mogu da kažem da sam imala tu sreću da imam mirno i bezbrižno detinjstvo, pre pojave svih čuda moderne tehnike, ali da sam isto tako i svedok pojave hajpa oko društvenih mreža, besomučnog skrolovanja pametnih telefona, te korisnik Instagrama i mnogih drugih tekovina modernog doba… I da, iz ove perspektive, rekla bih da je nama za nijansu bilo bolje nego današnjim klincima jer smo odrastali u neko normalnije i bezbrižnije vreme, ali to nikako ne znači da nam je zbog toga danas lakše ili bolje u životu. Naprotiv!
Mi smo generacija koja je bila vaspitavana tradicionalno – da budemo fini i kulturni, deca za primer. Da se nikada ne suprotstavljamo starijima, da poštujemo autoritete i da se nikada previše ne ističemo i ne štrčimo u masi…
A onda je preko noći stasala čitava jedna nova generacija mladih ljudi, takozvana generacija Z – drčna, prodorna i svoja! Oni se kunu u Instagram, nije im preterano stalo do tuđeg mišljenja, nikome ne polažu račune i, jednostavno rečeno, žive po sopstvenim pravilima! Oni su mladi, kreativni i autentični. Ne libe se da svoju različitost ili talenat javno demonstriraju što putem pomenute društvene mreže, što putem svog ekscentričnog modnog izraza, neobične frizure, te raznih kreativnih projekata koje realizuju udruženi sa svojim istomišljenicima. Buntovni, odvažni i svoji, oni su promoteri neke drugačije, urbane kulture i novog sistema vrednosti koje nosi moderno, digitalno doba u kome su stasali.
Imajući u vidu sve ove karakteristike, jasno je zašto je Converse, brend koji je oduvek važio za simbol bunta i rokenrola, baš u ovim mladim ljudima prepoznao podudarnost i poželeo da sa njima stvori nešto veliko. Tako je nastala globalna Converse X zajednica – platforma koja omogućava mladim, kreativnim ljudima iz celog sveta da se međusobno povežu i izraze, stvarajući jednu modernu komunu koja deluje na globalnom nivou. Svaka od zemalja članica ove hajp zajednice ima svoje lokalne zajednice koje realizuju brojne značajne projekte i promovišu svoje kreativce iz različitih oblasti stvaralaštva.
I, ukoliko ste pomislili da je reč o još jednoj grupi influensera koji promovišu određeni brend čisto iz materijalnih razloga, odmah ću vam reći da grešite. Ovi klinci, uzrasta između 16 i 26 godina, su sve samo ne influenseri (i nikako ne bi bilo dobro da čuju da ih tako nazivate!). Oni su fotografi, di-džejevi, muzičari, plesači, grafički dizajneri, ulični umetnici i drugi kreativci koji žive za svoju umetnost i koji se ne libe da pokažu svoj talenat i autentičnost uvek i svuda.
Iako dosta vremene provode na Instagramu, njihove objave nisu upeglane, fotošopirane i vešto skockane u feed (kao kod većine blogera i influensera), već više predstavljaju spontani odraz trenutka u kome se nalaze i u kome uživaju. Oni skreću pažnju ludim frizurama u neon bojama, obožavaju vintage krpice koje smelo kombinuju sa glomaznim nakitom, pvc torbama, animal printom, šuškavim trenerkama, te bi se njihov stil najbolje mogao opisati kao hibrid ulične japanske mode i estetike ’90-ih… Najviše se prepoznaju u porukama koje šalje rep i hip-hop muzika, pa ne čudi da su im uzori ASAP Rocky i Tyler, the Creator! Tokom leta, možete ih sresti na brojnim muzičkim festivalima kod nas i po regionu, a tokom ostatka godine, sasvim logično, aktivni su učesnici domaće klabing scene.
Oni su u svakom trenutku to što jesu, i uopšte ih ne zanima da li se to nekom drugom sviđa ili ne. Oni ne žive za lajkove i komentare, već za svoju umetnost i interakciju sa drugim kreativcima koji ih razumeju i sa kojima mogu da dele svoje sjajne ideje. Baš iz tog razloga i sam Instagram profil Converse X zajednice je zaključan, te je pristup omogućen samo članovima iste.
Imajući u vidu tu ekskluzivnost, Converse dva puta godišnje okuplja članove Converse X zajednice na nekim neobičnim lokacijama po čitavom svetu i tokom sedam dana priređuje im nezaboravno iskustvo. Na poslednjem, upravo završenom okupljanju u Los Anđelesu, boje Srbije branila je Jovana Stajić, aka @rajs.kejk, koja poručuje: „Converse X je sjajna prilika da se povežete sa drugim kreativcima iz različitih delova sveta. To je jedna velika kreativna porodica.”
Sudeći prema veselim fotografijama, možemo samo da zaključimo da je reč o još jednom uspešnom događaju Converse X zajednice koja će zasigurno u budućnosti iznedriti još mnogo fantastičnih, odvažnih projekata. Jer, kao što znamo, kreativnost ne poznaje granice – ni one u nama, ni one izvan nas!
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.