Filmski mart
Početak marta je za filmofile tradicionalno u znaku FEST-a, ali to ne znači da se i na redovnom repertoaru domaćih bioskopa neće naći neki zanimljivi naslovi, kao što su na primer sledeća četiri filma koja će imati svoju premijeru narednih nedelja.
OTKRILA SAM ŠPIJUNA
Teško je plasirati ali i pronaći bioskopski hit, pogotovo visokokalibarsku romantičnu komediju u periodu oko FEST-a, plus-minus deset dana. Kraj februara i početak marta od nas pravi zaludele i zabludele snobove koji će na recidivima trijumfa Parazita pokušati da pronađe bar pet filmskih „spavača” iz nekih egzotičnih, virusom zaraženih azijskih zemalja. Međutim, za nas ostale koji su pelcovani od FEST-a, tu je Otkrila sam špijuna, gotovo pa konzervativno urnebesna komedija koja se bazira na klasičnom stereotipu mentora i heroja. Ali, Star Wars ovo nije, ali jeste šarmantna komedija u režiji prekaljenog zanatlije Pitera Sigala (većina najuspešnijih hitova Adama Sendlera) sa sve Dejvom Bautistom u glavnoj ulozi. Kako smo navikli da je skoro svaki učesnik brutalnog američkog rvanja mala maca i odličan karakterni glumac (od Hulka Hogana do Roka), jasno je da Bautista može da se nosi rasponom od Čuvara galaksije, mafijaških bosova do CIA agenata.
Otkrila sam špijuna spaja nespojivo, što je i narativni imperativ svake romantične komedije još od Kaprinog hita Dogodilo se jedne noći. Kloe Kolman ima samo jedanaest godina i veteransko iskustvo koje generiše šarm i hemiju zbog čega ovaj film ima potencijal da nas zasmeje i zabavi. Kolmanove se sećamo iz serija Big Little Lies i Transparent, a gledaćemo je i u Avataru 2. Znači, okoreli CIA agent mora da nauči desetogodišnju klincezu svim trikovima zanata. Kuku i lele.
Početak prikazivanja: 12. mart
BLITZ FILM & VIDEO
OTAC
Dugoočekivani četvrti film Srdana Golubovića otkriva sve širu sliku versatilnosti i raskoši njegovog talenta koji je počeo da se brusi s Apsolutnih 100, pa s Klopkom i Krugovima. Uvek je glavni lik autsajder, prepušten sudbinskim vrtlozima, očajan ali spreman da dela. I ovog puta imamo naličje svakodnevice ispričano kroz lokalnu poetiku očajnog roditelja kome uzimaju decu zbog nedostatka osnovih egzistencijalnih mogućnosti. On kreće na očajnički put ka prestonici da bi dokazao svoje ljudsko i etičko pravo u vremenu bezakonja i ništenja svih sistema vrednosti.
Kao i uvek, Golubović je izborom glumaca i brazdama njihovog talenta uspevao da stvara autentične i potrebne filmove. Ovde su to Goran Bogdan, a onda i Boris Isaković, Nikola Rakočević. Film o kome će se mnogo pričati od Berlina do Beograda… samo za početak.
Početak prikazivanja: 2. mart
FEST
MRTVI NE UMIRU
Džim Džarmuš je voćka čudnovata čiju je karijeru teško pratiti svih ovih četrdesetak godina. Počev od no-budget trilogije, gde nas je upoznao s kasavetasovskom paletom likova, pa preko (pseudo)komercijalne srednje faze gde se poprilično elegantno uklopio u grandž devedesete, pa sve do ove sadašnje, dekadentne faze koja nije baš za svaki ukus svakog fana. Čistunci će prizivati Down By Law, čak i Dead Man, međutim, ovim filmom se Džarmuš pre svega veoma dobro zabavlja. A kako i ne bi?
Ako zanemarimo trenutnu mirođiju u svakoj filmskoj čorbi – Adama Drajvera, tu su Bil Marej, Tilda Svinton, Igi Pop, Stiv Bjušemi, Kloe Sevinji, Tom Vejts. Plus, tu su i zombiji. I američka zabit. I pohlepa i apsurd. I dobra muzika. I Džarmuš.
Početak prikazivanja: 1. mart
FEST
AERONAUTI
Evo još jednog uspešnog dokaza interakcije striming servisa i bioskopa. U pitanju je naučna fantastika kad bismo ovaj film gledali oko Prvog srpskog ustanka, jer govori o periodu pedeset godina kasnije, kad su pioniri balona na gas krenuli da ispituju jedan od dva najveća zemaljska tabua – vazduh, da ne kažemo sve što ima sufiks „sfera”. Poslovično iritantni Edi Redmejn i Felisiti Džons poprilično su zavodljivi u ovom više nego zabavnom filmu koji više liči na klackalicu razvoja lokalne oblačnosti i sunčanog dana.
Početak prikazivanja: 2. mart
FEST