Počni od svog dvorišta!
Naši drugari iz Gnezda nedavno su pokrenuli sjajnu inicijativu, a više o tome saznajte u nastavku:
„Ispred ulaznih vrata našeg Gnezda, nedavno se ugnezdila jedna samonikla biljka, Erigeron canadensis (srp. Repušnjača), mnogi bi rekli korov, i u najboljem slučaju ignorisali.
Za nas, ta biljka koja je uprkos svemu i svima izbila iz betona, jeste simbol neuništivosti prirode, i kao takva nosi značenje, poetiku i iskonsku lepotu.
Kada smo je primetili i razgovarali o ovome u Gnezdu, cela simbolika ovog sitnog događaja nas je gotovo ganula do suza, i tu smo znali da za nas ona predstavlja više od samo još jedne biljke.
U kontekstu Beograda i vremena u kojem se celokupno zelenilo vrlo svesno i gotovo metodološki zatire, osetili smo potrebu da učinimo nešto, makar simbolično, što će značiti nama samima, pa ako iko primeti i u tome prepozna iste stvari koje smo mi prepoznali, to je daleko više nego što smo uopšte i očekivali.
Zato je prva stvar koju smo napravili ova simpatična bela ograda kojom smo biljku zaštitili, a zatim smo počeli i da je redovno zalivamo. Već u prvih nekoliko dana, primetili smo da bukvalno niko od naših prijatelja i kupaca ne ostaje ravnodušan prema ovoj slici i to nas je zaista uveseljavalo. Želeći da poruku podelimo sa širim auditorijumom, u saradnji sa agencijom Drive kreirali smo praktično minijaturni bilbord kao pozadinu na kojoj će se glavna zvezda, biljka čuvarkuća i prkos Gnezda, još više istaći. Dodali smo joj i hashtag poruku #PočniOdSvogDvorišta kako bismo isprovocirali dalju reakciju i eventualno pokrenuli niz sličnih akcija – ako ne kod drugih, onda da kuražimo nas same da se tom trasom, sitnim koracima, krećemo u pravom pravcu.
Cela ova naša mala, intimna akcija je bukvalno planula na društvenim mrežama, a reakcije prevazilaze sva naša očekivanja.
Svesni smo da je ova akcija vrlo ograničenog uticaja, do te mere da nije čak ni borba sa nevidljivim vetrenjačama, niti smo mi nekakav David protiv Golijata. Ali isto tako, verujemo da su velike promene inspirisane malim, emotivnim činovima pojedinaca, kao i da put od hiljadu kilometara počinje jednim korakom.
Mi nameravamo da nastavimo da se krećemo u tom pravcu, jer za nas, jedino takav biznis ima smisla.
A i priroda to očekuje od nas.”
Gnezdo je concept store koji okuplja brendove posvećene održivom poslovanju, etičkoj proizvodnji i očuvanju životne sredine, ne samo deklarativno, već i kroz način proizvodnje i same proizvode koje plasiraju.
Concept store Gnezdo je osnovan početkom godine, ali je suštinski ozbiljno počeo sa radom tek u maju, u jeku pandemije. Izrastao je iz čuvenog dečijeg brenda Gugadžina, a u ovom trenutku okuplja dvadeset tri isključivo lokalna, srpska brenda garderobe za decu i odrasle, aksesoara, nakita, kozmetike i igračaka.