Inovativnost ili zašto uspešni promenu vide kao mogućnost
„Inovativnost“ je jedna od onih reči sa kojom se sve češće susrećemo, a možda i olako preko nje prelazimo ne udubljujući se dovoljno u njenu suštinu. Njeno pravo značenje možda se može najbolje sagledati kroz citat pionira globalne kompjuterske industrije, Stiva Džobsa, koji je rekao: „Inovativnost je sposobnost da promenu vidimo kao mogućnost, a ne pretnju“.
U poslovnom okruženju inovativnost predstavlja nezamenljiv alat za uspešno pronalaženje novih, originalnih i savremenih odgovora na stalne promene na tržištu, što je čini neophodnim preduslovom za konkurentnost na lokalnom i globalnom nivou. Pored toga, inovativnost je neizostavni deo jednog šireg koncepta – održivog razvoja, koji podrazumeva princip čuvanja i zaštite životne sredine uz istovremeni ekonomski rast i razvoj.
Ovakav pristup poslovanju neguje sve veći broj velikih uspešnih kompanija širom sveta, a u našoj zemlji najbolji primer predstavlja kompanija NIS, koja svoje poslovanje temelji na principima održivog razvoja implementirajući 12 od 17 ciljeva UN. U okviru cilja Industrija, inovacije i infrastruktura, NIS kontinuirano ulaže napore kako bi svojim potrošačima, pored proizvoda i usluge vrhunskog kvaliteta, pružio mogućnost da uživaju u pogodnostima savremenih globalnih trendova koje donosi digitalna transformacija u kompaniji. Naime, NIS je ove godine implementirao mobilnu aplikaciju Drive.Go koja potrošačima pruža novu mogućnost – plaćanje za gorivo na benzinskim stanicama bez odlaska na kasu. Time NIS prati globalne trendove, štedi vreme potrošača i omogućava im brzu i bezbednu kupovinu goriva.
Digitalizacija, a pre svega inovativnost, neizostavni je element uspeha u savremenim tržišnim uslovima. Imajući to u vidu, kompanija NIS modernizacijom jača konkurentnost na tržištu, želeći da svojim primerom i odgovornim poslovanjem bude uzor drugim kompanijama.