Najgore i najbolje od mode u ovoj godini
Neko je jednom prilikom izjavio: „Svaka kriza ima 3 elementa: izlaz, rok trajanja i pouku”. Upravo u ovoj rečenici modna industrija može da pronađe utehu, nakon godine koja je donela možda i najveće promene do sada. Ova grana izuzetno je pogođena, ali nije naodmet razmisliti, preoblikovati dosadašnji način rada, zastati, pa krenuti ispočetka. Dok sa jedne strane slušamo priče sa lošim krajem, pojedine kompanije iskoristile su trenutak, preusmerile se na digitalno polje i zabeležile isti ili bolji rezultat u odnosu na prethodne godine. Pored samih proizvođača, i potrošači treba da se zamisle o tome koliko je njihov dosadašnji pristup modi bio održiv, te da počnu da kupuju manje, ali kvalitetnije. Tu je naravno i podrška malim lokalnim biznisima i domaćim dizajnerima, koja je sada važnija nego ikada pre…
1. Pandemija i zaključavanje
Pandemija korona virusa prouzrokovala je manju potrošnju, obustavljanje rada, zatvaranje brojnih radnji, i rušenje snova brojnih preduzetnika. Nije potrebno nastavljati niz, dovoljno je reći da je godina bila izuzetno dramatična…
2. Odsustvo modnih dešavanja i revija
Meseci za nama doneli su brojne novine u modnom svetu, a jedna od njih je i predstavljanje novih kolekcija u digitalnoj formi, te praćenje događaja online. Naravno, razlog je više nego opravdan, ali čini se da ništa ne može zameniti gledanje revija uživo. Ipak, čestitke svim modnim kućama koje su odlučile da se okrenu jedinom rešenju u datim okolnostima.
3. Otkazana venčanja
Svi parovi koji su planirali venčanje u ovoj godini bili su na mukama – da li otkazati događaj, odložiti ga do trenutka kada bude mogao da se organizuje po želji ili napraviti malu proslavu za najuži krug ljudi? Naravno, ništa lakše nije bilo ni zaposlenima u ovoj oblasti, koji ne mogu da planiraju dalje korake, i jedino što im za sada preostaje, jeste da šivenje prilagode novim vremenima, i potrebama posla.
4. Maske
Maske su postale deo naše svakodnevice, a vremenom i modni detalj, koji zamenjuje pojedine šminkerske proizvode. Činjenica je da bez njih ne možemo i da su nam uskratile potrebu da se sredimo pre izlaska na ulicu. Podsećaju nas da je virus i dalje prisutan, a svi se radujemo danu kada ćemo moći da izađemo iz kuće bez njih…
5. Trenerke 24/7
Možda među vama ima onih koje je obradovao zaokret ka ležernom načinu odevanja, ali čini se da vremenom sve dosadi, pa i trenerke, i da bi bilo lepo vratiti se na staro. Kako je nastupila praznična sezona, možda je sada pravi trenutak da unesete promenu u svoje odevanje i iz ormara napokon izvučete svoju omiljenu haljinu i visoke potpetice!
6. Pad kupovine
Donedavno smo bili opsednuti kupovinom, što je rezultovalo ne samo masovnom proizvodnjom, već i porastom konzumerizma. Iza toga često se skrivala naša potreba da slepo pratimo trendove, i konstantno se nadmećemo sa drugima (hvala društvenim mrežama na tome), a ne da se osećamo udobno u odeći koju nosimo. Srećom, pandemija je dosta uticala na naše potrošačke navike, te smo sada mnogo pažljiviji prilikom kupovine odeće, što je neminovno dovelo do pada potrošnje.
7. Održivost
Kada bismo snimili film na temu mode u 2020. godini, mogao bi da nosi naziv Sense and Sustainability. Naime, sve više je onih kompanija koje razmišljaju o sirovinama koje koriste u proizvodnji. Procene govore da će između 2025. i 2030. godine sva garderoba velikih modnih kuća i street style brendova biti šivena od recikliranih materijala. Mi u potpunosti pozdravljamo ovu promenu ekološke svesti.
8. Prodaja preko interneta
Matematika je jasna – ove godine kompanije koje su želele da se zadrže na tržištu nisu mogle da se oslone samo na prodaju u radnjama, već i na digitalne resurse. To se pokazalo kao uspešno i vreme je da se online prodajna zajednica proširi.
9. Šivaće mašine
Šivaće mašine, koje su nekada koristile naše mame i bake, ponovo su u modi! Na početku pandemije služile su prevashodno za šivenje maski, dok ih sada sve češće koristimo za sitne ili neke malo krupnije intervencije na odeći, te šivenje originalnih odevnih komada.
10. Moda kao izvor sreće
Ove godine spoznali smo načine na koje staroj odeći možemo udahnuti svežinu ili joj promeniti namenu, tako da osvežimo svoj stil i osećamo se dobro u svojoj koži, jer se baš kao i mi, vremenom i naš modni ukus menja. Ovu modnu retrospektivu završavamo citatom čuvenog dizanjera Marka Džejkobsa koji glasi: „Moda nema svrhu, dok se komad ne obuče”.
Stoga, budite pametni, kreativni, svoji, pažljivo kupujte, podržite lokalne brendove i dizajnere, i znajte da je moda mnogo više od puke zabave! Ova godina nas je tome više nego dobro naučila.
Izvor: Elle España
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.