Najređi modeli poznatih marki automobila
Čak i poznati proizvođači automobila ponekad imaju modele proizvedene u manjem broju, a razlozi za to su raznoliki. Neki su prodavani u malom broju pa je njihova dalja proizvodnja obustavljena, dok su drugi jednostavno bili preskupi. To ne znači da među njima nema lepih automobila, naprotiv, mnogi od njih su i dalje zanimljivi kolekcionarima. U nastavku možete pronaći one koji su privukli našu pažnju.
BMW 507
Ideja je bila ulazak na američko tržište jednim sportskim modelom, jer je u tom trenutku to bilo najveće i najprofitabilnije tržište. Zamisao nije bila loša, ali su troškovi proizvodnje premašili očekivanja, tako da je proizvedeno samo 252 komada između 1956. i 1959. godine. Automobil jeste privukao pažnju nekih poznatih ličnosti poput Elvisa Prislija koji je imao dva komada, ali se BMW okrenuo nekim drugim modelima.
Citroën Bijou
Ovaj automobil bio je namenjen engleskom tržištu, a u toj zemlji se i proizvodio. Ispod šasije krili su se razni elementi zajednički sa modelom 2CV (popularni spaček) i ideja je bila da ovaj malo elegantniji dizajn privuče više pažnje. Britanci ipak nisu reagovali onako kako je francuski proizvođač mislio, tako da je ovaj model obustavljen nakon 207 komada (neki kažu 211).
Fiat 8V
Na prvi pogled, uopšte ne nalikuje drugim modelima italijanskog proizvođača iz te ere. On je trebalo da im obnovi ugled i podigne prodaju nakon Drugog svetskog rata i zato se išlo na sportsku, ekskluzivniju varijantu. Krajnji rezultat je bio veoma skup, a oni retki ljudi koji su mogli da ga priušte želeli su da budu viđeni u automobilima druge marke. Napravljeno je samo 114 komada.
Mercedes-Benz W188
Ovaj model je bio luksuznija i ekskluzivnija varijanta već postojećeg W186 modela, pa samim tim i skuplja. Kasnije je dobio jednu još poboljšanu verziju, a sve da bi se učvrstio na poziciji statusnog simbola. Proizvedeno je 760 komada i oni su bili ono najskuplje od ovog proizvođača tokom 1950-ih godina.
Volvo P1900
Zamišljen kao prvi u nizu sportskih modela švedskog proizvođača, ovaj automobil je nastao nakon posete tadašnjeg izvršnog direktora Americi, gde je primetio rast u popularnosti automobila sa elementima od staklenih vlakana. To je možda tamo zvučalo zanimljivo, ali Šveđanima uopšte nije bila privlačna holivudska ideja vožnje kabrioleta dok vetar duva, tako da je ukupno proizvedeno samo 67 komada.
Izvor: Autocar