• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti

Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti

CityMagazine
16.03.2021. 3 min Društvene Mreže

Da su internet mediji preuzeli primat kao svakodnevni izvor informacija potvrđuju i rezultati istraživanja po kojima su internet portali prvi izvor informacija za 58 odsto ispitane poslovne javnosti u Srbiji, pokazuju rezultati godišnjeg istraživanja koje sprovodi Chapter 4 PR, agencija za usluge u oblasti odnosa s javnošću. Prema ovom istraživanju, za njima slede društvene mreže, što je izjavilo njih 37 odsto. Kablovske televizije su ocenjene kao češći izvor informacija od onih sa nacionalnom frekvencijom (23 prema šest odsto ispitanika), dok se na informacije iz neposredne okoline oslanja devet odsto ispitanika. Dnevna i periodična štampana izdanja kao primarni izvor informisanja navodi po oko 7 odsto ispitanika.

Kablovske televizije i društvena mreža LinkedIn uživaju najveće poverenje poslovne javnosti prema dobijenim rezultatima. Tačnost informacija koje dobijaju na kablovskim televizijama ispitanici su ocenili prosečnom ocenom 3,2 na skali od jedan do pet, i to je najviša ocena koju su ispitanici dali jednoj grupi medija.

  • Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti
    Mediji kojima se najviše veruje
  • Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti
    Primarni izvori informacija

Zatim slede onlajn portali (3,06), periodična štampana izdanja (2,84) i radio stanice (2,78). Kada su društvene mreže u pitanju, tačnost informacija koje vide na Linkedinu ispitanici su ocenili prosečnom ocenom 3,1, a zatim sledi sadržaj sa mreže Twitter sa ocenom 2,9.

Tradicionalni mediji i društvene mreže su komplementarni kanali komunikacije i nastaviće paralelno da postoje, stav je koji zastupa 44 odsto ispitanika. Međutim, ima i onih koji smatraju da su društvene mreže već potisnule tradicionalne medije (28% ispitanika), kao i onih koji veruju da će se to dogoditi u narednih pet godina (18%).

Društvene mreže (i dalje) sve korišćenije

Istraživanje je pokazalo da po tri četvrtine ispitanika koristi Facebook i Instagram. Twitter koristi 48 odsto ispitanika, dok je njih 45 odsto „na“ Linkedinu. TikTok, mreža koja je stekla veliku popularnost za kratko vreme, ima tek oko šest odsto korisnika među ispitanicima iz poslovne javnosti.

Osim toga koje društvene mreže se koriste, istraživanje otkriva i to koliko vremena se provodi na njima pa je većina ispitanika (38%) izjavila da dnevno provedu između jednog i dva sata u pregledanju i „skrolovanju“ sadržaja. Još 30 odsto ispitanika na društvene mreže utroši između dva i tri sata dnevno, dok skoro petina ispitanika na njih troši preko tri sata dnevno što bi na godišnjem nivou bilo čak 136 radnih dana! To vreme se, prema rezultatima istraživanja, najviše koristi za čitanje informativnog sadržaja i vesti (70%) i čitanje sadržaja koji je od značaja za posao i usavršavanje (60%). Pasivniji pristup društvenim mrežama, odnosno praćenje sadržaja drugih korisnika bez postavljanja sopstvenog, ima tačno polovina ispitanika, dok je trećina njih aktivna u komentarisanju tuđeg sadržaja, a skoro isti broj svakodnevno postavlja i sopstveni sadržaj – slike, video snimke i postove.

  • Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti
    Prepoznavanje plaćenog sadržaja kod influensera
  • Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti
    Stavovi o plaćenom sadržaju
  • Onlajn portali i društvene mreže primarni izvor informacija poslovne javnosti
    Svrha korišćenja društvenih medija

Influenseri – medij novog doba

Influenseri ili uticajni pojedinci na društvenim mrežama neizbežan su deo medijskog neba nekoliko godina unazad. Kao osobe u čije se preporuke veruje, kompanije ih često uključuju u svoje aktivnosti, a dve trećine ispitanika izjavilo je da već vizuelno može da prepozna plaćeni sadržaj kojim influenseri promovišu neki proizvod ili uslugu, dok to čini 28 odsto ispitanika nakon čitanja i pregleda takvog sadržaja. Dok trećina ispitanika uzima sa rezervom plaćene preporuke, 31 odsto ispitanika kaže da su im od toga da li je sadržaj plaćen ili ne, važnije karakteristike proizvoda ili usluge.

Oznake:

društvene mrežeistraživanjeportalivesti

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Koja dama je menjala svet u godini vašeg rođenja?
Prethodni

Koja dama je menjala svet u godini vašeg rođenja?

Stari #bookface izazov ponovo je u trendu na društvenim mrežama
Sledeći

Stari #bookface izazov ponovo je u trendu na društvenim mrežama

Sledeći
Stari #bookface izazov ponovo je u trendu na društvenim mrežama
19.03.2021.

Stari #bookface izazov ponovo je u trendu na društvenim mrežama

Prethodni
16.03.2021.

Koja dama je menjala svet u godini vašeg rođenja?

Koja dama je menjala svet u godini vašeg rođenja?

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    brain rot
    Ovo su “najbolje” domaće brain rot pesme za 2025: Evo šta nam je sve iskakalo sa TikToka ali i iz frižidera
    CityMagazine
    „Kad čujem ‘dvesta na sat‘ meni odmah proradi uslovni refleks: Đorđe Čvarkov u dve reči o romantici devedesetih
    „Kad čujem ‘dvesta na sat‘ meni odmah proradi uslovni refleks: Đorđe Čvarkov u dve reči o romantici devedesetih
    CityMagazine
    najbolji filmovi 2025
    Ovo su najbolji filmovi 2025. : Neke ste voleli, neke niste podnosili, ali o svima se cele godine pričalo
    CityMagazine
    Tradicionalne supruge romantizuju majčinstvo, a filmovi ove godine ga prikazuju kao čist horor
    Tradicionalne supruge romantizuju majčinstvo, a filmovi ove godine ga prikazuju kao čist horor
    CityMagazine
    Najbolje pesme 2025. godine
    Ovo je 12 najboljih domaćih, odnosno regionalnih pesama 2025. godine, ali svi smo mi naši
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖