Kako su nastale „Lobutinˮ potpetice crvenog đona?
Čuveni dizajner Kristijan Lobutin uvek je prkosio prirodnim zakonima i tehničkim poteškoćama. Prema sopstvenom priznanju, u suprotnom bi se osećao sputanim, a izrada cipela graniči se sa sanjarenjem, pre nego pukim zanatom. On, zapravo, treba da služi mašti, a ne obratno, a svako ko je imao priliku da ponese par sa ovim potpisom može posvedočiti u prilog ovoj tezi.
Umetnički radnik, rođen 1964. godine u Parizu, još od malih nogu ispoljavao je kreativnost. Odrastao je u društvu tri sestre, koje su bile svetlije puti, što ga je navelo da osmišljava priče o svom pravom poreklu. U tom periodu najviše ga je privlačio Egipat i njegovi faraoni, a zanimljivo je da je bio na dobrom tragu. Naime, njegov biološki otac potekao je upravo iz ove zemlje, a u jednom trenutku uplovio je u tajnu vezu sa njegovom majkom. Po ovom saznanju, Lobutin se uputio u te krajeve, a zatim i Indiju, gde je proveo godinu dana, a vratio se bogatiji za ideje i crteže. Oni su mu poslužili kao karta za ulaz u svet visoke mode.
Poznato je da je kreator bio zaljubljenik u cirkus, kabare i barove. Stoga, rano se ispisao iz škole i prepustio noćnom životu. U jednom trenutku počeo je da osmišljava kostime u Foli Beržeru – poznatom kabareu u gradu svetlosti. Pažljivo je pratio plesne korake i zamišljao potpetice koje odgovaraju potrebama učesnica. U tome je zaista uživao, što se prepoznaje u njegovom stilu.
Na našu sreću, osmelio se da pokuca na vrata Šarla Žurdina, kome je ponudio skice potpetica inspirisane onim što je doživeo na putovanjima. Ipak, prekretnica u njegovom stvaralaštvu bila je poseta Muzeju umetnosti Afrike i Okeanije, 1976. godine. U toj ustanovi kulture pročitao je natpis da je ženama koje nose špicaste salonke zabranjen ulaz, jer mogu oštetiti drveni pod, što ga je motivisalo da pokaže da može i drugačije.
Nakon ovog događaja postao je saradnik nekoliko kuća visoke mode, kao što je Chanel, da bi konačno osnovao svoju, 1991. godine. Karolina od Monaka prva mu je ukazala poverenje i dobar glas se pročuo. Kao što ste mogli da pročitate u naslovu, njegove salonke razlikovale su se po karakterističnom crvenom đonu. Lobutin je na ideju došao nakon izrade prvih modela, koji su mu se učinili suviše mračnim. Damama se dopala i prvobitna varijanta, no kada je video pomoćnicu kako lakira nokte jarkom nijansom, odlučio je da isto isproba i na obući. Osećao je da je to ispravan potez, i nije se prevario, jer crvena boja ima nešto posebno.
Žene su dobile novi predmet divljenja i žudnje, ali nije sve bilo tako sjajno, jer su ovaj izum pratile i kontroverze. Posredi je bilo polaganje prava na Pantone nijansu zavedenu pod 18-1633 TPX. To, međutim, nije zasenilo popularnost cipela čija potepetica od 12 cm i uvek atraktivni dizajn, laskaju figuri. Velike zasluge za uspeh ove ideje odnosi Keri Bredšo, junakinja serije Seks i grad. Za kraj, otkrivamo vam jednu tajnu, a to je da ona i u novoj sezoni nosi isključivo Lobutin salonke.
Izvor: Elle España
Naslovna fotografija: Dita Von Tesse. Courtesy of Christian Louboutin
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.