Psihologija crnog petka
Verujemo da ste ovih dana preplavljeni informacijama i elektronskom poštom u vezi sa popustima na artikle različite namene. Ponude deluju primamljivo, no ipak treba pronaći meru i proceniti šta nam je zaista potrebno, a kada ponašanje postaje kompulsivno.
Ukoliko razmišljate o održivoj modi i generalno potrošnji, znajte da na sreću ima i onih kompanija koje nisu podržale ovu priču, i ostaju dosledne tome. U redovima koji slede potražićemo pomoć stručnjaka sa platforme Bitpanda, kako bismo pronašli pravu meru u potrošnji ušteđevine.
Za početak, važno je prepoznati ulogu serotonina, koji određuje naše raspoloženje, u pozitivnom smeru ako se luči dovoljno, i obratno. Kada posegnemo za nečim što nam nije neophodno u datom trenutku, često je posredi upravo on. Ovo vam je pretpostavljamo bilo poznato, no ne bismo rekli isto i za pravilo 30 dana, koje se prvenstveno odnosi na skuplje potrošne predmete.
Sada je možda kasno, ali nije Crni petak jedini period u godini kada smo na iskušenju. Naime, 30 dana u susret nekom velikom sniženju dobro je sastaviti listu želja, i ostaviti je po strani na navedeni period. Odnos koji imamo prema tom spisku nakon mesec dana, jasna je smernica da li se treba upustiti u kupovinu, odnosno šta treba precrtati sa spiska.
Pored ovoga što ste upravo pročitali, znajte da ljudski mozak pozitivno reaguje na ispunjenje cilja, ali nove stvari u korpi ne moraju biti izvor zadovoljstva na način na koji smo navikli. Možete isprobati ovaj trik ukoliko kupujete preko interneta: odaberite artikle koji vam se dopadaju, a nakon kratke pauze redom odštiklirajte jedan po jedan, umesto što ćete potvrditi narudžbinu. Zvuči pomalo neobično, ali je ponekad ovo sve što je potrebno da prevarite mozak.
Izvor: Harperʼs BAZAAR España
Fotografije: Unsplash