Shoppster: Uspeli smo da logistički poduhvat učinimo jednostavnim
Pionir moderne eCommerce industrije i njene transformacije na srpskom tržištu, prva i najveća online i TV prodavnica u Srbiji Shoppster nastavlja da beleži odlične rezultate rada i u drugoj polovini 2022. godine.
Primenom najnaprednijih svetskih modela online trgovine, simbiozom online prodajne platforme i jedinstvenog prodajnog TV kanala, ali i sveobuhvatnom pristupačnošću koja je u prethodne dve godine uspešnog poslovanja bila spasonosno rešenje brojnim malim i mikro preduzetnicima – Shoppster je zaslužio poverenje kupaca i dobavljača, uz trenutnu ponudu od preko 180.000 proizvoda i preko 3.500 brendova.
O novitetima, sledećim koracima i pravim potezima zaslužnim za uspeh Shoppstera razgovarali smo sa direktorom za operacije kompanije Vladimirom Vidakovićem.
Kako biste opisali Shoppster danas u odnosu na Shoppster iz 2020. godine?
Mnogo toga se izmenilo u poslednje dve godine. Pandemija je redefinisala pretpostavke i dominantan način funkcionisanja privrede, preusmeravajući fokus sa offline-a na online. Shoppster je od svog početka 2020. godine evoluirao u ozbiljnog regionalnog eCommerce igrača. Od početka smo se vodili velikim ambicijama, a mogu da kažem da smo u 2022. brži, bolji, fleksibilniji i usmereniji na potrošače nego ikada pre.
Shoppster je tokom kriznog perioda izuzetno pozitivno uticao na poslovnu klimu u eCommerce industriji, ponudivši svojom platformom spasonosno rešenje za veliki deo male privrede, da li je to bio plan i van perioda pandemije kao faktora?
Tokom pandemije i karantina proizvođačima i dobavljačima smo ponudili prozor ka tržištu, koji su mnogi od njih iskoristili kako bi sačuvali svoje poslovanje, dok su drugi zauvek promenili pristup prema online trgovini, posmatrajući je kao dodatni kanal prodaje koji im je generisao manje troškove i posledično veću zaradu.
Pandemija je samo dodatno “pogurala” Marketplace model poslovanja, po kojem smo našim partnerima ponudili priliku da imaju svoju prodavnicu na Shoppster.rs, uz svu logističku i marketinšku podršku s naše strane, bez dodatnih investicionih ulaganja.
Kojim tempom danas raste ponuda na Shoppsteru i kako je moguće ispratiti je u tehničkom smislu?
Trenutno na platformi imamo preko 200.000 hiljada ulistanih proizvoda od više od 500 dobavljača, i taj broj se uvećava svakog meseca hiljadama novih artikala. Napravili smo dobru tehničku infrastrukturu na kojoj zasnivamo ulistavanje artikala i održavanje matičnih podataka poput opisa, cena, i raspoložive zalihe za prodaju u realnom vremenu. Tehnologije koje koristimo predstavljaju jednu od komparativnih prednosti našeg poslovanja.
Shoppster u svom radu ističe diverzifikaciju u više poslovnih modela koji se nude saradnicima, šta nam uopšteno možete reći o njima?
Tržištu smo ponudili sve aktuelne modele saradnje od takozvanog Retail poslovnog modela, tj. kupovine lagera kroz strateška partnerstva do Marketplace-a koji čini okosnicu saradnje s našim partnerima.
Kroz Marketplace model smo ponudili jednostavnost, brzinu, fleksibilnost, autonomiju i niže troškove svim potencijalnim partnerima.
Koliko je poslovanje u eCommerce industriji usmereno i posvećeno principima održivosti?
Rekao bih sve više, počev od asortimanske ponude organskih i low waste proizvoda, preko digitalizacije procesa kojim se smanjuje potrošnja papira i plastike, pa sve do dostavnih vozila s zelenim tehnologijama. U Shoppsteru se trudimo da našim današnjim poslovanjem ne dovodimo u pitanje egzistenciju budućih naraštaja.
Shoppster beleži veliki rast dobavljača, ali i rast korisnika, šta je razlog po vašem mišljenju?
Sigurnost kupovine, širok asortiman proizvoda, atraktivne promotivne cene, Shoppster Smart program lojalnosti, personalizovane ponude, brza dostava i veliki broj mesta za preuzimanje pošiljaka su naše ključne komparativne prednosti koje su prepoznali naši korisnici, koji nam se rado vraćaju i šire dobar glas o Shoppsteru u svom okruženju.
Koji su sledeći koraci u pristupu malim brendovima i uopšte maloj privredi?
Naši planovi su zasnovani na daljem širenju Marketplace modela uz razvijanje strateških partnerstava sa svim zainteresovanim privrednim subjektima, bez obzira koliko mali ili veliki bili.
Vodi nas vizija da pomognemo privrednicima da ostvare svoje ciljeve kroz digitalizaciju poslovanja, a činjenica da smo prvi izbor za veliki broj njih nam govori da smo na dobrom putu da to i ostvarimo.
Naslovna fotografija: Shopster Promo