Ana Ivanović u Beogradu pričala o roditeljstvu, Instagramu i influenserima: „Lepo je možda imati ovakve cipele ili onakvu tašnu, ali da li je to nešto što te ispunjava i čini srećnim – ne”
Danas je u knjižari DELFI, SKC, u organizaciji UNICEF-a u Srbiji organizovan događaj posvećen digitalnoj pismenosti i prevenciji digitalnog nasilja, na kome je, između ostalih, učestvovala nacionalna ambasadorka UNICEF-a Ana Ivanović.
Razgovarajući sa učenicima i nastavnicima osnovnih škola „Branislav Nušić“ iz Beograda, OŠ „Grabovac“ iz Grabovca, „Prva obrenovačka osnovna škola“ iz Obrenovca i „22. oktobar“ iz Surčina, Ana se osvrnula na ključne teme u vezi sa razvojem digitalnih veština i izazovima koje donosi digitalno okruženje, u kojem deca i mladi danas provode značajan deo svog života.
Kao bivša sportistkinja, preduzetnica i mama troje maloletne dece, Ana je istakla koliko joj je drago što je deo ovog projekta budući da joj je Škola bez nasilja bila jedan od prvih projekata na kome je sarađivala sa UNICEF-om, te da joj je posebno srcu blizak rad sa decom:
„Emotivno i mentalno razvijanje u današnjem svetu jako je važno, upravo zbog te tehnologije sa kojom se suočavamo, i iako se nismo rodili sa tim, kroz život i karijeru dolazilo je dosta toga – i Instagram i Tviter, što je uticala na nas kao sportiste i svetske poznate ljude”, istakla je Ana.
Ona je prisutnim učenicima posebno skrenula pažnju na to koliko je sve to što vide na Instagramu nerealno, napominjući kako se nakon gledanja takvog sadržaja niko ne oseća bolje. Zbog toga je po tom pitanju vrlo isključiva kod odgajanja svoje dece budući da im ne dozvoljava izlaganje bilo kakvim elektronskim uređajima i ekranima, upravo iz bojazni od tog negativnog uticaja:
„Mislim da to može da dovede do depresije i nezadovoljstva generalno, jer uvek deluje da neko ima nešto bolje ili nešto više”.
Sa druge strane, Ana se osvrnula i na drugu, pozitivnu stranu modernih tehnologija ističući da moramo da budemo upućeni u trendove, što zbog posla, što zbog nekih dobrih poruka koju tim putem možemo da prenesemo, jer tehnologija ima dobrih strana koju možemo da iskoristimo za promociju pravih vrednosti, naročito u obrazovanju dece.
„Mislim da je obrazovanje dece u pravom smeru jedan od ključnih faktora. Na to kako dete koristi internet i kako se tada oseća ipak utiče i to kako je ono odraslo, da li ima dovoljno samopouzdanja i da li se oseća dobro samo u sebi. Zbog toga bih stavila veliki značaj na to da deca rade na sebi, da nemaju tu potrebu da traže nešto drugo, nešto više na društvenim mrežama.”
Ana se ovom prilikom osvrnula i na influensere, ističući da masa njih promoviše neke vrednosti koje nisu ok: „Lepo je možda imati ovakve cipele ili onakvu tašnu, ali da li je to nešto što te ispunjava i čini srećnim – ne”.
Na pitanje kako pronaći balans između toga kako da decu zaštitimo od ekrana i njihovih negativnih uticaja i toga da ne budu isključeni i izolovani u društvu zbog, Ana je iskreno priznala da se plaši:
„Kako naći taj balans još uvek ne znam, još uvek nisam došla do tog momenta da moram da donesem odluku, ali mislim da je ta edukacija šta je dobro, a šta nije i koliko neke stvari mogu da utiču na naše biće, na naše dobrostanje, jako važno da znaju, pa ćemo videti polako. Ali mora da se nađe dobar balans”.
Za kraj, Ana je istakla koliko je važna i edukacija mladih roditelja, te uspostavljanje granica od prvog dana, jer smo kao roditelji glavni primer svojoj deci. Ona je navela da je teško zabraniti detetu telefon ukoliko ga mi non-stop koristimo, jer deca uče od nas. Njima i kratko zajedničko vreme, ali naša nepodeljena pažnja znači mnogo više nego da smo ceo dan fizički tu, a da smo mentalno potpuno odsutni. „Bitno je objasniti detetu kada telefon koristimo zbog posla ili nekih drugih obaveza, ali je jako važno da bar 15, 20 minuta svakog dana izdvojimo za vreme bez telefona kada ćemo se u potpunosti posvetiti detetu”, zaključila je Ana uz poruku da deca treba da rade na sebi, uče o digitalnim medijima, ali da su druženje i živa komunikacija sa drugarima mnogo značajnija od bilo čega što se zbiva na društvenim mrežama.