• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Yugo,Koral,(zastava,Koral,,Yugo,45,,55),In,Red,Color
Foto: Shutterstock

Strani stručnjaci su 2025. godine po prvi put seli u Yugo, i ono što su videli ih je zabezeknulo: ”Niko ne želi da provede više od pola sata svog života ovde“

CityMagazine
25.09.2025. 3 min Društvene Mreže

Yugo je bio automobilski autsajder koji nikada nije ciljao na brzinu, eleganciju ili tehnološke inovacije. Njegov zadatak bio je jednostavan – da bude dostupan svima.

Iz današnje perspektive, bio je poluproizvod, ali u svoje vreme zračio je ogromnim optimizmom. Zbog toga je i danas svaki osvrt na ovaj automobil zanimljiv, pa i onaj koji su uradili italijanski novinari.

Od ideje do legende

Geneza Zastave Yugo počinje 1971. kada u Kragujevcu nastaje ideja o automobilu koji bi popunio prazninu između Fiće i Stojadina. Sedmogodišnji razvoj kulminirao je 1978, kada je Josip Broz Tito video prototip modela Zastava 102. Već naredne godine, u konkurenciji 3.000 predloga građana, izabrano je ime koje je ušlo u istoriju – Jugo.

Za osnovu Juga 45 poslužio je Fiat 127, „Evropski auto godine“ 1972. Kragujevački inženjeri su zadržali mehaniku, ali su skratili međuosovinski razmak i potpuno redizajnirali spoljašnjost. Rezultat je bio ekonomičan auto, opisan 1980. u Auto svetu kao „pogodak u centar“ – stigao je u pravo vreme energetske krize, piše klix.ba.

U serijsku proizvodnju krenuo je u novembru 1980. i u njoj ostao sve do 2008. godine. Za to vreme proizvedeno je skoro 800.000 primeraka, uključujući i kabriolet verziju iz 1988. godine. Yugo je motorizovao bivšu Jugoslaviju, ali i otišao mnogo dalje – u Americi je od 1985. do 1992. prodato više od 140.000 vozila.

Najjeftiniji auto u Americi

U SAD-u je reklamiran kao „najjeftiniji automobil u Americi“ – koštao je svega 3.990 dolara, manje od luksuznog frižidera ili snažnog motocikla. Ipak, ograničena pouzdanost i komične performanse brzo su ga učinile predmetom podsmeha. Car and Driver i Consumer Reports svrstali su ga među najgore automobile ikada testirane.

Ipak, Yugo je stekao kultni status i postao deo pop kulture. U Italiji se između 1991. i 1993. prodavao kao Innocenti Koral, a i tamo je imao svoj mali, nostalgični krug poštovalaca.

Jednostavnost iznutra i spolja

I tako, 17 godina nakon prestanka proizvodnje Yugo se ponovo našao na kratkom testu, koji počinje ovako….

Klon Fiata 127, Yugo je bio prvi automobil proizveden u Istočnoj Evropi koji je izvezen u Sjedinjene Američke Države tokom Hladnog rata. Ta ideja je bila i briljantna i luda u isto vreme, komentariše novinar italijanskog portala Motor1, a kompletan video test možete pogledati ispod.

https://www.youtube.com/watch?v=qd0p9fs3zQ8

Današnjim očima, Yugo izgleda gotovo dirljivo. Bio je jednostavan „paralelopiped“ na četiri točka, dug nešto više od tri i po metra, dovoljno prostran da primi četiri odrasle osobe. Unutrašnjost je nudila tanki lim, tvrdu plastiku i minimalnu opremu, ali i određeni šarm jednostavnosti.

I Džeremi Klarkson je svojevremeno u Top Gearu- izjavio da je Yugo „mesto gde niko ne bi želeo da provede više od pola sata svog života“. Nije bio daleko od istine: bez klime je bio prava peć, a da je klima postojala – verovatno bi „pojela“ pola njegovih skromnih konjskih snaga.

Pod haubom, najpoznatija verzija bila je Yugo 45A sa četvorocilindarskim motorom od 903 ccm i 45 KS iz Fiata 127. Lagan (svega 800 kg), trošio je malo goriva, ali je od 0 do 100 ubrzavao za više od 15 sekundi i jedva dostizao 130 km/h – više adrenalina nego sigurnosti.

Zašto je ostao legenda

I pored svih mana, Yugo je imao jednu ogromnu zaslugu – motorizovao je milione ljudi kojima je po prvi put omogućio da sebi priušte sopstveni automobil. Nije bio remek-delo inženjeringa, ali je bio iskren, jednostavan i pristupačan. Bio je sredstvo da se stigne od tačke A do tačke B… dok se ništa ne pokvari između.

Zbog toga, Yugo je mnogo više od automobila: on je simbol jedne epohe i dokaz da je i skromna mašina mogla postati legenda.

Oznake:

italijayugo

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Bogatstvo im je zapisano u zvezdama: Tri znaka kojima novac "pada s neba"
Prethodni

Bogatstvo im je zapisano u zvezdama: Tri znaka kojima novac “pada s neba”

Tri horoskopska znaka dobijaju ono što su želeli u oktobru
Sledeći

Tri horoskopska znaka dobijaju ono što su želeli u oktobru

Sledeći
Tri horoskopska znaka dobijaju ono što su želeli u oktobru
25.09.2025.

Tri horoskopska znaka dobijaju ono što su želeli u oktobru

Prethodni
24.09.2025.

Bogatstvo im je zapisano u zvezdama: Tri znaka kojima novac “pada s neba”

Bogatstvo im je zapisano u zvezdama: Tri znaka kojima novac "pada s neba"

85 Comments

  1. vladaNS kaže:
    25.09.2025. u 08:32

    Jugo 45 sa ugrađenom malom bocom za plin godište 1992, umaju 2012 odlazim iz Novog Sada za Knin. Čitav put do tamo i natrag radio kao sat niti jednom da je “zakašljao”…..

    Odgovori
    1. Dragann kaže:
      25.09.2025. u 20:38

      Auto je jeftin i ruzan.Sirotinjski.

      Odgovori
      1. Anonimni kaže:
        26.09.2025. u 08:36

        Sam si ruzan amerikanac ga hvali ti ga ruzis

        Odgovori
      2. Anonimni kaže:
        26.09.2025. u 09:25

        Tako je…slovenac ..hahaha za tebe je rimac

        Odgovori
      3. Gmo kaže:
        26.09.2025. u 10:32

        …i bio polu proizvod, bolji od golfa 1, koji je imao gvozdenu istrument tablu, tapacire kao na fici, volan od tvrde plastike, motori uzas, koje vw i danas ugradjuje….

        Odgovori
      4. Dragan kaže:
        26.09.2025. u 11:32

        Ali vozio ga je veoma veliki broj srednjeg staleža i bio zadovoljan jer male pare za održavanje zgodan za parkiranje a imao smisla

        Odgovori
      5. Advokat kaže:
        26.09.2025. u 12:04

        A ti si neki snob….ti kupi lep i skup…ili tacnije da ti ga tata kupi

        Odgovori
      6. Laki kaže:
        26.09.2025. u 13:56

        Ti si duhom siromašan, a materijalno nezreo.

        Odgovori
    2. Anonimni kaže:
      26.09.2025. u 07:11

      Danas lupaju gluposti o našem JUGIĆU . Vozio sam godinama i nikakav defekt. Seljaci seli u brze automobile i kritikuju JUGO . Njihovi očevi i majke vozili godinama i nisu kukali .

      Odgovori
    3. Mika kaže:
      26.09.2025. u 07:56

      Imao sam istovremeno jugo i polo mogu da vam kazem da sam zadovoljniji sa jugom.

      Odgovori
  2. Slovenac kaže:
    25.09.2025. u 09:10

    Za svoje vreme odlican economic class auto. Naravno, trebao je biti redizajniran i modernizovan kraj 80ih.

    Odgovori
    1. Zoran kaže:
      26.09.2025. u 08:18

      Jugo je u jugoslaviji bio znatno skuplji nego u americi .

      Odgovori
  3. Acko kaže:
    25.09.2025. u 09:35

    Ja sam uzivao da ga vozim.

    Odgovori
  4. Nenad kaže:
    25.09.2025. u 09:55

    Moj jugić 55 sa šiberom iz ’91. godine je još uvek živ i pokretan. Poklonjen je rođaku koji ga i dan-danas uredno održava, registruje i vozi po lokalu.

    Odgovori
    1. Baton UE kaže:
      26.09.2025. u 12:38

      Ja sam imao juga koji je prešso oko 400 hiljada….bez radjenja motora…

      Odgovori
    2. Kum Aguero kaže:
      26.09.2025. u 13:20

      Siber nije fabricki nego su to busili, domaca radinost. Tako da ne naglasavas to, nisu posedovali fabricki siber. Pojedinci su ga otvarali kao konzervu za ribu i sami ugradjivali.

      Odgovori
  5. Anonimni kaže:
    25.09.2025. u 09:57

    Ja i dalje uživam!

    Odgovori
    1. Mali Džoni kaže:
      26.09.2025. u 07:51

      Taj Džeremi Klarkson je šovinista i rasista zato je i zabranjen kasnije.Vredja našeg Jugića i trebao mu čitav tenk da bi ga uništio a ja bih njihovog Minija spalio sa dva litra benzina….hahahaha

      Odgovori
  6. Nevermore academy kaže:
    25.09.2025. u 10:19

    Hvala Fiatu.
    ne na Fiat 127 nego na Puntu. Pojavom Punta, za čiju kupovinu se obarala cena dostavljanjem Yuga, naše ulice su se rešile ovog otpada….
    Svaki auto je bolji od Yuga, kec je imao svoj šarm, fića je bio status vozilo, ali Yugo je bio i ostao šklopociona prevara i noćna mora za vožnju.
    Uostalom, čim padne kiša stane, jer ovlaže kablovi…

    Odgovori
    1. Vlade kaže:
      26.09.2025. u 10:13

      Ništa bolji ni lošiji od svih Zastavinih modela. Lak za održavanje, lak za korišćenje, jevtin auto. Nema razloga da ga se ocrnjuje. Svakako je bio klasa i za peglicu i za trabanta.

      Odgovori
    2. Vučko kaže:
      02.10.2025. u 01:16

      Vozio sam Jugo 55 koji je kupljen nov 1990 gidine oko 260.000 km . Auto nije imao ni jedan ozbiljan kvar. Redovno održavanje , koje je bilo veoma jeftino. Putovao u Grčku , Češku, Nemačku i dosta puta u Crnu Goru. Ako si štelovao karburator jer smo 90 imali očajno gorivo i preštelovao podmetače na bregastoj taj auto je išao odlično. Za naše uslove i prihode nije bio krš.

      Odgovori
  7. Куп је битан kaže:
    25.09.2025. u 10:29

    Крш. Као да су хтели да намерно понизе оне који су га возили.

    Odgovori
  8. Schumacher kaže:
    25.09.2025. u 10:39

    Nemate Vi pojma sa zivotom… sam naslov je dovoljan da se text ne pogleda…stotine hiljada provodilo i po 24h… ukljucujuci pisca ovih redova… a znam i jednoga sto je ziveo u jugu!

    Odgovori
  9. Zoran kaže:
    25.09.2025. u 10:55

    Moj brat ga i dan danas vozi i ponosi se njime.

    Odgovori
    1. Dr Feel Ud kaže:
      26.09.2025. u 05:40

      Ponose se ljudi različitim stvarima
      Siromaštvom, glupošću, …

      Odgovori
    2. Mile kaže:
      29.09.2025. u 08:37

      bravo za brata ovde nije rec o imati mnogo nego imati skromno da ti sluzi i da ne kukas

      Odgovori
  10. Ozbiljno kaže:
    25.09.2025. u 11:07

    Samo u zemljama dirigovane ekononije, medju njima i SFRJ su uspeli da ostvare takve poduhvate! Ni jedna poštena komisija ne bi odobrila to vozilo za prevoz ljudi. Bilo je totalno nesigurno. Sećam se da me neko zamolio da ga prevezem njegovim autom do NS, bio je to Yugo, a upravo sam se bio vratio, posle dužeg boravka, iz SAD, gde sam vozio Lincoln Mercury!!! Ne znam kako smo stigli! Bio sam prestravljen!!!
    Dakle, nemam nimalo sentimenta za poluproizvode koje su ljudoma prodavali da prevoze svoje porodice!!!
    Inače, Yugo za Am. tržište je imao oko 200!!!!sitnih izmena da bi mogao tamo na drum. U SFRJ to nije bilo potrebno! No comment!

    Odgovori
    1. Миша kaže:
      26.09.2025. u 09:41

      Само ти уживај у УСА и Линколну, нека си се ти нама похвалио како си успешан! А душа празна и пуна комплекса……

      Odgovori
    2. Јован kaže:
      26.09.2025. u 13:02

      Возио си амерички шпорет на четири точка коме се мотор пуши кад мало јаче притиснеш папучицу гаса. Најружнији и најгрђи ауто на свету. Благо теби са таквим комплексима. Због таквих као ти Застава је пропала, јер се вечито гурао наратив да је туђе боље, а домаће лоше. Зато сад немамо ништа.

      Odgovori
    3. Vlada kaže:
      26.09.2025. u 16:12

      A koja je to onda “nepoštena” komisija u SAD dozvolila uvoz i prodaju? Kako samo tako date slobodu da baš svašta napišete?

      Odgovori
  11. FEX kaže:
    25.09.2025. u 11:17

    SA 45 icom do ISTAMBULA I nazad nekoliko puta, bez PROBLEMA

    Odgovori
  12. Jovan kaže:
    25.09.2025. u 11:18

    Sve je istina ali naduvana.
    Vozio sam Koral 23 godinee i obišao sve glavne gradove većine Evropskih gradova.
    Nikada nije stao niti sam imao bilo kakav problem.
    Uvek sam se pitao kako je to moguće kad sam usput video bezbroj Mercedesa, Audija, Folksvagena sa podignutim haubama.
    Samo sam ga redovno održavao i pažljivo vozio. Možda sam imao i sreće. Dakle, u najboljem mi je sećanju a i tih dvadesetak godina su mi bile najsrećnije, zbog mladosti pre svega.

    Odgovori
  13. Anonimni kaže:
    25.09.2025. u 11:20

    SA 45 icom do ISTAMBULA i nazad za dva dana bez problema, – nekoliko puta

    Odgovori
  14. Maja kaže:
    25.09.2025. u 11:29

    Ja sa jugom vec 10 godina idem na more

    Odgovori
  15. Сита Мица kaže:
    25.09.2025. u 11:48

    Поседовао са Југа 55 осам година и остао ми је у лепом сећању. Обзиром да је био 1990-то годиште, ја сам га звао Анте Марковић. Кад су деца порасла, морао сам да га продам. Боја на каросерији при продаји је била као нова, није имао рђу, а никад нисам имао гаражу.
    Једини кварови су настајали од катастрофалног, тј. крштеног бензина. Укупно сам имао 3 резервоара. Киселина је бушила разервоар и морао је да се мења.
    После ових деценија се види да је Југо, према британским аутомобилима био супер ауто. Они су, према британским изворима, изузетно били подложни рђи, а нису имали ни “П” од поузданости. Али су били британски (у преводу – од највећих лопова и убица) и то се веома вешто крило.
    До сад сам имао 14 аутомобила и Југо ми је при врху топ листе. Можда зато што је био мој једини нов ауто, који сам имао.

    Odgovori
    1. Ilijenadin kaže:
      26.09.2025. u 07:16

      Ibidem

      Odgovori
  16. Yugo 55 kaže:
    25.09.2025. u 12:06

    Divan clanak

    Odgovori
  17. Vladimir tpmić subotica kaže:
    25.09.2025. u 12:52

    Vozim juga 18 godina nikad me nije izneverio

    Odgovori
  18. Milan R. kaže:
    25.09.2025. u 14:07

    OBOŽAVAM GA.DO SKORO SAM GA VOZIO KAO DRUGI AUTO.DA GA KOMŠINICA NIJE PREVRNULA I DANAS BI GA VOZIO.DODUŠE AKO IDEM VAN BG NISAM IMAO SAPUTNIKE SEM UNUKA KOJI GA JE OBOŽAVAO I ZVAO “LJUTA MAŠINA”SLAVA MU.

    Odgovori
  19. Raka kaže:
    25.09.2025. u 14:37

    Moj Yugić 45 je u voznom stanju, često se krećem na relaciji Subotica – Kruševac i za ovih 35 godina prešao sam njim oko 450 000 km. Nikad ozbiljan kvar, nikad me nije ostavio na putu, nema truleži održavao ga jesam to stoji ali bih voleo da vidim nešto što je danas izašlo iz fabrike i da se kotrlja po putu 2060. godine. Za to čak ni pored najboljeg održavanja ne postoji ni teoretska šansa. Jedino ako dve trećine vremena provede garažiran jer sve što se danas proizvodi je najobičnije smeće. Za pojmove 80ih Yugo je bio smeće ali za današnje je to resprektabilna mašina. Imam dva pravila po pitanju automobila, prvo je – prevoz se vrši od tačke A do tačke B sa određenim ciljem i bez nepotrebnog trošenja goriva i vremena. U svom životu nisam seo za volan ne znajući gde idem. Drugo je – kupi vozilo za čije održavanje imaš novca. Koliko vidim gomila pavijana kupuje na kredit auto koji brže bolje proda čim nešto malo skuplje rikne i onda pri kupovini polovnjaka imaš 80% šanse da kupiš krš. Hoće da vozi BMW, a kući cepa paštetu. U najmanju ruku glupo.

    Odgovori
  20. K&K kaže:
    25.09.2025. u 14:40

    Tad smo imali kakav takav auto,samo je trebalo ga razvijati,a danas nemamo ništa svoje.

    Odgovori
    1. NeshaM kaže:
      26.09.2025. u 07:22

      Тако је

      Odgovori
  21. Goxy kaže:
    25.09.2025. u 15:10

    Ako bi sada neko napravio mali i jeftin auto poput Yuga verujem da bi imao prođu kod svih ljudi sa nižim primanjima jer bi sebi mogli da priušte novi auto za manje para i poslužio bi za posao, do grada, za nabavku, tamo amo itd odn za svakodnevnicu sa malim troškovima

    Odgovori
  22. Anonimni kaže:
    25.09.2025. u 15:55

    Da je se malo doterao mogao je da dobro prodje i ekonomican u svakom pogledu ako si hteo dobar auto bez mana trebao si da platis bar deset puta skuplje

    Odgovori
  23. Bole kaže:
    25.09.2025. u 16:01

    Xugo je za SAD išao sa katalizatorom koji je u to vreme skidao oko 10% smage. Yugo 45 nije nikada išao za Ameriku samo 1.1 i 1.3 i to su bili malo pojačani motori da bi sa katalizatorom imali 55 i 65 ks. Kada je krenuo izvoz moj drug koji je radio i DMBu je govorio motori sa prvom klasom delova i obrada idu za Ameriku. Druga klasa za nas a škart u rezervne delove. Posle raspada Jugoslavije je Zastava ostala bez kvalitetnih komponenti. Prazninu je popunila mala privreda a kvalitet se još više srozao.

    Odgovori
  24. dusan kaže:
    25.09.2025. u 16:08

    previse pljuju juga a u to vreme enterijeri mnogih auta te klase nisu bili bolji. golf kec jeste bolji ali ne toliki koliko je zapad bio ispred nas ali bilo je auta poput peglice i slicno. ipak nije los jugo auto

    Odgovori
  25. Dragan kaže:
    25.09.2025. u 16:44

    učiti vožnju na njemu prava auto obuka. ja bi ga ponovo vratio u auto škole .
    Ko položi na jugu može i tenk da vozi. .
    OVO DANAS IMAŠ . SERVO SENZORI ZA PARIRANJE . KLIMA.
    GREJANJE SEDISTA ….. GDE JE TU NEPREDVIĐENA STUACIJA
    SAMO JUGO .

    Odgovori
  26. Branko kaže:
    25.09.2025. u 17:16

    Francuzi su u doba svog najvećeg bogatstva imali Renault 4 i Citroen Ami 8. Jeftini automobili za ljude nevelikih potreba i plićahnog džepa. Spram njih, Yugo je ultimativna mašina za vožnju, a verzija 65 – prava zver. Inženjeri DMB-a i Zastave su razvili brojna unapređenja rešenja, ali, kao i druge fabrike, imali su sudbinu da im država uzima koloko misl da treba (previše), da bi finansirali tzv. društvenu nadgradnju. Tužna istina je da Srbija nikad neće inati svoju fabriku automobila, alatnih mašina, građevinskih mašina, traktora itd.

    Odgovori
  27. Fico kaže:
    25.09.2025. u 17:54

    KANTA

    Odgovori
    1. Anonimni kaže:
      26.09.2025. u 11:24

      Misliš jer sebe smatraš za nekog posebnog. Zlo si koje nežna bolje da se pokažešDragan

      Odgovori
  28. Mali Lala kaže:
    25.09.2025. u 18:37

    Alal vam vera! Posle pedeset godina kudite Yugo! Za svoje vreme je bio dobar, i spram naših mogućnosti. I proizveden u našoj fabrici. Imamo li danas neku fabriku? Ne sprdajte se sa istorijom!

    Odgovori
  29. jovo skomac kaže:
    25.09.2025. u 19:54

    Trebalo je da testiraju zapadne male automobile iz 1971. godine. Recimo Renault 4, Diana 6, simca…

    Odgovori
    1. D-r kaže:
      27.09.2025. u 15:17

      Moze i neki veći, na primer “lepi” Audi iz tog vremena, Passat…

      Odgovori
  30. Rile kaže:
    25.09.2025. u 20:13

    Kao i skori sve što smo inali u doba Jugoslavije i ovo je bika imitacija. Imali smo imitaciju automobila, imitaciju televizora (Ei Niš), imitaciju bele tehnike, imitaciju konfekcije itd. Imali smo fabrike koje su proizvodile skoro sve, a sve to jr bila bedna imitacija normalne robe. Jednom rečju, inali smo imitaciju života, od koje ni dan danas neki ne mogu da se oslobode, već veličaju to doba opšteg siromaštva i nemanja. Inao sam pomenuti Jugo, i veće đubre od automobila nissm vozio. Stvarno ne razumem one koji ga se sećaju sa setom.

    Odgovori
    1. Дејан Илић kaže:
      26.09.2025. u 02:09

      И дан – данас мамина веш – машина ЕИ Ниш ради, тако да о имитацији живота тога доба, бар што се веш -машине тиче, нема ни говора.

      Odgovori
    2. Миша kaže:
      26.09.2025. u 09:47

      Када би ти знао да је на пример Југодент правио најбоље зубарске столице на свету и да су се из Сименса учили и копирали за њих! Да смо имали производњу машима, робота за индустрију, правили борбене авионе, бродове, да смо 70-тих били сила у компјутерској техници…. Мало знања ти не би фалило..

      Odgovori
    3. Aleksandar kaže:
      26.09.2025. u 18:13

      Nisi u pravu, na primer u Nišu je EI radila vakuumske cevi ( takozvane lampe) za televizore, lampaška pojačala i sl. koje su bile cenjene svuda u svetu. Na primer Englezi su u Marshall pojačala ugrađivali EI lampe i sigurno bi ih i danas ugrađivali, ali mi više nemamo proizvodnju

      Odgovori
    4. Gixaon kaže:
      26.09.2025. u 21:12

      Imitacija cokolade, secerna tablA

      Odgovori
    5. Goran M. kaže:
      27.09.2025. u 00:26

      Rile pa ti si imitacija čoveka i to najgora

      Odgovori
      1. Anonimni kaže:
        29.09.2025. u 19:55

        Bravo!!!

        Odgovori
    6. Pera kaže:
      29.09.2025. u 21:10

      Raspitaj se od kog su japanci kupili prvu licencu za televizor

      Odgovori
  31. Radomir Kapor kaže:
    25.09.2025. u 20:46

    Jugo 55 sa Stojadinovim motorom bio je dobar. Mičile su ga magnetne i nije imao klimu. Sve skupa dobar jeftin auto

    Odgovori
    1. Vučko kaže:
      02.10.2025. u 01:21

      Jugo 55 sa motorom od 1100 cc i,ao je elektronsko paljenje.

      Odgovori
  32. Milan kaže:
    25.09.2025. u 20:46

    Comodor 64 je bio 80-ih vrh a danas(normalno reč o mogućnostima)?
    Sudi o karakteristikama primerno dobu u kome je stvaran.

    Odgovori
  33. Iznogud kaže:
    25.09.2025. u 21:04

    Prošao sa njim i mora i planine što po bivšoj Jugi što vam nje !!!

    Odgovori
  34. Ziks kaže:
    25.09.2025. u 23:41

    Ja sam imao 45 sa jedinim motorom os 33,1 kw iz 1989. godine. Svi su bili sa 33kw, samo tome našli 0.01 više i zbog toga sam plaćao registraciju, kao da vozim 55-icu ili “Keca”. Pošto sam gao kupio 1997. godine, 8 godina starog i polovnog i oreneosio na sebe, mislio sam da mogu da mu promene taj podatak.Nije moglo jer mi je fabrika rekla da je stvarno 33,1 kw sa tim godištem, a i ne može da se menja saobraćajna.Poenta, najbrža 45-ca u Pomoravlju. Hahaaa. Kad ja prođem autoputem i preteknem “Niš ekspres” autobus, vozač autobusa se hvata za glavu.Hahaaa. Stvarno.Taj model je “voleo” da se “kida” i da se startuje sa škripom guma. Rekli mi u to vreme, da “kidaju” radilicu u gradskoj vožnji na 50, ali kad ga “raspalim” na autoputu sa verovali ili ne 150 na sat, samo bruji. U 903 kubika 150!!! Nek probaju sad novi automobili. Prodat sa 220000. Menjano ulje i filter kondtantno na 5000 i to SAE30, za traktor.

    Odgovori
  35. Sumadinac kaže:
    26.09.2025. u 05:20

    Jako nestabilan auto, stojadin je za njega bio klasa iznad. Ali je zavrsavao posao i odrzavanje je bilo pristupacno, mnogi ga nisu ni vozili u servise vec je bilo uradi sam.

    Odgovori
  36. Branislav kaže:
    26.09.2025. u 07:00

    Proizveli su auto od 4 do 5 hiljada maraka a nisu ugradili radio plejer bilo kakav je sramota i bezobrazluk

    Odgovori
  37. Paja kaže:
    26.09.2025. u 07:03

    Mali jeftin auto sa kojim sam se najjeftinije vozao,koliko sam puta na more isao….nigde me nije ostavio..

    Odgovori
  38. NeshaM kaže:
    26.09.2025. u 07:35

    Службено сам возио Југића 8 година, а имао Југо Америку приватно неколико година. Ни један озбиљан квар нису и али, мало електрика и то је то. Једино што му је фалило је клима. Бар је био од лима, а не од пластике ксо ово данашње ђубре које после 5 година почиње да отказује послушност. Не кажем да је био не знам шта, али уа своје време солидан мали буџетски ауто. Штета је што га нису усавршавали и редизајнирали, данас би имали сасвим добар мали градски ауто, засигурно бољи од Пунта.
    Успут, волим ове критизере који вероватно нису ни сели у југа.

    Odgovori
  39. Zoki 59 kaže:
    26.09.2025. u 07:37

    Tad je to bio porodicni suto . Koristio sam ga i za posao. Presao je celu Jugu uzduz i popreko. U svakom selu su znali da ga poprave. A i sam ja sam otklanjao manje kvarove. Prvi put mu je otvoren motor na 400 hiljada km. Za 10 godina ce to biti oldtajmer koji bi svako pozeleo da ima..

    Odgovori
  40. Марк Ремиус kaže:
    26.09.2025. u 07:43

    Заборавља се, да је Влада пок.ДР З.Ђинђића, планирала масовну производњу, наведеног аутомобила, са корекцијама.
    1/ монтирање – уградња мотора, тип: PEUGEOT;
    2/ монтирање резервног точка, у бункеру аутомобила.

    Odgovori
  41. Zoran kaže:
    26.09.2025. u 07:53

    Fiat 127 proglašen za auto Evrope 1972 a Yugo, njegova kopija u potpunosti ( motor, upravljanje, vešanje ) napravljen 1978. Kako je onda Fiat bio 1972 najbolji u Evropi a 6 godina kasnije toliko zlo? Stvarno, lupetate. Naravno da je posle 47 godina zaostao ali, koji je auto posle 50 godina moderan

    Odgovori
  42. mimi kaže:
    26.09.2025. u 07:58

    55… 340000km.. besprekoran

    Odgovori
  43. Poli kaže:
    26.09.2025. u 08:05

    Ja sam ga vozio više od 15 god sa plinom. Par puta do mora. Bez žurbe. Nikad me nije izdao,osim redovnog održavanja nikakvih ulaganja,mala potrošnja. Još mi krivo što sam ga prodao i to za malo para.

    Odgovori
  44. Milosav kaže:
    26.09.2025. u 09:29

    Vozio sam ga bez ikakvih problema i kvarova 15 godina. Odličan auto.

    Odgovori
  45. Jašim kaže:
    26.09.2025. u 09:46

    10 godina sam vozio Yugo 55, ìšao par puta,porodično,na more ,prelazio duže relacije i naravno gradska vožnja.Za vreme provedeno sa Jugišom omlatio sam nešto malo preko 100000km bez ijednog kvara i bez pomisli da može da me ostavi negde na putu.Uz redovno održavanje jugiša prelazio zavidnu kilometražu a cifra održavanja uvek bila dostupna svakom.Možda bih ga vozio još koju godinu da nije počeo da korodira,tako da ovi “vozači” koji pljuju po Jugu su uglavnom u pitanju kompleksi ili želja da budu duhoviti.

    Odgovori
  46. Đoka kaže:
    26.09.2025. u 10:17

    Pišite šta hoćete, kupljen polovan za posao, zreo za generalnu i limarija i motor. Od tada samo sitne popravke a prešao skoro 60000 km za nepune dve godine. Khm khm…

    Odgovori
  47. Jugoslav Kragujevačić kaže:
    26.09.2025. u 11:00

    Koje si godište?

    Odgovori
  48. mićo kaže:
    26.09.2025. u 11:18

    Mene Jugo nikad nije iznevjerio.Gdje sam pošao tu i stigao.Vi što ga kudite jedite što se ne jede.

    Odgovori
  49. Gost kaže:
    26.09.2025. u 11:56

    Ekonomičan?
    Koliko troši y55 po gradu ? 10 l benzina. Na otvorenom 6 ili 6.5. Na Iber Lauf izbaci litru ulja na 1000km. Svaka tri meseca menjaš ručke za otvaranje prozora. Gume cepa po spoljnjoj strani jer ima nikakvo ogibljenje. Krpljenje limeraije svake prestupne godine. Ekonomična mu je bila jedino prodajna cena. Taman oslikavala kvalitet.

    Odgovori
  50. Matija kaže:
    27.09.2025. u 23:40

    Imao sam dva Juga – 45 pre izvoza u Ameriku i 55 posle izvoza. Isti auto ali je razlika u kvalitetu nebo i zemlja! Simpatican auto, sa 45 KS zadovoljavajuce motorihovan, sa 55 KS sasvim pristojan! Moj problem je bio mekana prednja osovina, gubi brzo geometriju, jednom godisnje mora na stelovanje. Trebalo bi da dobije naslednika!

    Odgovori
  51. Ja kaže:
    28.09.2025. u 20:56

    U poredjenju sa engleskim retardiranim rilajant regal na 3 tocka
    Jugo je bio avion na 4 tocka a retardirani engleziga ga napljuvase jer su i oni imali jos vece sranje od auta

    Odgovori
  52. Deki kaže:
    29.09.2025. u 13:16

    Yugec je osamdesetih godina je bio vrhinski i prelep autic od modela GVX i Yugeca cabria ne zna se koji jebio lepsi i moderni i da je neke srece i pameti bilo Zastavu nikada nije trebalo privatizovati

    Odgovori
  53. ImaNade kaže:
    29.09.2025. u 20:07

    To je bio auto za nase puteve, bio mi je sluzbeni auto koral in 300 000km svakakvih rupa i puteva. Bas ekonomican. Gradski auto. Ali koliko sam cuo yugo se vraca………

    Odgovori

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Najnovije

Kalum Tarner
Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
CityMagazine
žikina dinastija
Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
CityMagazine
hbo max decembar
Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
CityMagazine
mayales
Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
CityMagazine
hajduk u beogradu
100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sport
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖