• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Kružni tok o kome se već danima raspravlja na mrežama: Da li znate ko ima prednost, a ko nema pojma
Kružni tok, foto: Zoonar/Volker Rauch, Zoonar GmbH / Alamy / Profimedia

Kružni tok o kome se već danima raspravlja na mrežama: Da li znate ko ima prednost, a ko nema pojma

CityMagazine
25.10.2025. 2 min Automobili

U Srbiji im sve više kružnih tokova, koji bi trebalo da olakšaju saobraćaj. Ipak, nekada se prave gužve, mnogi kažu da vozači ne znaju pravila.

Ali očigledano je tako na celom Balkanu, jer je upravo pitanje iz saobraćaja i pravilima kretanja u kružnom toku, već danima goruće u Hrvatskoj.

Index. hr je pustio tekst sa Fejsbuk stranice Policija zaustavlja i nastala je opšta prepirka.

Šta vi mislite, ko imaa prednost?

Ko zaista ima prednost?

Tu je i rešenje, jer su novinari Indexa pozvali saobraćajnog analitičara Željka Marušića koji im je dao objašnjenje za ovu situaciju u saobraćaju.

Ovo pravilo u saobraćaju je isto za sve, pa važi i za nas.

Prema stručnjaku, prednost ima plavo vozilo i mora se poštovati pravilo desne strane

Kako je objasnio gospodin Marušić, fotografija je pravilno označena, odnosno crveno vozilo nema prednost:

„Prednost ima plavo vozilo, jer se crveno vozilo iz unutrašnje trake u kružnom toku može prestrojiti u spoljašnju tek kada time ne ugrožava vozilo u spoljašnjoj traci.“

„Ako, kao u konkretnom slučaju, vozilo iz unutrašnje trake planira da preseče spoljašnju kako bi se isključilo iz kružnog toka, važi pravilo desne strane i ono mora propustiti vozilo u spoljašnjoj traci koje mu dolazi s desne strane. U oba slučaja nema prednost i treba uključiti desni žmigavac“, dodao je.

Objasnio je i pravila prestrojavanja u kružnom toku

„Dakle, iz unutrašnje u spoljašnju traku u kružnom toku prestrojava se kada i ako vozilo iz spoljašnje trake propusti vozilo iz unutrašnje. Isto važi i za isključivanje iz kružnog toka vozila iz unutrašnje trake.

Sa uključenim desnim žmigavcem treba propustiti vozilo iz spoljašnje trake, odnosno koristiti pravilo propuštanja vozila iz spoljašnje trake ako ono uspori i propusti ga. U oba slučaja vozilo iz unutrašnje trake nema prednost i treba koristiti desni žmigavac“, objasnio je Željko Marušić za index.

Oznake:

kružni tok

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Kako da zauvek oterate pauke iz kuće: Posle ovog trika, više neće biti paučine
Prethodni

Kako da zauvek oterate pauke iz kuće: Posle ovog trika, više neće biti paučine

Ovo su svi imali u Jugoslaviji – danas se toga gotovo niko više ne seća!
Sledeći

Ovo su svi imali u Jugoslaviji – danas se toga gotovo niko više ne seća!

Sledeći
Ovo su svi imali u Jugoslaviji – danas se toga gotovo niko više ne seća!
26.10.2025.

Ovo su svi imali u Jugoslaviji – danas se toga gotovo niko više ne seća!

Prethodni
25.10.2025.

Kako da zauvek oterate pauke iz kuće: Posle ovog trika, više neće biti paučine

Kako da zauvek oterate pauke iz kuće: Posle ovog trika, više neće biti paučine

18 Comments

  1. Dusan kaže:
    26.10.2025. u 12:34

    Tačno, upravo je tako, ali je to pravilo zaista kontra intuitivno. Trebalo bi ga menjati.

    Odgovori
  2. Darko Bedeniković kaže:
    26.10.2025. u 13:46

    Glupost,

    Odgovori
  3. Dragan1962 kaže:
    26.10.2025. u 19:09

    Ako se nisi prestroio na vreme, obidji još jedan krug, zbog sigurnosti. Ništa lakše. Kružni tok rešenje definitivno.

    Odgovori
    1. Mladen kaže:
      27.10.2025. u 09:53

      Takvim regulisanjem znatno se umanjuje propusna moć kružnog toka, a što mu je osnovna namena, iz razloga, ne ujednačene gistine saobraćaja po smerovima. Ukoliko imaju dve trake na izlaznom smeru, kako se može koristiti??? Ovakvim regulisanjem najviše se koristi spoljašnja traka u kružnom toku, kao i namenu saob.znaka “nailazak na put sa pravom prvenstva”.
      Smatram, da je bezbednije isključiti važenje pravila “desne strane” u kružnom toku, ovome bitan razlog, što se vozila sa desne strane nalaze u tzv. mrtvom uglu, teško vidljiva kako na spoljašnje, tako i unutrašnji retrovizor.

      Odgovori
  4. Raadni kaže:
    26.10.2025. u 23:06

    Smesta skinite ovo sa sajta dok Sapic ne vidi, posle je kasno!

    Odgovori
  5. Goran istruktor kaže:
    26.10.2025. u 23:31

    Prednos ima crveno vozilo koja desna strana sta filozoforas on e u krugu prvi uso iima prednos u kruzni tok nema desna strana desna stran a ako su iza znaka i cekav da se ukljuciv u ovom slucaju ovaj sdesne strane posle se ukljucio i treba da ga pusti crveno vozilo

    Odgovori
    1. Борац kaže:
      27.10.2025. u 08:17

      Ахахахахаха …. Да није тужно било би смешно … Тешко нама са оваквим инструкторима , зато нам се и догађају све ове силне несреће .

      Odgovori
    2. Mladen kaže:
      27.10.2025. u 08:17

      Koga ti možeš da naučiš,žalosno

      Odgovori
    3. Bili kaže:
      28.10.2025. u 07:41

      Ti mora da uzimaš procenat od mehaničra i limara pa tako učiš nove vozače.

      Odgovori
  6. Борац kaže:
    27.10.2025. u 08:11

    У кружни ток има предност онај ко је већ у њему , стим што мора да се придржава прописа о саобраћају типа престројавање, жмигавци итд .

    Odgovori
  7. Trt kaže:
    27.10.2025. u 08:36

    …da propusti crveni auto, dobrovoljno? Ko njega ovlastio da menja pravila saobracaja? Ja sam prvi usao u kruzni tok, ostali bezite ! Napravljen za smanjenje guzvi i cekanje na semaforu, funkcionise samo u zemljama gde su vozaci dovoljno edukovani kako da koriste taj vid raskrsnice

    Odgovori
  8. Anonimni kaže:
    27.10.2025. u 10:34

    Kako niko nevidi da su svi kruzni tokovi naopako projektovani jer unutrasnji krug u kruznom toku ima vecu povrsinu neko trake za aute Projektantima je bitnije kako kruzni izgleda na slici a ne kako će funkcionisati

    Odgovori
  9. Ssizif kaže:
    27.10.2025. u 10:34

    Kako niko nevidi da su svi kruzni tokovi naopako projektovani jer unutrasnji krug u kruznom toku ima vecu povrsinu neko trake za aute Projektantima je bitnije kako kruzni izgleda na slici a ne kako će funkcionisati

    Odgovori
  10. Dragan kaže:
    27.10.2025. u 12:43

    Prosto ko pasulj,što si bliže centru kružnog toka to si u prednosti… žmigavac(pokazivač pravca) nema nikakve veze sa prvenstvom prolaza kao i što kružni tok nema veze sa putom u krivini!Ali onda su došli novi naučnici zvani reformatori i novi vozači.. i sve ode u lepi Honduras.

    Odgovori
  11. StevaDžo kaže:
    27.10.2025. u 17:48

    https://youtu.be/6OGvj7GZSIo?si=dyVlSIL3ZNf2ut7r

    Kako bi vi ovde vozili pitam se…

    Odgovori
  12. Nenad kaže:
    01.11.2025. u 12:29

    Stvarno ne znam da li je to nekada važilo, ali u kružnom toku sada važi potpuno isto pravilo kao i na pravom putu. Ne možeš da se prestrojiš iz leve trake u desnu, ako u desnoj već neko prolazi.

    Odgovori
  13. ana kaže:
    01.11.2025. u 12:36

    od kad ovo pravilo vazi? nek se zvanicno u sluzbenom glasniku i svim novinama objavi jer je velika novina, u suprotnom bice mnogo saobracajnih nezgoda.
    Pravilo je glupo, niko nece hteti u unutrasnju traku, kolapsirace saobracaj zbog spoljne trake u kruznom toku.
    ministarstvo da se hitno izjasni

    Odgovori
  14. ana kaže:
    01.11.2025. u 12:42

    Zamislite prestorijte se na slaviji u unutrasnju traku, recimo oko 17h, znsmo kakva je gzzva i kako se vozi, i date desni da se prestrojite u spoljnu traku, ko bi vas propustio!? to mozda moze ovo pravilo negd eu tunguziji, a ne u srbiji

    Odgovori

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Najnovije

Kalum Tarner
Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
CityMagazine
žikina dinastija
Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
CityMagazine
hbo max decembar
Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
CityMagazine
mayales
Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
CityMagazine
hajduk u beogradu
100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sport
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖