Deluje izmišljeno, ali ovaj film je potpuno uništio prodaju popularne marke vina
Zvuči šašavo, i kao nešto izmišljeno radi reklamiranja i promocije filma, ali ispostaviće se da brojke ne lažu i da je količina prodaje Merlo vina opala upravo zbog filma „Sideways”, a da se sve to naziva „Sideways Effect”.
U filmu Sideways, koji je 2005. godine osvojio Oskara za najbolji adaptirani scenario i podstakao karijere Tomasa Hejdena Čurča, Virdžinije Medsen i Sandre Ou, ali pre svega istakao Pola Đimatija, kao stručnjaka za vino koji je ljut na ceo svet.
On je u ovom filmu glumio lika koji zna sa vinima, a ne zna ništa o životu.
U jednom trenutku Majls živopisno proglašava svoj prezir prema određenom vinu. Poslednja priča koju zna je da je njegova bivša žena volela merlo. Zato on izjavljuje: „Ne, ako neko naruči merlo, ja odlazim. Ne pijem nikakav je**ni merlo!”
Ta rečenica je očigledno odjeknula izvan bioskopa: U studiji slučaja iz 2009, Stiven Kuluar, profesor ekonomije na Državnom univerzitetu Sonoma, otkrio je da pad prodaje Merlo vina kreće upravo od januara 2005. (film je objavljen u oktobru 2004.) pa sve do 2008.
Sa druge strane, Đimatijev lik u filmu voli Pino noar, pa postoje pomeranja i u tom slučaju.
„Proizvodnja pino noara u Kaliforniji je porasla za otprilike 170 odsto otkako je Sideways objavljen“, kaže analitičar vinske industrije Gabrijel Froimovič iz Vineyard Financial Associates, napominjući da je ukupna proizvodnja vinskog grožđa porasla za 7 do 8 procenata u isto vreme. „Mislim da su ljudi koji su voleli vino prepoznali strast za pino noar u filmu, odlučili da malo istraže tu sortu i shvatili koliko divno vino čini to grožđe.
Ovaj princip po kom jedna vrsta vina gubi popularnost, a druge dobijaju, stručnjaci su nazvali Sideways efekat po filmu, i time je ovaj naslov pored kultnog statusa u svetu filma, dobio i svoj status u principima ekonomije i prodaje omiljenog alkoholnog pića.