Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Klara Hrvanović o ulozi u filmu „Leto kada sam naučila da letim“: „Spremna sam za ulogu Sofije!“

AUTOR: Đorđe Bajić 17 Sep, 2020
Klara Hrvanović o ulozi u filmu „Leto kada sam naučila da letim“: „Spremna sam za ulogu Sofije!“

Dvanaestogodišnja Klara Hrvanović stekla je zavidno iskustvo ispred kamere: pojavila se u nekoliko reklama i ostvarila uloge u dva filma koja se trenutno nalaze u fazi postprodukcije (u pitanju su trileri Jedini izlaz Darka Nikolića i 48 sati i jedan minut Majkla Tajlera). U svoj do sada najveći glumački zadatak upustila se ovog leta: mlada glumica tumači glavnu ulogu u novom filmu Raše Andrića čije je snimanje počelo 13. avgusta 2020. godine u Beogradu, a nastavljeno u Hrvatskoj, na Hvaru, početkom septembra. U Letu kada sam naučila da letim, porodičnoj drami sa elementima komedije zasnovanoj na istoimenom bestseleru Jasminke Petrović, Klara tumači lik glavne junakinje Sofije, devojčice iz Beograda koja naglo odrasta tokom letovanja u Hrvatskoj. Sa Klarom Hrvanović smo pričali o njenom dosadašnjem filmskom iskustvu i pripremama za ulogu Sofije. Pročitajte prvi intervju ove talentovane devojčice koji nam je dala neposredno pre odlaska na snimanje na Hvar…

Hvar – snimanje (Foto: Glorija Lizde)

Ispričaj nam nešto o tvojim dosadašnjim glumačkim iskustvima… Kako se to Sofija razlikuje u odnosu na likove iz prethodna dva filma u kojima si glumila?

Sofija je od svih likova koje sam do sada tumačila možda nekako najbliža meni. Moji likovi u filmovima 48 sati i jedan minut i Jedini izlaz bili su deo malo mračnijih dešavanja, dok se Sofija u Letu kada sam naučila da letim suočava sa dilemama i problemima koje obično i imaju devojčice mojih godina. U pitanju je film o odrastanju, što je nešto sa čim sam u ovom trenutku lako mogla da se poistovetim.

Klara Hrvanović (Foto: privatna arhiva)

Koliko ti je čitanje romana na kome je zasnovan scenario filma pomogao prilikom priprema lika?

Mnogo mi je pomogao. Volim da čitam knjige Jasminke Petrović, one su bliske mojim razmišljanjima i uzrastu. Zanimljivo je to kako se knjiga pretvara u film, i kako neke situacije u scenariju postaju malo drugačije, ali podjednako uzbudljive. Možda čak i uzbudljivije.

Intenzivne probe pred snimanje su trajale više od mesec dana, pa me zanima kako je to proteklo i kako za sada teče glumačka saradnja sa Olgom Odanović koja u filmu tumači lik Sofijine bake Marije?

Super se slažem sa čitavom ekipom, a posebno sa svojom filmskom bakom. Olga mi puno pomaže da razumem lik i šta znači glumačka veština. Bilo nam je lepo na probama, ponekad pomalo i naporno, ali smo se uglavnom dobro zabavljali. Sada smo spremni za snimanje i to je ono što je i najvažnije.

Radivoje Andrić na snimanju (Foto: Glorija Lizde)

Raša Andrić je naš kultni režiser, a njegovi su filmovi su veoma popularni među mladima. Koji njegov film najviše voliš i zbog čega? Koji si njegov savet na pripremama upamtila kao najdragoceniji?

Gledala sam njegovu komediju Kad porastem biću Kengur i bila mi je baš smešna, tako da planiram da u najskorije vreme pogledam i ostale filmove koje je režirao. A što se priprema za snimanje tiče… Bilo je puno korisnih saveta. Raša veoma dobro zna kako da pristupi glumcima i objasni im ono što je bitno. Mada, od svega mi je nekako najvažnije to poverenje koje sam stekla u njega. Poverenje se gradi i dovelo nas je do toga da na probama ponekad izvedem stvari za koje nisam imala pojma da su moguće, da ja uopšte mogu da ih izvedem. Sada sam spremna za ulogu Sofije i to je rezultat našeg zajedničkog rada.

Snježana Sinovčić i Olga Odanović na snimanju (Foto: Glorija Lizde)

Pored Klare Hrvanović i Olge Odanović (baka Marija), u filmu važne uloge tumače Snježana Sinovčić (baka Luce) i Žarko Laušević (deda Nikola). Među Andrićevim umetničkim saradnicima su scenaristkinja Ljubica Luković, direktor fotografije Dušan Joksimović, montažer Dejan Urošević, kompozitor Vasil Hadžimanov, kostimografkinja Momirka Bailović, zatim scenografkinja Tajana Canić Stanković iz Hrvatske, snimatelj zvuka Momčil Bojkov i maskerka Petja Simeonova iz Bugarske i VFX majstor Marek Jezo iz Slovačke. Film produciraju Maja Popović i Milan Stojanović iz beogradske kompanije Sense Production. Koproducenti su Ankica Tilić Jurić (Kinorama, Hrvatska), Mira Staleva i Stefan Kitanov (Art Fest, Bugarska) i Katarina Krnacova (Silverart, Slovačka). Filmski centar Srbije je projekat za novi Andrićev film podržao u junu 2018. godine, a u kаtegoriji Sufinаnsirаnje proizvodnje domаćih dugometrаžnih igrаnih filmovа (ovаj projekаt je prethodno od strane FCS-a podržаn 2016. godine nа Konkursu zа rаzvoj scenаrijа i 2017. godine na Konkusu za rаzvoj projektа). Snimanje na Hvaru će trajati do 7. oktobra, nakon čega se ekipa vraća u Beograd.

Naslovni kolaž: Glorija Lizde/Maja Medić

Najčitanije

Pogledajte neverovatan performans koji je osvojio internet

Ako ste pratili zatvaranje nedavno održanih Paraolimpijskih igara u Tokiju, imali ste priliku da uživate u neobičnom performansu koji je…

Duge čizme kao mikro trend

Interesantna stvar odigravala se na nedavno održanim Nedeljama mode, na kojima su predstavljene kolekcije za proleće/leto 2022. Naime, mnoge dame…

Odlike mentalno jakih osoba

Psihička snaga olakšava mnogo toga u životu. Čini vas srećnijim, otpornijim, izdržljivijim, odlučnijim… Neke karakteristike osoba koje se smatraju mentalno…

Viktorija Bekam u šik izdanju za svečanu priliku

Viktorija Bekam je žena kojoj u stilskom pogledu gotovo da nema ravne, i to na svetskoj sceni. U prilog joj…

Ova hrana je dobra za mozak

Godinama se već priča o tzv. superhrani. To su namirnice koje su izrazito dobre za ljudski organizam, zbog čega je…

Ovo nikada ne treba da kažete zetu

Porodični odnosi jesu komplikovani, naročito kada su u pitanju oni između svekra i svekrve sa jedne i snahe sa druge,…

Najnovije - Intervjui

Jovana Stojiljković: Svaka nova uloga je novi početak

Nekada su izgovori izlišni, katkad i smešni, a direktni povodi sasvim očigledni. Recimo, kao u slučaju razgovora sa Jovanom Stojiljković,…

Dragan Mićanović: Mi smo društvo koje teško uspostavlja pravu „meru” u bilo čemu

Sveprisutnog, i dobro je što je postojano i dalje tako, Dragana Mićanovića, uskoro ćemo u sklopu redovne bioskopske distribucije gledati…

Slobodan Vladušić: Omama – priča o tajnama

U svom trećem romanu pisac Slobodan Vladušić slika Berlin iz 1928, i portretiše pisca Miloša Crnjanskog smeštajući ga u uzbudljivi…

Zoran Lisinac o „Tomi“: Pisac uvek traži inspiraciju u sebi, pa čak i kada piše o drugima…

Ponovo radi bioskop! Biopik Toma je u domaćim bioskopima za samo deset dana prikazivanja pogledalo gotovo 175.000 gledalaca, što je…

Milan Marić: Tomu niko nije poznavao do kraja

Na svetskoj premijeri na festivalu u Sarajevu, kao i na srpskoj premijeri na festivalu u Nišu biografski film Toma, naravno…

Jelena Marinkov: Poezija koja provocira i nikoga ne ostavlja ravnodušnim

Sa mladom spisateljicom Jelenom Marinkov razgovarali smo o njenoj zbirci poezije Karantin u paklu, stvaralačkoj inspiraciji, klasnim razlikama i društvenoj…