Evo kako da rashladite automobil na najbrži mogući način
Kada uđemo u parkirani automobil tokom sunčanog letnjeg popodneva ponekad se bukvalno osećamo kao da ulazimo u rernu. Vazduh unutar vozila može biti i za 10 stepeni Celizujusovih topliji od onog napolju (kao da spoljašnja temperatura već nije dovoljno topla!).
Dok dođete do relativno podnošljive temperature u automobila, ispustićete puno litara znoja, ako se uzdate isključivo u vaš klima uređaj. No, ne morate da patite baš toliko dugo. Postoji jednostavna procedura, uz pomoć koje ćete uspeti da na najbrži mogući način rashladite svoje vozilo.
Izbacite topli vazduh
Kao što smo napomenuli, vazduh u enterijeru automobila je ponekad i 10 stepeni Celzijusovih topliji od spoljašnjeg vazduha. To znači da je vaš prvi zadatak da se što pre oslobodite tog vrelog vazduha i zamenite ga manje toplijim vazduhom napolju. Već ovim potezom, napravili ste jedan veliki korak ka smanjivanju temperature u kolima i pružili svom klima uređaju veliku pomoć.
Jedan od načina da ovo uradite je da spustite prozore tokom prvog minuta vožnje, a ako imate krovni prozor, proces će trajati još kraće, budući da se vruć vazduh diže, a hladan vazduh tone.
Ako pak niste u žurbi, rashladite vozilo dok je još parkirano. Sve što treba da uradite je da maksimalno spustite prozor na vratima suvozača i zatim pomerate vrata vozača (sa zatvorenim prozorom) levo desno pet puta, kao da hoćete da ih zatvorite. U jednom testu, ova taktika rashlađivanja automobila oslobodila je dve trećine viška toplote iz njega u roku od nekoliko sekundi.
Uključite klima uređaj, ali ne na maksimalnu vrednost
Možda vam ovo zvuči kontraintuitivno, ali postoji dobar rezon za ovaj potez. Naime, kada je automobilski klima uređaj podešen na „max“, on uzima vazduh iz putničke kabine kola, hladi ga i izduvava ga nazad u automobil. Problem u vezi ovoga je što je vazduh u vašem automobilu i dalje topliji od vazduha spolja. Ako je napolju 30 stepeni, u vašem automobilu može biti 40 stepeni pre nego što započnete proces hlađenja. Dakle, ako je vaša ciljna temperatura 25 stepeni, klima uređaj postavljen na „maks” bi morao da ohladi vazduh za 15 stepeni.
Ako uključite klima uređaj, ali na nivo niži od „max”, on umesto toga povlači vazduh izvan automobila. Dakle, umesto da ohladi vazduh za 10 stepeni, on mora da ga ohladi za samo 5 stepeni (sa 30 na 25 stepeni Celzijiusovih u našem primeru). Drugim rečima, proizvodiće mnogo hladniji vazduh mnogo brže.
Kada unutrašnjost automobila postane hladnija od spoljašnjeg vazduha (i nakon što ste otvorili prozore), tek tada bi trebalo da podesite klima uređaj na njegov maksimalan nivo.
Ukratko, način da se vaš automobil ohladi što je brže moguće je:
- Spustite prozore tokom prvog minuta vožnje (ili spustite jedan prozor, a zatim pomerajte suprotna vrata nekoliko puta dok ste još parkirani);
- Čim upalite automobil, pustite klima uređaj, ali ne na „max”;
- Kada otvorite prozore i unutrašnjost automobila postane hladnija od vazduha napolju, podesite klima uređaj na maksimalnu vrednost.
Izvor: A/C Pro
Naslovna fotografija: Julian Hochgesang on Unsplash