Evo zašto automobilski prozori imaju male crne tačke
Crne tačke na vetrobranskim staklima i prozorima, kao i crni obruči koji ih okružuju, zaista imaju svoju ulogu. To je povezano sa načinom izrade prozora. Od 1950-ih i 1960-ih godina, proizvođači automobila počeli su da koriste lepak za držanje prozora na kolima, umesto metalne opreme.
Ovaj lepak je obavljao dobar posao, ali nije bilo baš estetski lepo. Crni obruči koje vidite oko prozora automobila, se nazivaju frit. Fritovi (i tačke koje ih graniče) su napravljene od keramičke boje. Oni drže lepak na mestu, što zauzvrat drži prozore na mestu.
Što se tiče tačaka, one su tu da naprave estetski prelaz od gustih crnih linija do prozirnosti prozora. Tačke nisu nasumično postavljene. One su pozicionirane u takozvanom „polutonskom uzorku“, postajući sve manje i udaljenije. Međutim, čak i tačke nisu tu samo za dekoraciju. Njihova druga svrha, pored vizuelnog efekta, je i kontrola temperature. Da bi staklo prozora i vetrobransko staklo bilo savijeno onako kako jeste, staklo mora da se zagreva. Crno obojeno staklo zagreva se brže od ostatka prozora. Tačke su tu da rasporede toplotu malo ravnomernije.