Savet vozačima: Evo zašto nije poželjno da vozite kroz dublju vodu
Nedavno smo bili svedoci nezapamćenih pljuskova u prestonici, ali i u ostataku Srbije. Velike količine padavina su paralisale gradske ulice, toliko da su u pojedinim delovima automobili ostali potpuno poplavljeni. Važno je znati kada treba odustati od prolaska vozilom kroz vodu, jer oštećenja koja mogu nastati nisu mala, niti jeftina za popravku.
Kako ne vozimo svi terence, treba znati kada više nije pametno da vozilom prolazimo kroz duboke i velike bare. Prolazak kroz dublju vodu gradskim automobilom nije preporučljiv jer je rizik od ulaska vode u motor preveliki, piše Nova.rs.
Naime, prilikom vožnje po kiši treba izbegavati vodu dublju već od 10 centimetara, jer većina gradskih, ali i modernijih automobila ima usisnike vazduha koji su nisko postavljeni. U slučaju prolaska kroz duboku vodu, ona može stići čak i do motora a to obično dovodi do katastrofalnih posledica kao što su ulazak vode u cilindre ili pucanje klipova usled opterećenja. Sa druge strane, nije dobro ni kada voda prodre u kraj izduvne grane pozadi.
Ako nemate drugu opciju i morate da prođete kroz nešto dublju vodu, vodite računa da vozite ravnomernim gasom.
Osim navedenog, kada su ulice prekrivene vodom, čak i ako vam se učini da vaše vozilo tuda može da prođe, računajte na to da možete da uletite u rupu koja se ne vidi, a zbog čega će više vode ući u vozilo.
Veliki problem je i elektronika
Najveći udar na džep vlasnika vozila koje je poplavljeno predstavlja šteta na elektronici. Ona na poplavljenim vozilima uvek strada. Kablovi, vodovi, konektori, računari, razni instrumenti, akumulator, vazdušni jastuci… su komponente kojima vodena stihija nanosi najviše štete jer su na nju najosetljivije.
Po nekim procenama servisera u slučaju prodora vlage u računar do otkaza dolazi u 95 odsto slučajeva. Što je po vlasnika i najgore, računari spadaju među najskuplje komponente na današnjim automobilima.
Izvor: Nova.rs
Naslovna fotografija: Matheus Bertelli