Šta znači kada se upali ova lampica u automobilu: Radi se o ozbiljnom problemu
Vožnja automobila zahteva pažnju, ne samo na put, već i na instrument tablu. Iako većina vozača zna šta znači simbol za prazan rezervoar, mnogi ostanu zbunjeni kada se pojavi neka manje poznata lampica. Jedna od takvih izazvala je pravu pometnju na društvenim mrežama.
Na platformi X, korisnici su pokušavali da otkriju značenje simbola koji podseća na jedrenjak usred talasa. Dok su neki komentari bili duhoviti, bilo je i ozbiljnih pokušaja tumačenja. Jedna korisnica je postavila fotografiju instrument table svog automobila sa trepćućim simbolom i upitala:
„Zna li neko šta znači ova lampica?“
Ubrzo su usledili šaljivi odgovori: „Izgleda kao čamac, možda znači da je sve mirno kao more,“ dok je neko drugi napisao: „To ti je upozorenje da se pirati približavaju – bolje počni da veslaš.“
Ipak, prava diskusija se razvila oko pokušaja ozbiljnog tumačenja. Jedan korisnik je sugerisao da simbol označava da motor još nije postigao radnu temperaturu, ali se ispostavilo da ni to nije tačno.
Zapravo, reč je o lampici koja upozorava na problem sa hlađenjem motora. Simbol ne prikazuje brod, već termometar iznad talasastih linija – što ukazuje na pregrevanje motora. Prema istraživanju kompanije ATS Euromaster, čak 80% vozača ne zna šta ova lampica znači.
What this light mean? pic.twitter.com/cgabbCqYml
— Vivian Mayer (@mysty812) December 29, 2024
Šta znači kada se upali ovaj simbol?
Lampica ukazuje na to da je temperatura motora previsoka, najčešće zbog niskog nivoa rashladne tečnosti. Ignorisanje ovog upozorenja može dovesti do ozbiljnog oštećenja motora i potencijalno skupih popravki. Ako je lampica crvene boje, savetuje se da se vozilo odmah bezbedno zaustavi i motor ugasi.
„Ako je rashladna tečnost ispod minimuma ili postoji kvar na sistemu za hlađenje, nastavak vožnje može izazvati trajna oštećenja. U tom slučaju, vozač može sam da proveri stanje ili da potraži stručnu pomoć“, navodi Lad Bible.
Koji su mogući uzroci?
Iz kompanije Eden Motor Group objašnjavaju da je najverovatniji uzrok ili curenje rashladne tečnosti ili neispravan senzor. Do curenja može doći zbog puknute cevi ili oštećenja na hladnjaku, što se ponekad može i videti, čuti ili osetiti po specifičnom mirisu kad se otvori hauba.
Ako curenje nije očigledno, savetuje se da se pogleda rezervoar rashladne tečnosti. Na njemu postoje oznake za minimum i maksimum, i prema njima se može lako utvrditi da li u sistemu ima dovoljno tečnosti.
Dakle, sledeći put kada vam se na instrument tabli pojavi misteriozni “brodić”, znajte da nije vreme za šalu – već za proveru rashladnog sistema.

Motor još nije postigao radnu temperaturu(hladan motor koji nije paljen par sati ili jutarnje paljenje ,kada se zagrije lampica se gasi….Zato je plave boje.