• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Stiv Džobs je još 1995. upozoravao: Govorio je o tome 30 godina pre nego što je problem postao očigledan
Stiv Džobs, foto: JUSTIN SULLIVAN / Getty images / Profimedia

Stiv Džobs je još 1995. upozoravao: Govorio je o tome 30 godina pre nego što je problem postao očigledan

CityMagazine
21.10.2025. 1 min Automobili


Reči Stiva Džobsa pre 30 godina danas zvuče kao da su pisane za nemačku autoindustriju.

Tačno pre tri decenije, osnivač Appla u intervjuu je ukazao na problem koji stručnjaci sada prepoznaju i u Mercedesu, BMW-u i drugim nemačkim proizvođačima.

Džobs je tada rekao da velika preduzeća često pokušavaju da ponove svoj uspeh tako što institucionalizuju proces – ali zamenjuju proces sa rezultatom.

Po njegovim rečima, to je recept za stagnaciju – i danas se ova misao pokazuje kao iznenađujuće aktuelna.

Automobilski konsultant Filip Raš, koji je među ostalim radio za Mercedes-Benz, upozorava da je nemačka autoindustrija zarobljena u sopstvenim procedurama.

„U kompanijama je nastala kultura u kojoj je proces sam sebi svrha. Fokus je na perfekciji postojećih procedura, a ne na kreiranju revolucionarnih proizvoda. Sada nam to lomi kičmu“, kaže Raš.

Ovaj pristup funkcioniše u stabilnim okolnostima, ali kod radikalnih promena – prelazak na električna vozila, razvoj autonomne vožnje, novi američki carinski propisi – rigidni procesi postaju fatalni. Dok se nemački proizvođači gube u birokratiji i sastancima, konkurencija razvija inovativne proizvode.

Raš naglašava da mnogi sastanci sa 20 učesnika često ne donose nikakve odluke, jer se sve mora eskalirati po hijerarhiji.

Većina zaposlenih se bavi prikupljanjem i prosleđivanjem informacija, dok mali deo zapravo stvara vrednost.

Rezultat je spora reakcija u vreme kada je brzina ključna konkurentska prednost.

Nemačka autoindustrija sada stoji pred izazovom: da se oslobodi „procesne paralize“ i ponovo stavi razvoj inovativnih proizvoda u prvi plan ako želi da ostane lider u svetu koji se brzo menja.

Oznake:

bmwmercedesstiv džobs

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Najprljaviji predmet u restoranu nalazi se na vašem stolu i ima 185.000 bakterija: Evo šta sve ne treba da pipate
Prethodni

Najprljaviji predmet u restoranu nalazi se na vašem stolu i ima 185.000 bakterija: Evo šta sve ne treba da pipate

Srpkinja otkrila 5 stvari koje su je iznenadile u Kini: "Podrignuli su mi u lice"
Sledeći

Srpkinja otkrila 5 stvari koje su je iznenadile u Kini: “Podrignuli su mi u lice”

Sledeći
Srpkinja otkrila 5 stvari koje su je iznenadile u Kini: "Podrignuli su mi u lice"
22.10.2025.

Srpkinja otkrila 5 stvari koje su je iznenadile u Kini: “Podrignuli su mi u lice”

Prethodni
21.10.2025.

Najprljaviji predmet u restoranu nalazi se na vašem stolu i ima 185.000 bakterija: Evo šta sve ne treba da pipate

Najprljaviji predmet u restoranu nalazi se na vašem stolu i ima 185.000 bakterija: Evo šta sve ne treba da pipate

One Comment

  1. StG kaže:
    23.10.2025. u 10:39

    Problem nije karakteristične samo za nemačku auto industriju. Uvek su uspešne kompanije imale odeljenja za istraživanje novih pristupa i novih tehnologija.

    Odgovori

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Najnovije

Kalum Tarner
Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
CityMagazine
žikina dinastija
Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
CityMagazine
hbo max decembar
Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
CityMagazine
mayales
Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
CityMagazine
hajduk u beogradu
100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sport
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖