Čuveni kvadratić na koji svi klikćemo ima tajnu namenu i neće vam se baš dopasti
Godinama unazad, svi klikćemo na čuveni kvadratić koji se nalazi na mnogim sajtovima uz natpis I’m not a robot (Nisam robot) i ne razmišljamo puno o tome koja je zapravo njegova funkcija.
Možda ste, recimo, pretpostavili da robot ne bi mogao da „vidi” taj kvadratić i samim tim ne bi uopšte mogao da klikne na njega, te da je to cela filozofija iza ove provere, ali to ipak nije slučaj.
To se stručno zove CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart), gde je Tjuringov test sredstvo za raspoznavanje veštačke inteligencije od ljudi.
Međutim, prava funkcija je drugačija i njega poenta nije samo kliktanje na ovaj kvadratić, već ono što je korisnik radio pre toga i što podstiče taj sajt da analizira istoriju poseta kako bi odredila da li je u pitanju stvarna osoba.
Kako je otkriveno još ranije u kvizu QI, vaše ponašanje na internetu pokazuje da ste čovek a ne mašina, pa npr, ukoliko ste pre toga gledali video snimke sa mačkama, tvitovali nešto i potom proverili mejl, to je dovoljno.
Kaže se i da nakon štikliranja kreće i analiza načina na koji ste pomerali miš pre toga, a ukoliko sajt to ne može da utvrdi pouzdano, onda dolazi test sa kliktanjem na elemente koji treba da se nađu na nekoj fotografiji (pešački prelaz, autobus, motor…).
Nisu baš svi presrećni što su ovo saznali, jer ipak treba biti oprezan na internetu, naročito kada se uzme u obzir da uvek postoje tajni načini praćenja naših aktivnosti.
Izvor: Unilad