Kulturni turizam i održivost u fokusu globalnog marketinga Turističke organizacije Nemačke u 2024. godini
Jedinstveni umetnički i kulturni krajolik Nemačke je snažan motiv putovanja za međunarodne turiste. Od 173 miliona kulturnih putovanja Evropljana širom sveta tokom 2023., 18,7 miliona vodilo je u Nemačku, što je čini odredištem broj jedan za putovanja inspirisana kulturom za Evropljane.
Istovremeno, gradska putovanja predstavlaju važan segment nemačkog dolaznog turizma: od ukupno 31,5 miliona ostvarenih turističkih putovanja Evropljana u Nemačku 2023., 12,9 miliona putovanja vodilo je u metropole – što čini tržišni udeo od čak 41 posto.
Nemačka je u top deset inostranih destinacija za putovanja iz Srbije. Od januara do decembra 2023. godine ostvareno je 246.000 putovanja iz Srbije u Nemačku što predstavlja porast od 19,4% u odnosu na isti period prethodne godine i postavlja Nemačku na osmo mesto na lestvici inostranih turističkih destinacija iz Srbije.
Ciljanim tematskim marketingom Turistička organizacija Njemačke (German National Tourist Board – GNTB) dodatno proširuje svoju predanost pozicioniranju Nemačke kao kosmopolitske i održive destinacije za putovanja inspirisana kulturom.
Ovim povodom u Beogradu je održano prijatno druženje na kojem su predstavnici medija imali mogućnost boljeg upoznavanja s kampanjama Turističke organizacije Nemačke: Cultureland Germany, 54 lokaliteta UNESCO svetske baštine, Simply FEEL GOOD, Stay Longer, 250 godina rođenja Kaspara Davida Fridriha (Caspar David Friedrich) i dr. Prisutnima su se obratili Cristian Salai menadžer i Maja Lunić PR menadžeka regionalne kancelarije Turističke organizacije Nemačke.
Od aprila 2024. nova inspirativna kampanja Cultureland Germany predstavlja kosmopolitsku kulturnu i umetničku scenu kao važnu komponentu urbanog kvaliteta života u metropolama i osnovu regionalnog identiteta u ruralnim regijama.
Fokus je na modernim aspektima, poput kulturnih žarišta gde se okupljaju umetnici iz celog sveta, umetnosti u javnom prostoru, modernog duha vinogradarstva u tradicionalnim kulturnim krajolicima ili međunarodno cenjenih muzičkih događaja. Sa druge strane, kampanja GNTB-a “54 lokaliteta UNESCO-ve svetske baštine u Nemačkoj” bavi se aspektima zaštite spomenika, negovanjem običaja i tradicije kao i održivim doživljajem kulture i prirode.
U skladu s inicijativom GNTB-a za duži obravak na putovanju, osam itinerara takođe kreira podsticaje za duži, održivi boravak u Nemačkoj. To je i osnovna ideja kampanje Simply FEEL GOOD, koja promoviše sertifikovane održive destinacije i ponude.
Još jedan fokus kulturnog turizma je 250. godišnjica od rođenja poznatog nemačkog umetnika Kaspara Davida Fridriha, romantičarskog slikara koji je na svojim delima prikazao raskošnu lepotu nemačke prirode. Mnoge lokacije koje su inspirisale njegove kreacije nastavljaju da plene posetioce svojim netaknutim šarmom, i mogu biti otkrivene na zvaničnom sajtu Turističke organizacije Nemačke.
Obeležavanjem 35. godišnjice od pada Berlinskog zida Turistička organizacija Nemačke promoviše inovativni razvoj u regijama koje su nekada bile odvojene granicom, s posebnim akcentom na rastući segment Workation.
A sa pogledom na 2025, GNTB promoviše Kemnic kao Evropsku prestonicu kulture.