Šta je digitalna distribucija muzike i ko u regionu to radi?
Digitalna distribucija predstavlja jedan od najsavremenijih načina plasiranja sadržaja putem interneta. Na ovaj način mogu da se distribuiraju različiti tipovi sadržaja, kao i sami sadržaji, bilo da je u pitanju muzika, odnosno audio formati ili video sadržaji koji podrazumevaju spotove, serije, filmove, emisije.
U velikoj meri digiralna distribucija uzela je maha kada je u pitanju muzička industrija, budući da zahvaljujući digitalnoj distribuciji, izvođači i kreatori sadržaja na vrlo jednostavan način mogu da dođu do šire publike.
Kada je reč konkretno o muzici, ovakav tip isporuke sadržaja moguć je onim kreatorima i izvođačima koji su deo neke izdavačke ili muzičke kuće, budući da su upravo te kuće zaslužne za distribuciju materijala na striming servise.
Neki od najpoznatitjih striming servisa u svetu su Spotify, Deezer, Tidal, Amazon Music i Apple music. Kako bi se sadržaj plasirao na bilo koji od ovih servisa, neophodno je da sam izvođač bude deo određene izdavačke kuće i upravo zbog toga i novi ali i stariji artisti odlučuju se da poklone svoje poverenje velikim label-ima.
Upravo zbog toga, saradnja sa izdavačkim kućama za artiste i kreatore sadržaja jedan je od ključnih faktora za rasprostranjenost i povećanu vidljivost. U svetu su jedni od vodećih kompanija za digitalnu distribuciju DistroKid, CDBaby i Tunecore, dok je na našim prostorima kompanija koja se time bavi te iznova radi na unapređenju mogućnosti za korisnike jeste IDJDigital.
IDJDigital pokrenut je 2015. godine, a za ovih sedam godina uspeo je da izgradi jaku bazu klijenata koji su im u potpunosti poklonili poverenje. U pitanju je kompanija koja posluje u domenu monetizacije online video sadržaja i distribucije muzike na najveće svetske muzičke platforme, a nastala je kao IDJVideos tim koji je, sa najgledanijim spotovima i najvećim YouTube kanalom u regionu, vec uveliko prepoznatljiv brend.
IDJDigital iznova prati trendove kada je u pitanju digitalna distribucija i konstantno radi na unapređenju novih inovativnih alata kako bi svojim klijentima olakšao pristup analitici, od slušanosti i demografije pratilaca, preko emitovanja i zastupljenosti u medijima, pa sve do praćenja zarade i same isplate monetizovane muzike.
Jedan od takvih alata biće dostupan na našem tržištu od polovine septembara ove godine, o čemu će javnost, kao i svi trenutni ali i potencijali klijenti uskoro biti više informisani, poručuju iz IDJDigital kompanije.
Naslovna fotografija: IDJ promo