Šta nam deca piju i jedu? Posle hit soka od 1.000 dinara, nova opsesija je plavi čips koji svi žele
Sok “Prime” je pre par meseci napravio pometnju među decom u Srbiji, pogotovo onom koja su zavisna od društvenih mreža i digitalnih platformi.
Pometnja je verovatno nastala zbog cene. U Americi košta 2 dolara, dok se kod nas prodaje po ceni od neverovatnih 1.000 dinara po flašici i kupuje se na benzinskim pumpama. Ali tu nije kraj. Posle skupocenog soka u Srbiju je stigao i plavi čips “Takis”, za koji kažu da je “najljući na svetu” i deca su poludela za njim.
Među omladinom je sve popularniji ekstremno ljut čips “Takis” za koji i dalje pouzdano ne znamo gde ima da se kupi u Srbiji, ali sudeći po informacijama na mrežama, košta oko 200-300 dinara. Mnogi su ga nabavili iz inostranstva i snimili se kako ga isprobavaju, čemu svedoče viralni snimci na mrežama.
Takis su grickalice valjkastog i spiralnog oblika. Dolaze u različitim okusima, a neki od najpopularnijih su: Fuego (ekstremno začinjeni), Nitro (još ljući), Salsa Brava (salsa ukus), Zombie (sir i čili ukus) i Wild (ljuti ukus).
Osnovni sastojci Takis grickalica uključuju kukuruzni griz, biljno ulje i začine koji im daju karakterističan ukus i ljutinu. Pomenuti Fuego i Nitro važe za najekstremnije začinjene i često se pojavljuju u izazovima na društvenim mrežama, kao što su “Takis Challenge” ili “Takis Roulette“.
Na internetu su se pojavili navodi da Takis može da uzrokuje čireve i rak. Ove tvrdnje su opovrgnute, ali su lekari upozorili da preterana konzumacija može da izazove gastritis i druge želudačne probleme.
@smusena.palmica Pošto ste toliko tražili evo ga napokon💛 iskreno ako nas pitate ovo je otrov i nemojte ga probatii😂💛 #fyp #foryoupage #zatebe #gdejesti #takis #blueheat #cips #tastetest #plavi #trending #balkantiktok ♬ Shakira: Bzrp Music Sessions, Vol. 53 – Bizarrap & Shakira
Jedan od najpopularnijih trendova koji su osmislili tinejdžeri na TikToku bio je taj da izazovu prijatelje i porodicu da pojedu Takis da vide mogu li da izdržate njegovu ljutinu.
Da li deca treba da kupuju ove proizvode, odlučiće roditelji. Stručnjaci savetuju da roditelji kada su ovakvi trendovi u pitanju budu oprezni, te da što više razgovaraju sa decom o njihovoj štetnosti kao i štetnostima novih tehnologija.