• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Aplikacija na telefonu koju svakodnevno koristimo neprestano nas špijunira, zna šta radimo i pričamo
Foto: HCFOTOSTUDIO / Alamy / Profimedia

Aplikacija na telefonu koju svakodnevno koristimo neprestano nas špijunira, zna šta radimo i pričamo

CityMagazine
26.07.2025. 3 min Opšte

Eksperti za sajber bezbednost upozorili su korisnike Android telefona na potencijalno opasne aplikacije koje prikupljaju njihove lične podatke bez jasnog razloga.

U zajedničkom istraživanju potrošačkog portala Which? i firme Hexiosec, ispitano je 20 najčešće korišćenih aplikacija iz kategorija društvenih mreža, online kupovine, fitnesa i pametnih uređaja – sa ciljem da se otkrije koje od njih prikupljaju najviše korisničkih podataka.

Među njima su se našle aplikacije kao što su WhatsApp, Facebook, TikTok, Instagram, Amazon, AliExpress, Ring Doorbell i Strava – koje su zajedno preuzete više od 28 milijardi puta širom sveta.

Urednik portala Which?, Hari Rouz, izjavio je:

„Milioni nas svakodnevno koristi aplikacije za sve, od praćenja zdravlja i kondicije do onlajn kupovine. Iako mnoge deluju kao da su besplatne, naše istraživanje je pokazalo da korisnici zapravo plaćaju svojim podacima, često u zastrašujuće velikim količinama.“

Analiza je pokazala da sve aplikacije traže tzv. rizična odobrenja, i to često bez stvarne potrebe, što znači da korisnici treba da budu mnogo pažljiviji pri davanju saglasnosti.

Istraživanjem je utvrđeno da je kineska aplikacija Xiaomi Home, koja podatke šalje direktno u Kinu, tražila više dozvola nego bilo koja druga, čak 91. među njima je bilo i pet rizičnih dozvola, uključujući pristup mikrofonu i lokaciji, što može rezultirati „zastrašujuće preciznim reklamama“ koje iskaču korisnicima.

Samsung SmartThings je tražio 82 dozvole, Facebook 69, dok je WhatsApp bio nešto umereniji sa 66. Posebno se istakao Temu, koji je, prema rečima stručnjaka, agresivno slao marketinške mejlove. U domenu društvenih mreža, TikTok je tražio mogućnost snimanja zvuka i pristup fajlovima na uređaju.

Otkriveno je i da je 16 od 20 aplikacija pokušavalo da kreira prozore koji se pojavljuju preko drugih aplikacija, što znači da mogu prikazivati iskačuće poruke čak i kada su obaveštenja isključena.

Ipak, neka rizična odobrenja mogu imati smisla, na primer, pristup mikrofonu kod aplikacija kao što su WhatsApp i Ring Doorbell u skladu je sa njihovom funkcionalnošću.

Hari Rouz ponovo je naglasio:

„Naše istraživanje još jednom pokazuje koliko je važno da proverite šta tačno odobravate kada preuzimate novu aplikaciju.“

U odgovoru na istraživanje, portparol kompanije Meta (koja poseduje WhatsApp, Facebook i Instagram) izjavio je da nijedna od njihovih aplikacija „ne koristi mikrofon u pozadini niti mu pristupa bez učešća korisnika“.

Tiktok je poručio da su privatnost i bezbednost „ugrađeni u svaki njihov proizvod“, kao i da aplikacija „prikuplja informacije koje korisnik dobrovoljno unosi, uz tehničke podatke koji podržavaju funkcionalnost aplikacije, bezbednost i korisničko iskustvo“.

Temu je naveo da se podaci o tačnoj lokaciji koriste kako bi se „automatski popunila adresa na osnovu GPS-a“.

„Temu rukuje korisničkim podacima u skladu sa lokalnim i međunarodnim propisima i vodećim praksama u industriji. U potpunosti smo posvećeni ispunjavanju regulatornih zahteva u Velikoj Britaniji i kontinuiranom unapređenju transparentnosti i izbora korisnika“, dodali su.

Amazon je, s druge strane, objasnio da se dozvole koriste za omogućavanje korisnih funkcija, poput „vizuelizacije proizvoda u prostoru putem kamere telefona ili pretrage govornim unosom“.

Na kraju, Samsung je poručio:

„Svesni smo važnosti privatnosti i zaštite podataka. Sve naše aplikacije, uključujući SmartThings, razvijene su u skladu sa zakonima o zaštiti podataka i smernicama kancelarije poverenika za informacije (ICO). Naši telefoni koriste Googleov Android operativni sistem, koji korisnicima po difoltu omogućava kontrolu nad pristupom podacima. U potpunosti poštujemo Googleove smernice za operativni sistem, uključujući i SmartThings. Ova aplikacija koristi isključivo dozvole koje su neophodne za njen rad i pružanje optimalnog korisničkog iskustva.“

Oznake:

aplikacijamobilni

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Kazna i do 4.000 evra za naizgled bezazlenu stvar: 10 najčudnijih zakona zbog kojih biste mogli da bankrotirate na odmoru
Prethodni

Kazna i do 4.000 evra za naizgled bezazlenu stvar: 10 najčudnijih zakona zbog kojih biste mogli da bankrotirate na odmoru

Šta se dogodilo s kućom iz serije "Srećni ljudi": Evo šta je danas na njenom mestu
Sledeći

Šta se dogodilo s kućom iz serije “Srećni ljudi”: Evo šta je danas na njenom mestu

Sledeći
Šta se dogodilo s kućom iz serije "Srećni ljudi": Evo šta je danas na njenom mestu
26.07.2025.

Šta se dogodilo s kućom iz serije “Srećni ljudi”: Evo šta je danas na njenom mestu

Prethodni
26.07.2025.

Kazna i do 4.000 evra za naizgled bezazlenu stvar: 10 najčudnijih zakona zbog kojih biste mogli da bankrotirate na odmoru

Kazna i do 4.000 evra za naizgled bezazlenu stvar: 10 najčudnijih zakona zbog kojih biste mogli da bankrotirate na odmoru

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine
    hbo max decembar
    Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
    CityMagazine
    mayales
    Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
    CityMagazine
    hajduk u beogradu
    100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖