Bivši FBI agent otkriva kako da prepoznate emocionalno inteligentne ljude
Emocionalna inteligencija nam pomaže da bolje čitamo ljude, razumemo njihova osećanja i znamo kako da ih saslušamo.
Na početku interakcije, posebno u osetljivim situacijama, ljudi koji su emocionalno inteligentni se lako prepoznaju.
Bivši agent FBI, Kris Vos, stekao je važnu veštinu tokom svoje 24-godišnje karijere kao međunarodni pregovarač FBI-a; naučio je kako da sluša i razume druge ljude.
Na primeru, Vos je bio pregovarač u situaciji talačke krize tokom pljačke banke u Bruklinu 1993. godine, gde je telefonski pregovarao sa suprugom pljačkaša.
Da bi rešio konflikt, primenio je tri tehnike koje, kako kaže, ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom često koriste u interakciji sa drugima:
- Miran, umirujući glas
U toku pregovora 1993. godine, Vos je koristio tehniku koju je nazvao “The Late Night FM DJ” – jasan, pomirljiv i miran glas koji je koristan u gotovo svakoj situaciji. Taj ton glasa pokreće neurohemijsku reakciju koja smiruje mozak sagovornika, što omogućava jasan odgovor od oba učesnika u razgovoru.
“Iskreno interesovanje i izražena briga za sagovornika podstiču emocionalnu regulaciju”, objašnjava Vos. “Govoreći jasno i pomirljivim glasom, lako možete smiriti obe strane.”
- Ponavljanje sagovornikovih izjava u vidu pitanja
Ogledanje je efikasna tehnika za podsticanje dijaloga sa sagovornikom i prikupljanje informacija. Ogledajte drugu osobu tako što ćete ponoviti neke od ključnih reči koje su koristile u poslednjem pasusu.
Na primer, ako bi pljačkaš rekao: “Imao sam zaista težak dan zbog svog stresa pod kojim sam bio”, Vos bi odgovorio: “Pod kakvom ste vrstom stresa?”
Na taj način ostajete prisutni i emotivno utemeljeni, dok dopuštate pljačkašu banke da nastavi sa pričom, što vam daje vremena za razmišljanje.
- Imenovanje sagovornikovih osećanja
Tokom pregovora, Vos je postavio pitanje drugom pljačkašu banke: “Nije bila tvoja greška, zar ne?” ili “Žao ti je što se to dogodilo, zar ne?” Oba pitanja ukazivala su na činjenicu da je razbojnik postavljen u bezbedan položaj, što je omekšalo njegov odbrambeni mehanizam.
Ova taktika se koristi kako biste verbalno prepoznali i imenovali osećanja sagovornika. Primeri ovakvih izjava uključuju: “Izgleda da ste u stresnoj situaciji” ili “Jasno je da niste zadovoljni kako su se stvari ispostavile”.
Visoka emocionalna inteligencija zahteva aktivno i strateško slušanje. Vos je uspeo da ubedi pljačkaše banaka da se predaju i oslobodi taoce jer je uspešno primenio nešto što većina nas verovatno ne bi uradila u sukobu pod velikim pritiskom – slušao je.
Njegovi alati za pregovaranje su laki za upotrebu u svakoj životnoj situaciji. Ako ste u stanju da savladate veštinu slušanja, možete lako koristiti svoju emocionalnu inteligenciju kako biste uspešno razrešili sukobe sa kolegama, supružnicima ili čak uznemirenim tinejdžerima.