Koja je razlika između korisnika društvenih mreža i ljudi koji slušaju podkaste?
Statistika pokazuje da broj ljudi koji slušaju podkaste raste širom sveta i tim povodom su istraživači iz Australije rešili da ispitaju koje odlike krase ove ljude. Pored toga, podaci su upoređeni i sa osobinama korisnika društvenih mreža na osnovu velikih pet osobina ličnosti.
Studija je obuhvatila 300 ljudi, od kojih je 240 slušalo podkaste. Glavni zaključci su da njih motiviše intelektualna radoznalost i otvorenost prema novim informacijama. A, sa druge strane, iako kod njih nije zabeležena želja za pripadanjem nekoj grupi, nisu povezani ni sa osećajem nezavisnosti. Prethodne studije sprovedene u SAD pokazale su da ljudi slušaju podkaste kako bi se zabavili ili pronašli nove informacije, što se delimično poklapa i sa novim rezultatima.
A kakav je odnos sa korisnicima društvenih mreža? Oni su, takođe po prethodnim istraživanjima, najčešće povezani sa željom za pripadanjem nekoj zajednici, pa makar i virtuelnoj. Po velikih pet osobina ličnosti (otvorenost, savesnost, ekstrovertnost, saradljivost i neuroticizam), oni su najviše neurotični, dok su ljudi koji slušaju podkaste najviše otvoreni.
I ostale crte ličnosti su uzete u obzir prilikom istraživanja, ali najviše su upoređivani podaci iz kategorije neuroticizma. Sveukupno gledano, muškarci će pre slušati podkaste od žena, ali nema podataka o rodno neutralnim ili transrodnim osobama, na primer. Motive za slušanje podkasta su definisali sami ispitanici, tako da zaključke ipak treba uzeti sa dozom opreza.
Izvor: Insider
Naslovna fotografija: Photo by Dillon Shook on Unsplash