Chanel No. 5 je proslavio svoj 100. rođendan
Godine 1921. Gabrijela „Koko“ Šanel stvorila je nešto što je oduvek želela, a to je „ženski parfem sa mirisom žene“. Legenda kaže da je od deset potencijalnih mirisa za novi parfem, koje je smislio rusko-francuski hemičar i parfem-majstor Ernest Bo, ona izabrala peti.
Šanel navodno nije želela da mu nadene neko novo ime, verujući u talismansku moć broja pet. „Ja predstavljam svoje nove kolekcije svakog 5. maja, dakle petog meseca u godini. Broj 5 će mu doneti sreću“, objasnila je ona svoju odluku. Tako se rodio najpoznatiji parfem na svetu, Chanel No. 5, koji je nedavno proslavio svoj stoti rođendan.
Jedan vek od njegovog nastanka, No. 5 nije postao samo najprodavaniji parfem (navodno se proda jedna bočica svakih 30 sekundi), već i deo popularne kulture, čiji se uticaj vidi u filmovima, dizajnu i vizuelnoj umetnosti. Muzej moderne umetnosti u Njujorku još 1959. je u svoju kolekciju primio jednu flašicu ovog poznatog parfema, a dvadeset šest godina kasnije, njen dizajn, za koji je odgovorna sama Koko Šanel, imortalizovao je Endi Vorhol na svojim printovima.
Vizionari iz sveta modne fotografije i sedme umetnosti kao što su Ričard Ejvdon, Ridli Skot i Baz Lurman bili su deo reklamnih kampanja za Chanel No. 5, a u njima su, između ostalih, učestvovale Loren Haton, Katrin Denev, Nikol Kidman, Marijon Kotijar i Merilin Monro.
Naravno, opšte pomame za ovim parfemom ne bi bilo da on ne miriše tako dobro. Njegova bogata kombinacija cvetnih mirisa, u kojoj prednjače jasmin i ruža, i danas opčinjava žene.
Jubilej Chanel No. 5 parfema obeležen je izlaskom dijamantske ogrlice sa motivima njene prepoznatljive bočice. Za njen dizajn odgovoran je Patris Lugeru, kreativni direktor odeljenja za nakit ovog brenda.
„Nije moguće biti elegantan bez parfema. On je nevidljiv, nezaboravan i definitivno najbolji asesoar“, izjavila je jednom Koko Šanel. Teško je ne složiti se sa njenom konstatacijom.
Izvor: Harper’s Bazaar