FarmaCity: Mesto gde nastaju vaši omiljeni kozmetički proizvodi
Kreirati kvalitetan proizvod, biti društveno odgovoran, a opet cenovno konkurentan je izazov pred kojim se danas nalaze mnogi brendovi. Upravo zbog ovoga, jedan brend u Srbiji u poslednje vreme posebno privlači pažnju, kako kupaca tako i medija. U želji da otkrijemo šta se krije iza imena FARMASI posetili smo njihovu fabriku u Turskoj.
Pre više od šest decenija, jedan čovek i njegova ljubav prema zdravlju i lepoti, pokrenuli su kreiranje FARMASI brenda nemenjenog celoj porodici. Njegovo ime je Dr. Cevdet Tuna. On je tvorac prve fabrike lekova u Instanbulu, u kojoj su još 50-tih godina prošlog veka, proizvedeni prvi sirupi protiv kašlja, tablete protiv bolova, gelovi za masažu i mnogi drugi proizvodi, preteče današnjim savremenim lekovima. Prve proizvode napravio je za svoju suprugu i porodicu, a danas ova kompanija u svom portfoliju ima preko 2000 različitih preparata i 360 miliona korisnika širom sveta na pet kontinenata.
Svi FARMASI proizvodi nastaju kao kombinacija tradicionalne recepture i savremene tehnologije u pet različitih, ali integrisanih fabrika koje proizvode dekorativnu kozmetiku i parfeme, proizvode za negu lica i tela, suplimente za zdraviji i aktivniji život, sredstva za čišćenje i održavanje kuće, plastična pakovanja i specijalizovanu ambalažu u tubama. Ovaj kompleks je smešten u ekološki zaštićenom i najčistijem delu Istanbula, u oblast Omerli, na 120,000 m2 okruženih šumom i na prirodnim izvorima lekovite vode, čiji mineralni sastav nije moguće reprodukovati, a sastavni je deo svih Farmasi proizvoda.
Zaposleni s razlogom nazivaju ovaj kompleks FarmaCity, jer se nalazi na izvorima prirodne lepote, a pored proizvodnih pogona, u njemu su i objekti za odmor i razonodu zaposlenih, njihovih porodica i gostiju koji često dolaze iz inostranstva. Tokom trodnevne posete Instanbulu imali smo priliku da zavirimo u ovaj kompleks i otkrijemo delić njihove recepture za lepši i kvalitetniji život.
Posetom Farmasi show room-a i istraživačko-kongresnog centra upoznali smo se sa paletama različitih proizvoda. Potom su nas ugostili inžinjeri u laboratoriji gde smo dobili priliku da kreiramo sopstvenu nijansu tečnog ruža. Bilo je to iskustvo koje ćemo sigurno dugo pamtiti, ali ništa manje i činjenicu da smo u proizvodnom pogonu gledale kako funkcioniše mašina, jedinstvena u svetu, u koju je dovoljno nasuti određenu količinu granula nakon čega ona sama pravi plastičnu ambalažu za Farmasi preparate.
Odlična organizacija ovog kompleksa omogućava proizvodnju više od 1000 tona dnevno. Najpoznatije linije su Farmasi (2004) i Dr. Cevdet Tuna (2009). Svi proizvodi su bazirani na prirodnim sastojcima, bez parabena, veštačkih boja, triklosana, teških metala. Dermatološki su testirani i nisu testirani na životinjama, a odnedavno postoji i organski sertifikovana aloe vera kolekcija. Poslednjih godina brend je prepoznat za celu porodicu pa su kreirana i Mr. Wipes Biohome (2014) sredstva za održavanje kućne higijene. Sirovine korišćene u ovim proizvodima poseduju Ecocert sertifikat, ne sadrže fosfate, ekološki su razgradive i koncentrovane što ih čini ne samo efikasnim već i ekonomičnim. U ovom kompleksu se proizvodi i wellnes program, tačnije Nutriplus (2015) suplimenti za ishranu i kontrolu težine kao i za aktivniji i zdraviji život.
Kompanija postoji već 69 godina, a tokom svog profesionalnog rada Dr C. Tuna se rukovodio ličnim principima među kojima su ljubav prema poslu i verovanje da su ljudi najvredniji deo kompanije. Ta vodilja je podstakla i njegovog sina Omera Hakana Tunu da 2010. godine u kompaniji započne Multi Level Marketing. Sa direktnom prodajom su prvo počeli u Turskoj, a potom je proširili u 25 zemalja sveta. Zahvaljujući poslovnoj politici Farmasi je danas vodeća kompanija u Turskoj za kozmetiku i direktnu prodaju, jedna u top 3 najbrže rastuće kompanije za direktnu prodaju u svetu, a prva u Evropi.
Više o Farmasi brendu možete pronaći na farmasi.rs