Ana Vintur odlazi, a Met Gala ima novu upravu: Crveni tepih ili običan otirač – šta nas čeka?
Da li su Džef Bezos i Lorin Sančez upravo osudili Met Galu?
Kako su milijarder iz Amazona i njegova supruga najavljeni kao finansijski pokrovitelji najveće A-list događaja u svetu mode, Ešli Muir iz Independenta istražila je šta njihovo uključivanje znači za instituciju i kako par koristi priliku da prodre u kulturnu sferu.
Džef Bezos je svojoj supruzi poklonio ono što samo milijarder može: deo Met Gale 2026.
Metropolitan Museum of Art je u nedelju objavio da će naredna modna ekstravaganca biti “omogućena” zahvaljujući trećem najbogatijem čoveku na svetu i njegovoj supruzi, Lorin Sančez Bezos, koji su imenovani za glavne sponzore, uz sekundarne donatore – Condé Nast i Saint Laurent. U svojoj novoj ulozi, par će nadgledati sve, od pozivnica, logistike, do ukupne prezentacije događaja. Možemo zamisliti visoku modu isporučenu u Amazon kartonskim kutijama, crveni tepih prenosen uživo na Prime Video i slavne ličnosti dovožene u Njujork Bezosovom raketom Blue Origin (ok, ovo poslednje možda je preambiciozno).
Naravno, ovo je verovatno više Sančezina vizija nego Bezosova. Bivša novinarka se smatra ključnom u rebrendiranju svog supruga iz tehnološkog maga Amazona u člana globalne elite odelo-džentlmen. Kupovina puta do najvećeg A-list događaja u socijalnom kalendaru deluje kao deo plana za kulturnu dominaciju.

foto: Stephen Lovekin/BEI / Shutterstock Editorial / Profimedia
Sasvim drugačije
Očekujte sasvim drugačiju Met Galu u maju. Prva promena je što njihovo imenovanje krši tradiciju da glavni sponzor bude legacy modna kuća, što je bilo ključno za identitet događaja. Kao prošlogodišnji glavni sponzor, Louis Vuitton je dominirao crvenim tepihom oblačeći zvezde poput Sabrine Carpenter, Farela Vilijamsa i Zendaje. Sponzor je takođe ključan za komunikaciju vizije događaja, pa saradnja sa milijarderom Amazona deluje neočekivano (posebno jer online prodavnica uglavnom prodaje brzu, jeftinu modu).
Pripremite se i za diskretne aluzije na imperiju dostave. Ovo nije Bezosova prva filantropska avantura. Na jednom događaju za Council of Fashion Designers of America ranije ove godine – gde je Bezos Earth Fund bio partner u inicijativi od 6,25 miliona dolara – jedna od domaćica, Tejana Tejlor, spomenula je dvodnevnu dostavu Amazona. Kad su u pitanju paketi i rokovi isporuke, suptilnost nije opcija.

Lista gostiju
Što se tiče liste gostiju, poznato je da par ima impresivnu adresar knjigu. Njihovo ekstravagantno venčanje u Veneciji u junu – procenjene vrednosti od 400 do 500 miliona dolara – okupilo je Bila Gejtsa, Opru Vinfri, Leonarda Dikaprija, Ivanku Tramp i Kardashianke. Može li to značiti da će mesta zauzimati politički i poslovno povezani magnati? Par je podržao predsednika Donalda Trampa na njegovoj inauguraciji u januaru; republikanski glumac Sidni Sveni takođe je prisustvovao venčanju. Zašto ne pozvati i celu posadu Blue Origin-a (uz Keti Peri i društvo)?
Moglo se to i naslutiti. Samo nekoliko dana nakon venčanja u Veneciji, Sančez se pojavila na digitalnoj naslovnici američkog Voguea u svojoj Dolce & Gabbana venčanici sa natpisom: „Here comes the bride!”. Takođe, Sančez je viđena na događajima sa Anom Vintur, globalnom urednicom Voguea i glavnom direktorkom sadržaja Condé Nasta, koja predsedava Met Galom od 1995.
Preuzimanje Met Gale od strane para ima značaj za umetnost – ali verovatno ne iz filantropskih razloga. Ovo je umetnička institucija koja – iako sa holivudskim sjajem – ima duboke korene. Osnovana 1948, ali poznata po publicisti Lambertu, gala je nastala kao humanitarni događaj za Metov Costume Institute, služeći kao otvaranje godišnje izložbe. Lista gostiju uglavnom se sastojala od njujorške društvene elite, upravnog odbora muzeja i modnih insajdera, sa vrlo malo prisustva slavnih ličnosti.

Met Gala je modni Oskar
Pod Vinturinim vođstvom od devedesetih, gala je postala mašina crvenog tepiha koja se iščekuje više od Oskara. Ovo je događaj koji slavi slavne na površini, ali takođe pruža platformu kreativcima, dizajnerima, stilistima i šminkerima iza glavnih outfita. Svake godine dizajneri – kako novi, tako i etablirani – nude svoje interpretacije nove teme i kreiraju inovativne, često karijeru definišuće kreacije koje ulaze u modnu istoriju. U prethodnim godinama, lookovi su bili od ikoničnih do ekstravagantnih: poput Zendaje u John Galliano za Maison Margiela za 2024. temu „Sleeping Beauties: Reawakening Fashion” ili Džareda Leta 2023. u kostimu mačke u čast pokojnog Karla Lagerfelda i njegovog ljubimca Šupet.
U modernom dobu pop kulture, Met Gala je postala još relevantnija. Dok samo odabrani imaju pristup, na društvenim mrežama se odvija potpuno drugačija zabava – gde legionari fanova postaju kritičari mode za jednu noć, analizirajući svaki izgled i njegovu vrednost. Influenceri poput Eme Čemberlen i Amelije Dimoldenberg prave Instagram-prijateljske intervjue u žurbi. Često, nakon Met Gale, publika nauči nešto novo o modnoj istoriji – prošlogodišnja tema je prikazala istoriju Black Dandyizma.

Pošto Vogue?
Čak i ako događaj ne postane parada Amazon logotipa, značaj sponzorstva Bezosa ide dublje. Naravno, ovo je humanitarni događaj koji je uvek zahtevao korporativno finansiranje u pozadini – vrsta novca koju danas samo tehnološke kompanije imaju – ali preuzimanje od strane Bezosa naglašava mračniji pomak u kulturi, gde kreativne platforme, institucije i mediji sve više kontrolišu mali broj moćnih igrača. Ranije ove godine, Bezosov Amazon MGM Studios je osigurao punu kreativnu kontrolu nad franšizom Džejms Bond, izazivajući zabrinutost za budućnost franšize.
Njegova kulturna dominacija ovde se neće zaustaviti. Sugeriše se da bi Bezos jednog dana mogao da kupi izdavača Voguea, Condé Nast, i da uključi svoju suprugu u prestižni naslov, iako je to samo spekulacija. Ipak, s obzirom na trenutne finansijske izazove medijske industrije, nije potpuno neverovatno. Koje god bile namere Bezosa i njegove supruge, može se reći da su tek na početku.

Trenutno nema komentara! Budite prvi