„Bravo, neko konačno da kaže naglas“: Hrvatska influenserka pokrenula izazov koji nam je svima neophodan, a nismo ni bili svesni
Da li vam je više muka od must have komada za proleće i masivnih haul-ova u kojima vam influenserke pokazuju milionite baggy jeans, prugastu košulju i sve to vade iz 26 kesa i kutija koje im je doneo poštar koji ih poznaje bolje od rođene tetke? I nama. I zato u 2025. okrećemo novi list.
Brza moda nam se svima uvukla pod kožu. Kao sunđeri upijamo nove viralne komade sa TikToka za koje morate da „trčite u Zaru“ jer će se rasprodati brzinom svetlosti. I stvarno hoće, jer priznajmo, sve smo mi nasele na tu priču koja nam se servira. Jedna od retkih influensera koja se osvrnula na ovaj problem, i rešila da stavi tačku na jeftini konzumerizam koji nam puni ormare, a prazni džepove je Ela Grego koja je pokrenula izazov i pozvala svoje pratioce da mesec dana ne kupuju ništa novo od garderobe.
Watch on TikTok
Ela Grego, Riječanka s beogradskom adresom, mnogima je omiljeno lice s društvenih mreža. Nekadašnja manekenka i model na ovoj društvenoj mreži svakodnevno deli inspiracije i ideje autifta za različite prilike, a odnedavno, kako je postala majka, deli i sadržaj na temu majčinstva.
Sada je rešila da iznese svoj stav o brzoj modi i ohrabri svoje pratioce da ne budu žrtve konzumerizma i da radije pročešljaju svoje ormare i nađu neke stare komade kojima mogu da udahnu novi život.
Elin izazov prihvatilo je mnogo žena i pohvalilo njenu ideju.
„Bravo, neko konačno da kaže naglas“, Tačno, dosadilo mi je gledati sve to, postalo je i fake, ništa novo, znamo da će preporučiti svaku novu stvar s tiktoka, niko ne priča koliko tu leži konzumerizma i neke vrste zavisnosti od šopinga“, „Ljudi su čudo. Zadužuju se da bi trpali u ormare. Srećna sam što imam skromnu i racionalnu decu tinejdžere koja vrlo dobro promisle pre kupovine“, „Većina ljudi se budi, svima je cilj da ne kupuju ništa u ovoj godini“, „Baš tako, nepotrebno kupujemo i pola toga ne nosimo“, samo su neki od komentara ispod njene objave.
Šta je brza moda?
Brza moda bazira se na principu masovne proizvodnje i niskih cena, čime podstiče konzumerizam i stvaranje lažne potrebe za novitetima. Društvene mreže, influenseri i prilično agresivni marketing igraju ključnu ulogu u oblikovanju percepcije potrošača, sugerišući da stalno treba nešto novo da kupimo kako bismo ostali u trendu. Ovakav način kupovine dovodi do nagomilavanja odeće koju često nosimo samo nekoliko puta pre nego što završi zaboravljena u ormaru ili, još gore, na otpadu.

Osim ekoloških posledica, brza moda ima i društvene troškove. Većina jeftine odeće proizvodi se u zemljama s niskim radnim standardima, gde radnici rade u teškim uslovima za minimalne nadnice. Kupovinom odeće iz održivijih izvora ili second-hand radnji možemo doprineti smanjenju eksploatacije i podržati etičniju industriju.
Nema komentara! Budite prvi.