Mala crna haljina Katrin Denev u filmu „Lepotica dana”
U kadru filma reditelja Luisa Bunjuela, Katrin Denev je Severin Serizi, mudra i fatalna dama. Ona je mlada, dobro udata žena za muškarca koga voli, međutim u tajnosti odlazi u bordel, gde radi od 2 do 5 po podne. Gazda joj dodeljuje prikladan nadimak, po kome je film nazvan, a dvostruki život sa sobom povlači i specifičan garderober. Mala haljina i kišni ogrtač pravi su odraz mazohističkog konflikta koji je zaposeda. Izrada kostima poverena je Iv Sen Loranu, a jedan se posebno izdvaja. Crna haljina Odri Hepbern u filmu Doručak kod Tifanija brzo je dobila naslednicu, koja je provokativna sa merom, ima pojas koji ističe glumičin stuk, okovratnik i manžetne u kontrasnoj boji slonovače.
Luis Bunjuel smatrao je da je pored onoga što izgovara podjednako važno kako glumica izgleda. Sa tim se slaže i sama Katrin Denev, koja odaje zasluge kreatoru. Mala crna haljina stupa na scenu nakon nekoliko upadljivih kostima, što ukazuje na promenu u razmišljanju junakinje. Ona nas podseća na školsku haljinicu, i predstavlja svojevrstan štit. Interesantno je da je glumica nosi pri kraju filma, što je zbunjivalo gledaoce nekada, ali i danas. Severin muž nalazi se u kolicima, a ona preobučena izigrava medicinsku sestru, kao da želi da povrati nevinost. Ipak, muževljev prijatelj pokušava da mu stavi do znanja da njen izgled ne treba da ga zavara, jer je poznato da ima afere sa strane.
Kada je snimanje otpočelo, Katrin Denev imala je svega 22 godine, i upravo tada je upoznala čoveka nadimka kralj Pariza. Kreator, koji je već imao priliku da sarađuje sa glumicama, pao je na šarm glumice i njene zavodljive kose. Ubrzo je postala ne samo njegova muza, već i prijatelj, a radili su na sledećim filmovima: Sirena Misisipija, Otkucaji srca, Glad… Slično je bilo i u privatnom životu, pa mu je tako glumica ukazala poverenje kada je trebalo da upozna englesku kraljicu, davne 1965. Ali, vratimo se današnjoj temi, o kojoj možemo napisati još ponešto. Iv Sen Loren kombinacijom jednobojnih kostima i šik asesoara, još jednom je dokazao svoj istančan ukus i dar. Prema rečima scenariste, njegov kolega, Luis Bunjuel želeo je da prikaže ženske fantazije iz njihovog ugla, a ne doživljaja muškaraca. Tu je kreator stupio na scenu i osmislio usku, minimalističku haljinu sečenu tačno iznad kolena, koju neprirodna junakinja ume da iznese. Upravo time i zavrašavamo današnju priču, koja nam pokazuje da je domaštavanje moguće i bez zavirivanja ispod odeće. Na gledaocu je da uposli vijuge i sanjari…
Izvor: Vogue France
Naslovna fotografija: CHRISTOPHEL COLLECTION © Robert and Raymond Hakim