“Ovce su za šišanje”: Isti par patika u dve radnje u Beogradu prodaje se za 9.000 i 21.000 dinara
O tome koliko nas prodavci “deru” najbolje govori ovaj par Puma patike koji se prodaje u dva popularna sportska lanca u Srbiji po cenama koje se razlikuju za čak 12.500 dinara.
Na Tviter profilu “Udruženje potrošača EFEKTIVA”, osvanuo je novi primer toga kako nas trgovci ne štede i koliko se trgovačke marže za jedan isti proizvod mogu razlikovati kod različitih prodavaca.
TRGOVAČKE MARŽE!
— Udruženje potrošača EFEKTIVA (@UBKEFEKTIVA) June 12, 2023
✂️🐑🐑🐑🐑 pic.twitter.com/VqW9ITbXQp
Fotku su objavili uz komentar: “Ovce su za šišanje”.
Naime, par patika brenda Puma u jednoj popularnoj sportskoj radnji košta po punoj ceni 21.499 dinara, dok u konkuretnom lancu na sniženju od 30 odsto košta 9.093 dinara.
Zanimljiv detalj jeste da “puna cena” u drugoj radnji iznosi 12.990 dinara, što je skoro upola manje od “pune cene” identičnih patika u prvoj prodavnici.
Kolike su trgovačke marže u Srbiji?
Trgovačke marže u Srbiji kreću se od tri do 80 odsto, u zavisnosti od proizvoda, mada ima i artikala gde razlika između proizvođačke i potrošačke cene ide i do 400 odsto.
Najniže marže imaju najosnovnije namirnice – od tri do 10 odsto, odeća i obuća prosečno 40 odsto. Kod kolica, sedalica i druge opreme za najmlađe, poznatih svetskih brendova – i do 100 odsto, a na luksuzu se zarađuje i više od 400 odsto.