Pregled revija na 47. Perwoll Fashion Week-u, treći deo
Prvo digitalno izdanje Perwoll Fashion Week-a nastavljeno je emitovanjem novih dizajnerskih revija, kao i drugim pratećim sadržajima, a više o tome saznajte u nastavku.
NAKON LONDONA U BEOGRADU
Videli smo predstavljanje nove kolekcije ANAHATA, brenda BULKA iza kog stoji dizajnerka Nina Bogosavljev, a koja je prikazana u septembru na istorijskom, prvom online izdanju Londonske nedelje mode u okviru programa u organizaciji Fashion Scout-a.
U ovoj kolekciji prikazana je neiscrpna inspiracija u spoju dva kraja sveta, Indijskih vividnih boja, slavljenja života, izlazaka Sunca, razigranosti materijala i srpske tradicije i ornamentike. Izuzetna pažnja pridavana je izboru materijala i izradi svakog unikatnog komada i saradnji sa vrhunskim stručnjacima isključivo u našoj zemlji. Kolekcija je začinjena beskrajnim entuzijazmom i radošću življenja.
NONNA HANDMADE
Nonna Handmade je porodična firma u čijem radu učestvuju tri generacije koje nastavljaju tradiciju veza, modelovanja i tkanja nasleđenu od dede i nane, po kojoj brend i nosi ime. Kolekcija Nona Ethno za proleće-leto 2021 obrađuje dva segmenta kulturne baštine kao inspiraciju. Zastupljeni su motivi veza istočne Srbije i motivi veza iz beogradske građanske porodice s početka dvadesetog veka. Boje u kolekciji su naturbela sa pink i zlatnim vezom.
Nonna Ethno kolekcije urađene su od prirodnih materijala kao što su lan, pamuk i svila, a motivi primenjeni kroz vez naslanjaju se na bogato kulturno nasleđe Srbije, uglavnom građanske odeće s početka 19. veka. Nonna odeća namenjena je osobama rafiniranog ukusa koje žele za sebe kvalitetne proizvode od prirodnih materijala. Košulje, haljine i blejzeri iz Nonna proleće-leto 21 kolekcije kao i prateći program spajaju savremeno i tradicionalno na jedinstven način.
ODRŽIVOST U MODI
Održiva moda je već nekoliko godina prisutna u okvirima Belgrade Fashion Week-a. Ova važna tema je uvršćena u program manifestacije radi permanentnog podizanja svesti javnosti o lošim aspektima konzumerizma, kao i edukacije kako svako od nas može dati doprinos očuvanju planete od izuzetno loših uticaja procesa raspadanja tekstila. Zabrinjavajuća je činjenica da je modna industrija jedan od najvećih zagađivača planete, veći čak i od avio industrije, a često tik iza naftne. U okviru 47. po redu Beogradske nedelje mode održana su dva panela sa komplementarnim temama i jedinstvenim ciljem, da se što više subjekata uključi u aktivno zagovaranje održive mode i cirkularne ekonomije. Obe panel diskusije u skladu sa trenutnom situacijom održane su online.
Panel pod nazivom Da li naša odeća uništava planetu? je deo projekta Tekstilni otpad nije u modi, koji realizuju Udruženje za održive inicijative (F.fm) i Centar za unapređenje životne sredine sa idejom da skrenu pažnju na poguban uticaj tekstilnog otpada po ekosistem, kao i nedostatak potrebnih regulativa za upravljanje ovom vrstom otpada u našoj zemlji.
Na panelu Održiva – cirkularna ekonomija modne industrije se diskutovalo na temu ciljeva, koncepta, perspektive, mape puta cirkularne ekonomije u Srbiji, kao i o izazovima u tranziciji na CE. Govorilo se i o sporoj modi, ponovnoj upotrebi iskorišćenih resursa, deljenju i pružanju usluga umesto kupovine novih komada, produžavanju životnog veka tekstila i sl.
IZLOŽBA MODNIH DETALJA
Pratioci Perwoll Fashion Week-a premijerno su mogli da pogledaju i snimak Izložbe modnih detalja, koji čine esenciju stila svakog od nas. U okviru videa predstavljeni su nakit HOTA HOTA JEWELLERY, rukavice CLASSY GLOVES, nakit Gordana Perenčević, tašne LOOLA’S, obuća REDA Milano, nakit Dragana Ognjenović, tkanje RARA, nakit ISKRA, tašne KIKA WOO i LILU obuća.
U posebnom terminu je emitovan specijalni film BFW exhibition – Fashion & Accessories kojim je predstavljena nova kolekcija LILU obuće. Danijela Biškup, dizajnerka koja stoji iza ovog brenda, tradicionalno svoje modele kreira u malim serijama ili čak kao unikatan par i zasluženo je pozicionirala svoj rad kao jedan od najpoznatijih domaćih brendova obuće sa dizajnerskim potpisom. Svoje modele izlaže u IDENTITY radnji u Beogradu, zajedno sa Jelenom i Svetlanom Proković – JSP, poznatim dizajnerkama garderobe. Danijela nema ništa protiv trendova, ali ih ne prati po svaku cenu. Postoje tipovi obuće koja je stalno zastupljena u asortimanu, poput salonki i baletanki, ali uvek ima modela koji je apsolutno izdvajaju i razlikuju od svih ostalih.
BFW CHOICE U ADA MALL SHOPPING CENTRU
Na kraju prvog Digitalnog Perwoll Fashion Week-a otvoren je novi POP UP STORE – BFW CHOICE u Ada Mall Shopping Centru. U ovom concept store-u pružena je mogućnost da najbolji izbor dizajnerske odeće i aksesoara, više od 20 domaćih dizajnera, bude na jednom mestu dostupan svim posetiocima ovog posebnog centra za kupovinu i uživanje. Modni poklonici, i oni koji će to tek postati, imaju mogućnost da zadovoljavajući svoje potrebe za kvalitetnim i originalnim komadima garderobe ujedno pruže podršku domaćim samostalnim dizajnerima i njihovim malim biznisima.
Ova izložbeno-prodajna postavka oplemenjena zanimljivim fotografijama sa Beogradske nedelje mode, realizovana je u okviru udruženja dizajnera BFW Design Collective. Pored popularizovanja najaktivnijih domaćih samostalnih dizajnera kroz različite Pop Up postavke, cilj projekta je i da se autorski modeli izmeste iz svojih baza – dizajnerskih radnji i ateljea, i tako postanu vidljiviji što širem auditorijumu.