Prepoznatljivi paterni poznatih modnih kuća
Zna se da je logo ono što najviše definiše svaki modni brend. Ali, tu je i specifičan patern koji takođe kreira stil i vizualni identitet. Ponekad se logo i patern preklapaju, a nekad funkcionišu zasebno. Zato, podsetite se nekih od najznačajnijih paterna poznatih modnih kuća. I ne zaboravite – kreatori se menjaju, ali paterni ostaju zauvek!
Louis Vuitton
Neverovatna informacija kazuje da je ovaj patern dizajnirao Žorž Viton pre 122 godine! Braon-bež kombinacija boja dobro je osmišljena, a pored logoa modne kuće – LV, nalaze se cvetni motivi koji su inspirisani japanskim simbolizmom. Patern se javlja na mnogim komadima Louis Vuitton-a – od torbi, preko jakni, džempera, kaiševa, i patika.
Givenchy
Princip paterna koji ima modna kuća Givenchy sastoji se od slova G na koje se nadovezuje isto to slovo samo obrnuto, kao u ogledalu. Tako se stvaraju svojevrsni kvadratići koji se zatim ponavljaju unedogled. Ovaj hipnotišući i obično crno-beli motiv vidi se na torbama, maramama, šalovima…
Burberry
Tartan, iliti karirani patern, definitivno definiše ovu prestižnu englesku modnu kuću. Vremenom se menjao i bio redizajniran, ali je kombinacija Tomasa Barberija, koja povezuje crno-bele pruge sa onim bež i crvenim, ipak ostala nezaboravna. Često se koristi na postavama, na primer u prepoznatljivom Burberry trenč mantilu.
Gucci
Dupli G motiv osmislio je Aldo Guči 1964. godine. Ali, čisto da znate, dva G su tu zbog toga što se osnivač modne kuće zvao Gučio Guči. Prvo ide normalno slovo G, a zatim isto to samo obrnuto nadole. Onda se od njih formira dijagonalan i unakrsni niz, koji povezuju tačkice. Pozadina je obično bež, a slova i tačkice braon.
Fendi
Logo brenda, koji se koristi i u paternu, osmislio je Karl Lagerfeld 1965. godine. Slično brendu Gucci, i Fendi koristi isti princip. To znači da je prvo F standardno, a drugo obrnuto nadole. Ovde nema tačkica koje ih povezuju, već se motiv ponavlja u kontinuitetu. Boje variraju, ali su najefektnija crna slova na narandžastoj podlozi.
Dior
Sedamdesetih godina Mark Boen dizajnirao je Dior-ov patern koji će nadalje koristiti svi kreativni direktori ove renomirane modne kuće. Ovde je ispisano čitavo ime firme, sa akcentom na slovu D, koje je veće. U prvi mah se patern pojavio na torbama i koferima, pa čak i na tepihu koji je prekrivao stepenice u butiku.
Versace
Glava Meduze jeste logo ove modne kuće, pa se često pojavljuje i kao patern na tekstilu. Ipak, motiv koji je zapravo učestali patern jeste meandar. On predstavlja dekorativnu borduru u arhitekturi i umetnosti, koja se manifestuje u vidu iskrivljene linije koja se ponavlja. Meandar se još zove i grčki ornament.
Naslovna slika: www.bagaholicboy.com