• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
“Wearin’it Together!” Inkluzivni put mode
Foto: Promo

“Wearin’it Together!” Inkluzivni put mode

CityMagazine
19.03.2024. 3 min Moda

U petak 15. marta, Međunarodna organizacija za migracije/IOM, zajedno sa VII Academy, zvanično je otvorila izložbu “Wearin’it Together! Inkluzivni put mode”, u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu.

Nadovezujući se na premijeru u Sarajevu, održanu krajem prošle godine, ova izložba predstavlja fotografije svetski poznatog umetnika Franka Pađetija (Franco Pagetti), snimljene u Srbiji i Bosni i Hercegovini tokom jula 2023. godine, kao i odabrane odevne predmete brenda No Nation Fashion (NNF) izrađene u Privremenom prihvatnom centru Ušivak (BiH) koje su zajednički kreirali migranti i lokalni dizajneri, ali i deo Dolce & Gabanna jesenje zimske kampanje iz 2016.

Pored toga, „Wearin’it Together!“ je udružio kreativni potencijal sa Džejsom Kingom (Jase King), umetnikom koji svojim jedinstvenim maskama i kreacijama upotpunjuje postavku.

Izložbu su otvorili NJ.E. Luka Gori, ambasador Republike Italije u Srbiji i Biljana Jotić, direktorka Muzeja primenjene umetnosti, dok su u panel diskusiji učestvovali Franko Pađeti, Žan-Batist Andreani (Jean-Baptiste Andreani), direktor Međunarodne modne akademije u Parizu (IFA), Aleksandra Krstić, vanredna profesorka na Fakultetu Političkih nauka, Univerziteta u Beogradu i Lola Brigite Inagbire (Lola Brigitte Ingabire), “Wearin’it together” model.

Kroz prizmu visoke mode, nasuprot autentičnim, urbanim okruženjima, izložba poziva na razmišljanje o inkluziji migranata, preispitujući ustaljene narative o migracijama.

“Wearin’it together”je mnogo više od izložbe fotografija, to je hrabri iskorak ka drugačijem pogledu na migracije koji migrante prikazuje kao ljude sa talentima, stremljenjima, i što je navažnije, veštinama.” izjavila je Laura Lungaroti (Laura Lungarotti), koordinatorka IOM-a za Zapadni Balkan i dodala da u ovom neobičnom spoju, migracije i moda omogućavaju regularan put ka integraciji, uz dodir glamura.

Slike o migracijama u medijima širom sveta, obično prikazuju migrante i izbeglice kao žrtve ili pretnje za društva, granice, javno zdravlje i bezbednosi, odražavajući polarizovane narative i stereotipe povezane sa migracijama.

“Wearin’it Together!” Inkluzivni put mode
Foto: Promo

I u medijima Zapadnog Balkana, migranti su predstavljeni isključivo kao ljudi kojima je potrebna pomoć, uz akcenat na administrativne i političke aspekte. Da ovakvi narativi utiču na negativno javno mnjenje i doprinose izazovima za uključivanje migranata u društvo Zapadnog Balkana, potvrdila je u svojim istraživanjima Aleksandra Krstić sa Fakulteta političkih nauka u Beogradu:

“Akademska istraživanja su osnov za razumevanje potreba migranata i kako društvo na njih odgovara, ali i uvid u načine na koje migranti doprinose društvu,” rekla je dr Krstić i istakla da je važno premošćavati jaz između nauke, industrije, društva i migranata, održivim rešenjima.

“Wearin’ it Together!” je hrabar iskorak u pristupu migracijama kroz inovativnu, kreativnu i osvežavajuću perspektivu, koji baca svetlo na individualne priče, ličnosti i dostignuća ljudi u migracijama u Srbiji i Bosni i Hercegovini.

Kroz kreativnu fuziju mode i urbanih prostora, kampanja koristi atraktivne vizuelne i narativne tehnike kako bi prenela složena pitanja identiteta ljudi u migracijama i pozvala posetioce da preispitaju svoja predubeđenja. Izložba ima za cilj da podstakne diskusiju o inkluziji i potencijalu mode.

“Želja mi je da nastavim studije ali moda će uvek biti sastavni deo mog života. Ovo iskustvo je učinilo da se osećam lepo, vidljivo i važno” rekla je Lola Brigite, model kampanje.

Izložba potvrđuje da je moda moćan medij za samoizražavanje koji omogućava pojedincima da iskažu svoje identitete, težnje i kulturnu pripadnost. Brend No Nation Fashion, koji pokreće IOM, prepoznaje transformativni potencijal mode kao univerzalni jezik umetnosti i inovacija, koji prevazilazi granice, povezujući ljude iz različitih sredina i sa različitim iskustvima, stvarajući mogućnosti i za migrante i za zemlje domaćina. Koristeći kreativni potencijal mode, NNF nastoji da izgradi inkluzivnija društva i slavi različitosti.

“Ne verujem u podele, na modne fotografe i ratne reportere – svi mi slikamo ljude.” izjavio je Franko Pađeti, autor izložbe i dodao da ga je rad sa migrantima oplemenio.

“Uživao sam slikajući,ne samo odevne predmete, već ličnosti koje ih nose”.

Jedinstven pristup Wearin’ it Together kampanje nudi individualne priče o migrantima, izbeglicama i tražiocima azila, njihovom sećanju na prošlost i težnji ka budućnosti, razbijajući stereotipne medijske predstave i prihvatajući transformativni fenomen, a to su migracije, različitost i multikulturalnost.

“Umesto da pitamo šta moda može da uradi za migracije, pitanje je i šta je sve modna industrija dobila migracijama,” istakao je Žan Batist Andreani, direktor IFA u Parizu.

“U tom smislu, transformativna moć mode treba da se koristi sa jasnom svrhom.”

Izložba je otvorena do 30. marta u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu, pre nego što nastavi svoj put inkluzije kroz modu sve do Evropskog parlamenta u Strazburu, tokom aprila ove godine.

Oznake:

izlolžbamuzej primenjene umetnostiwearin' it together

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Srpski obućar oduševio Parižane cipelama od 17.000 evra: Cele od zlata i porcelana, izgledaju kao remek-delo
Prethodni

Srpski obućar oduševio Parižane cipelama od 17.000 evra: Cele od zlata i porcelana, izgledaju kao remek-delo

sobne biljke
Sledeći

Ovo je najgore mesto za sobne biljke, a ljudi ih ipak redovno stavljaju baš tu

Sledeći
sobne biljke
19.03.2024.

Ovo je najgore mesto za sobne biljke, a ljudi ih ipak redovno stavljaju baš tu

Prethodni
15.03.2024.

Srpski obućar oduševio Parižane cipelama od 17.000 evra: Cele od zlata i porcelana, izgledaju kao remek-delo

Srpski obućar oduševio Parižane cipelama od 17.000 evra: Cele od zlata i porcelana, izgledaju kao remek-delo

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine
    hbo max decembar
    Decembar na HBO Max-u: Od prazničnih specijala do horora
    CityMagazine
    mayales
    Mayales pred prvi nastup u Beogradu: Igra i eksperimentisanje, koncert u Karmakomi kao presek karijere
    CityMagazine
    hajduk u beogradu
    100.000 gledalaca filma „Hajduk u Beogradu” za manje od 20 dana prikazivanja u bioskopima
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖