5 stvari koje su iznenada postale popularne zahvaljujući filmovima
Kada filmski autori osmišljavaju i snimaju svoja ostvarenja, oni najčešće pronalaze inspiraciju za svoje ideje iz sveta oko sebe. Ponekad, međutim, filmovi su ti koji utiču na naše živote i menjaju naše ukuse i navike. Nedavno smo pisali o rastu popularnosti jednog brenda patika zahvaljujući uspehu serije Squid Game, a u nastavku ćemo vam otkriti i druge primere ovog fenomena.
Marija Antoneta (2006) učinila je makaronse planetarno popularnim
Veruje se da je recept za ovaj desert u Francusku donela Katarina Mediči. Makaronsi su od tada uvek bili voljeni među stanovništvom ove zemlje, međutim, svoj proboj na svetsko tržište ostvarili su tek 2006, izlaskom filma Marija Antoneta Sofije Kopole. Sve više pekara i poslastičarnica u svetu su počele da ih prodaju, na radost svih ljubitelja ovih ukusnih kolača.
Crna udovica (2021) izazvala je nagli rast potražnje za crvenom farbom za kosu
Mada je superherojski film Crna udovica (2001) naišao na prilično mlak prijem publike i kritike, frizura njegove glavne junakinje, koju tumači Skarlet Johanson, postala je hit među ženama. Poznata glumica se i ranije u Marvelovim ostvarenjima pojavljivala u crvenokosom izdanju, ali je tek u ovom slučaju to izazvalo nagli skok tražnje za farbom za kosu u ovoj boji.
Posao u Italiji (2003) uticao je na bolju prodaju automobila MINI Cooper
Iako profitabilan, zabavni akcioni film Posao u Italiji (2003) nije ispunio očekivanja njegovih producenata. Ljudi iz automobilske kompanije BMW, s druge strane, zadovoljno su trljali ruke budući da je prodaja njihovog modela MINI Cooper, koji je bio deo nekih od najuzbudljivijih scena jurnjave kolima u filmu, porasla za čak 20% nakon izlaska filma. Zanimljivo je da je ovaj poslovni uspeh postignut bez ikakve dodatne promocije ovog automobila poznatog nemačkog proizvođača.
Dnevnik Bridžet Džouns (2001) popularisao je uživanje u sladoledu tokom gledanja televizije
Ljudi koji su odrasli sa ovim filmom mnogo više vole sladoled nego prethodne generacije, a kako i ne bi kada njegova glavna junakinja, koju je na nezaboravan način tumačila Rene Zelveger, u jednoj upečatljivoj sceni pokušala da se izbori sa osećanjem potištenosti zbog problema u ljubavi konzumiranjem velikih količina ovog deserta ispred televizora.
Sumrak (2008) je izazvao pomamu za raviolima sa pečurkama
Bela, glavna junakinja filma Sumrak (2008) i istoimene knjige po kojoj je nastao, voli da jede raviole sa pečurkama, zbog čega su mnogi fanovi ove sage o vampirima želeli da probaju ovaj tirolski specijalitet. Budući da restorani nisu mogli da odgovore na rast tražnje za ovim obrokom, ravioli sa pečurkama su u narednom periodu su sve više počele da nalaze svoje mesto u zamrzivačima supermarketa.
Izvor: Bright Side
Izvor naslovne slike: © Marie Antoinette / Sony Pictures Entertainment, © The Italian Job / Paramount Pictures