Ovo će biti glavni trendovi u 2022. godini
Od personalizovanih poruka, preko mikro treninga, do posebne pažnje koju poklanjamo našem okruženju – pročitajte šta će biti glavni trendovi u 2022. godini.
Algoritam koji je ličan
Protekle dve godine promenile su brojne navike. Način na koji komuniciramo prošao je najveću promenu, koja se odražava kako na naše radno, tako i na slobodno vreme. Fizička distanca podrazumeva sve učestaliju upotrebu digitalnih alata komunikacije, što u praksi znači da se jedan sastanak pretvori u nebrojano mejlova, zumovi se prate dok se rešavaju druge obaveze, i dok postaje sve lakše da se čujemo i vidimo, sve manje pažnje za to i imamo. Upravo zato je ova godina još više u znaku novina koju je trenutno najpopularnija društvena mreža donela – a to je TikTok.
Popularan prvenstveno među mladima, TikTok se izdvaja zbog svog algoritma, koji izdvaja direktne, a istovremeno personalizovane poruke. U tom znaku će biti i ova godina – kratke, jasne i direktno usmerene poruke – i digitalni alati koji to mogu da isporuče. Ko ima pažnje za ceo tekst, kada on može stati u sliku?
Svi na hajking
Iako je trend zdravog i aktivnog života bio u rastu i ranije, želja da se promeni okruženje i da se zatvoreni prostor zameni prostranstvom, a u isto vreme da se ne dođe u kontakt s puno ljudi – načinila je da hajking postane još popularniji. Srećom, Srbija za to nudi mnoštvo destinacija i kombinacija, i dok nastavljamo da otkrivamo brojne lepote naše zemlje, trend pozitivno utiče na infrastrukturnu ponudu.
Ove godine čeka nas još više magičnih brvnara, planinskih kućica i buđenja tik uz reke i jezera, a uz to i sve više organizovanih ruta, stručnih vodiča i iskusnih ekipa da krenemo na put. Jedva čekamo!
Mikro-treninzi
U protekle dve godine mnogi postojeći trendovi su se ubrzali, a novi stvorili. Rad od kuće promenio je mnoge navike, a odlazak iz kancelarije promenio je i koliko zaista moramo da sedimo u toku dana. Mikro treninzi su novina koju je rad kod kuće doneo – brzo, efikasno, između zumova ili u toku onih s ugašenom kamerom.
Super intenzivni HIIT skraćen je na još udarniji format, od 4 do 12 minuta super brzih i intenzivnih vežbi – 20 sekundi vežbanja, 10 odmora, dva seta u četiri minuta i zatim minut pauze. Ipak, uslov da mikro treninzi budu efikasni je da već imate dobru fitnes podlogu, i da se ovakvim kratkim intervalima ona samo održava i ojačava.
Retro opet retro
Nakon povratka osamdesetih u mejnstrim, na redu su naravno, devedesete. Opet, i ovoga puta s jakom dozom nostalgije. Dizajn paterni, jednostavni emodžiji i primitivni internet kadrovi, samo su neki od vizuelnih elemenata koji će nas vratiti u nevinost dečijih sećanja. U pitanju su jarke boje, jednostavan dizajn, dvodimenzionalnost, pa čak i koketiranje sa osamdesetim, ali tek toliko da se podsetimo prvih računarskih koraka i jednostavnosti koja iz ove perspektive u njoj leži. Grafički, ova godina je u znaku blaženosti nostalgije.
Eksperiment u tipografiji
Još jedan trend koji se vraća, ali naravno u novoj formi i obliku, je eksperiment u tipografiji. Lični izraz je sve, a sa njim i biti jedinstven i drugačiji, i ove godine je to inovativnost bez granica – amorfno, nepravilno, ponekad i apstraktno, a možda i nečitko. Slova i natpisi koji nam slede će pre svega biti kreativni i lepi, a sporazumećemo se već nekako!
Japan na mala vrata
Još jedna inovativnost u dizajnu koja se oslanja na uporište u slavnoj prošlosti je globalno oslanjanje na ukijo-e, japanski drvorez. Preko 300 godina se ovaj stil razvijao u Japanu, ilustrujući scene putovanja, pejzaže i erotiku, kabuki pozorišta, sumo rvače i lepe žene, samurajska putovanja i još mnogo toga. Ukijo u prevodu bukvalno znači slike plutajućeg sveta. Od polovine 17. veka razvija se na monohromatskim radovima, koje danas dizajneri ponovo otkrivaju baš zbog paralele koju imamo u vektorskom svetu moderne ilustracije.
Priroda unutra
S obzirom na sve rašireniju svest o klimatskim promenama, u kombinaciji sa beskrajnom izolacijom, definitivni trend u enterijeru ove godine je uvođenje prirode unutra. Džinovske biljke, preterivanje u njihovom broju, bojama i oblicima, je nešto što će ozeleniti unutrašnje prostore enterijera širom sveta, a na taj način i stvoriti boravak u njima prijatnijim i životnijim.
S druge strane, floralni motivi se vraćaju i na zidove i podove, na dekor nameštaja i asesoara, i to od raskošnih foajea do pomoćnih i servisnih prostorija. Ova godina je definitivno u znaku biljaka, a nadamo se da nije samo na nivou estetskog trenda, već i dublje veze čoveka i prirode.
Bez zastora
Da bi mnoštvo biljaka koje smo uveli u svoje domove realno moglo i da preživi sa nama, potrebno je svetla, i to puno svetla. Zato, a i zbog mnogo toga iza nas, 2022. godina je i ona u kojoj se sa prozora skidaju sve prepreke i zavese, pucaju pogledi i brišu granice.
Dugo je u enterijeru bio primat na zavesama, teškim i onima u boji, laganim i u više slojeva, različitim tipovima zastora i pametnim rešenjima, a sada – trend je na tome da se spolja i unutra spajaju, i da se kontakt, barem vizuelno, ostvari u što je većoj meri moguće. A i da pokušamo da zaista pružimo život svim tim biljkama s kojima smo rešili da ove godine živimo.
Senzualni enterijer
Trend za koji ne čudi da je u porastu ove godine je obraćanje posebne pažnje na utočište u svoja četiri zida. U bukvalnom prevodu, to često znači preterivanje. I to je sasvim ok. Asimetrije, jedinstveni oblici, krzneni i dlakavi tepisi i prostirke, upečatljivi dizajnirani lusteri, ogledala i mesing, jarke boje i nežni materijali, i sve to zajedno i u jednom.
U enterijeru, kao i u mnogo čemu, 2022. godina je ona u kojoj sve može i sve je dozvoljeno, ako ništa drugo, onda barem u stavu da takvu budućnost zaslužujemo. Pa zašto onda ne bismo probali i da je ostvarimo.
Izvor naslovne slike: dmcihomes.com